  • 41. Data: 2010-03-16 18:22:26
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Poszukaj wsrod znajomych budowlanca z uprawnieniami i sie dogaduj

    To jeszcze mam pytanie ...

    Czy jest jakaś róznica w ogrzania domu który ma poddasze użytkowe z takim
    które takiego nie ma ?

    Czy te z poddaszem użytkowym są wyższe a co za tym idzie mają większą
    kubaturę od tych bez poddasza użytkowego ?

    Pytam bo poddasze było by traktowane jako strych , a bez sensu by było
    tracić pieniądze na ogrzanie ... strychu ...

    PS.

    Znalazłem jeszcze taką ofertę:

    http://otodom.pl/index.php?mod=show&insId=5309716

    Dom zlokalizowany jest okolo 7km dalej od "pierwotnej oferty" , ale też
    tańszy.
    Dodatkowo ma oczyszczalnie ekologiczną (tak jest napisane).
    Działka jest mniejsza , ale jest położona przy lesie (dla mnie plus).

    Niestety w tej ofercie bardzo malo danych a i lokalizacja gorsza (dalej
    położona) ...

    Ale taniej o 70tys ..

  • 42. Data: 2010-03-16 18:29:58
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Działka jest mniejsza , ale jest położona przy lesie (dla mnie plus).
    >
    > Niestety w tej ofercie bardzo malo danych a i lokalizacja gorsza (dalej

    Normalnie zabije Cie...
    wlasnorecznie...
    zgadnij czemu...
    a jak nie wiesz to napisz na maila z mojej strony...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 43. Data: 2010-03-16 18:48:56
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    [cut]
    dla wyjasnienia:
    http://otodom.pl/dzialka-blisko-torunia-20-minut-id4
    971907.html

    dzialka 50 tys.

    oscylujesz w kwocie 300 - 350 kpln

    czyli zostaje ci 300 tys. na dom kolo 100m2
    3000 pln/m2

    za TAKA KASE to KAZDA firma Ci zbuduje dom i to pasywny czyli
    superekonomiczny i na dodatek dokladnie taki jaki bedzie Ci odpowiadal.

    ot...

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 44. Data: 2010-03-16 19:22:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    HANA pisze:

    > czyli zostaje ci 300 tys. na dom kolo 100m2
    > 3000 pln/m2
    >
    > za TAKA KASE to KAZDA firma Ci zbuduje dom i to pasywny czyli
    > superekonomiczny i na dodatek dokladnie taki jaki bedzie Ci odpowiadal.

    No o to chodzi... ;-)
    Do wątkotwórcy:

    A jak będziesz budował metodą gospodarczą - sam zorganizujesz sobie
    budowę - materiały kupisz w pobliskim składzie, ekip poszukasz na własną
    rękę, dopilnujesz wszystkiego samodzielnie..., to za tę kasę wybudujesz
    większy dom i...

    Jak kolega wyżej dobrze zauważył - TAKI, JAK CI JEST POTRZEBNY/CHCESZ, a
    nie taki, jaki akurat oferuje ktoś tam...

    Ja też miałem możliwość kupienia domu, razem z działką - 26 arów, za
    kwotę pewnie niższą od tej, na którą szacuję moją obecną budowę... nie
    zdecydowałem się z dwóch powodów - lokalizacja i... ten dom nie był tym,
    czego potrzebuję, a poza tym... właśnie ;-) był to dom wybudowany z
    przeznaczeniem na sprzedaż... a wiadomo co to znaczy :-)))

    Jak budujesz dla siebie, to zbudujesz super, jak dla klienta... różnie z
    tym bywa - było o tym już w tym wątku :-)))

    W domu najważniejsze jest z reguły to, czego nie widać :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 45. Data: 2010-03-16 19:23:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > za TAKA KASE to KAZDA firma Ci zbuduje dom i to pasywny cyli
    > superekonomiczny i na dodatek dokladnie taki jaki bedzie Ci odpowiadal.

    To może inaczej :)

    W tamtym roku miałem na oku ładną działkę w Osieku , wioska oddalona jeszcze
    7km dalej niż Silno . ale pięknie położona (w samym lesie ...).

    Cena byla świetna i znajomi kupili ...
    Niestety moja działka to było około 90% drzewa ...

    Dzwoniłem do urzędu gminy i powiedziano mi że nie pozowolą na wycinki , bo
    to jest las a nie żadne samosiejki ..A jak nie ma miejsca , to nie pozwolą
    mi się zbudować :(

    Cena działki była super (25zł za m2) ...

    Niestety zrezygnowałem , bo po co mi działka na której nie mógłbym się
    pobudować ...

    Działka została sprzedana . Pojechałem jakiś czas później i okazało się że
    właściciele dzialek wyrąbali las i nagle las stał się samosiejką i można
    było wyciąć ....

    Niestety widać że trzeba mieć "chody" i wieć gdzie i komu wręczyć łapówkę bo
    be tego nic nie da się ...

    Po tej "nauczce" nie chce się stresować w formalności , załatwianie i itd

    Chce tak jak wiele innych ludzi kupić gotowy dom w standardzie pod klucz ...

    Obecnie mam mieszkanie. Mieszkanie chce sprzedać , dolożyć resztę kasy (+
    może jakiś mały kredyt) i zamieszkać w domu ...

    Oferta firmy budowlanej (www.setler.pl) jest dla mnie idealna. Wpłaca się
    zaliczke a resztę po zamieszkaniu ...

    Gdybym miał "leżące" pieniądze , to może dało by się powoli (i taniej)
    zbudować , ale ja naprawdę na tym się nie znam i boję się że okazało by się
    że zapłaciłbym dużo więcej niż bezpośrednio w firmie budowlanej ...

    Bo chyba za dom o powierzchni zabudowy 161m2 a powierzchni użytkowej 95,1m2
    (nie licząc garazu i kotłowni) + działka 1000m2 te 350tys to nie jest aż tak
    super dużo ...

    Widziałem oferty dużo , dużo droższe ...

    Ta oferta jest najtańsza ...

    Są oczywiście porównywalne ale na działkach dalej oddalonych od miasta , a
    mi zależy na jak najbliższej lokalizacji ...

    Obecnie też mieszkam po Toruniem (lubicz) ale do miasta jest tylko około
    5km.

    Pech chciał że ja pracuje na drugim końcu Torunia , żona w innej lokalizacji
    , dzieci jeszcze w innej ;-) i dzienie pokonuje około 40km i już dziś dojazd
    zajmuje mi w jedną strone około 45minut ...
    A jazdy dodatkowy kilometr to dodatkowy czas spędzony w podróży ...

  • 46. Data: 2010-03-16 19:44:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Jak budujesz dla siebie, to zbudujesz super, jak dla klienta... różnie z
    > tym bywa - było o tym już w tym wątku :-)))

    Niestety to nie wchodzi w rachubę ...

    Zupełnie na budownictwie się nie znam , nie mam czasu jeździć , załatwiać i
    się użerać. Dodatkowo nie mam takich funduszy aby zbudować dom i dopiero
    wtedy sprzedać mieszkanie ...

    Wszystko musi byc u mnie zsynchronizowane , czyli buduje się dom , mam kupca
    na mieszkanie , kupiec wplaca mi kasę za mieszkanie a ja wprowadzam sie do
    nowego domu ...

    Domyślam się że może by było taniej i itd ...

    Nie zależy mi na wielkim domie , bo czym większy dom tym droższe utrzymanie
    a mi zależy by było jak najtaniej utrzymać ...

    W Silnie u "settlera" widzialem wybudowane domy. Jeden w stanie surowym ,
    zadaszonym dokładnie sobie obejrzałem.

    Może i się "łudzę" ale nie jest to jakiś developer który podnajmuje jak
    najtanszych podwykonawców i itd , ale firma która sama calkowicie wszystko
    wykonuje , więc poziom budowy powinien być taki sam ...

    Na stronce (www.setler.pl) mają dużo zdjęc i infomacji , więc widać że nie
    staraja się niczego ukrywać ...

    Dużo ludzi kupuje gotowe domy ...

    Szkoda jedynie że nie ma obowiązku aby dom miał wydawany certfikat
    energetyczny , wtedy od razu bylo by wiadome jak ciepły jest naprawdę dom :(

    A tak jedynie co to można brać na "wiarę" i liczyć na uczciwość firmy
    budowlanej ...

  • 47. Data: 2010-03-16 19:58:02
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

> [...]

    > :(
    >
    > A tak jedynie co to można brać na "wiarę" i liczyć na uczciwość firmy

    Mylisz się - jest taki obowiązek. Niestety certyfikaty to fikcja.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 48. Data: 2010-03-16 20:18:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Mylisz się - jest taki obowiązek. Niestety certyfikaty to fikcja.

    Z tego co mi wiadomo nie ma żadnyc kar i itd za brak ...

    Jest że powinien być ale nie musi ...

    I dzieki temu żaden dom jaki widziałem w ofercie sprzedaży (nowy) nie miał
    certyfikatu zupełnie ...

    Zaden "developer" i sprzedawca nie chwali sie certyfikatem , więc wątpie że
    posiada ...

    Zapewne nie bo to dodatkowy koszt dla niego , a jak nie ma kar za brak to
    nikomu na tym nie zależy ..

  • 49. Data: 2010-03-16 20:20:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    [cut]
    > Niestety widać że trzeba mieć "chody" i wieć gdzie i komu wręczyć łapówkę
    > bo be tego nic nie da się ...
    >
    > Po tej "nauczce" nie chce się stresować w formalności , załatwianie i itd

    zalatwiam takie sprawy aktualnie dla 3 osob z Torunia i okolic, (pozwolenie
    na budowe wydaje starostwo powiatowe)

    > Obecnie mam mieszkanie. Mieszkanie chce sprzedać , dolożyć resztę kasy (+
    > może jakiś mały kredyt) i zamieszkać w domu ...

    dwie osoby tak buduja, kredyt pod hipoteke mieszkania zeby zbudowac dom a
    potem szybka splata po sprzeday mieszkania.

    [cut]
    > Bo chyba za dom o powierzchni zabudowy 161m2 a powierzchni użytkowej
    > 95,1m2 (nie licząc garazu i kotłowni) + działka 1000m2 te 350tys to nie
    > jest aż tak super dużo ...
    [cut]

    duzo i mowie to jako wykonawca a nie jako budujacy.

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 50. Data: 2010-03-16 20:28:18
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > że posiada ...
    >
    > Zapewne nie bo to dodatkowy koszt dla niego , a jak nie ma kar za brak to

    Bez charakterystyki energetycznej budynku nie dostaniesz pozwolenia na
    budowe.

    no i ciekawe jak bez certyfikatu zglosisz budynek do uzytkowania?
    bo bez niego zaden urzednik go nie odbierze.
    pewnie zwala to na Ciebie ze musisz sobie zalatwic...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

    .