  • 61. Data: 2010-03-17 12:57:18
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Dziś jeszcze jadę zobaczyć do Osieka pewien domek.

    Będzie rozmowa z developerem i zapewne poproszę o pełną specyfikację i
    certfikat energetyczny.

    Domek bez poddasza użytkowego , a trochę mniejsze działce , ale za to
    bliżej do szkoły (800m) , do kanalizacji jest tylko 1km , ale domek
    posiada własną oczyszczalnie ekologiczną.

    oddany bedzie w maju lub w czerwcu.

    Cena ciekawsza od pierwszej oferty , zobaczymy jak to będzie
    wyglądało ...

    O co powienem zapytać developera , jakie zadać mu pytania ;) ?

    Po drodze rzucę oko na te domy w miejscowości Silno co mnie
    interesowały ...

  • 62. Data: 2010-03-17 13:53:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    qt.googlegroups.com...
    >Dziś jeszcze jadę zobaczyć do Osieka pewien domek.

    >Będzie rozmowa z developerem i zapewne poproszę o pełną specyfikację i
    >certfikat energetyczny.

    Certyfikat energetyczny nic Tobie nie da, w niczym nie pomoże.

    Krzysiek

  • 63. Data: 2010-03-17 14:07:27
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Certyfikat energetyczny nic Tobie nie da, w niczym nie pomo�e.

    Czemu ?

    Chyba ten certyfikat "pokaże" jak ciepły i ekonomiczny jest ten dom ?

    Jesli nie to po co on jest ???

  • 64. Data: 2010-03-17 14:22:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Certyfikat energetyczny nic Tobie nie da, w niczym nie pomo�e.

    >Czemu ?

    >Chyba ten certyfikat "pokaże" jak ciepły i ekonomiczny jest ten dom ?

    Nic on Tobie nie pokaże. Zresztą jak dom jeszcze nie wybudowany to
    certyfikatu nie bedzie. Certyfikat robi sie dopiero do odbioru. Robią te
    certyfikaty za 200zł cZęsto nie widząc nawet budynku więc jest on tyle warty
    ile wart jest papier na którym go wydrukowali

    >Jesli nie to po co on jest ???

    Kolejny wymysł urzedników na wyciągniecie pieniędzy od inwestorów

    Krzysiek

  • 65. Data: 2010-03-17 14:47:51
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Kolejny wymys� urzednik�w na wyci�gniecie pieni�dzy od inwestor�w

    Szkoda że każdy dobry pomysł jest w PL tak olewany i traktowany że
    później jest "sztuką dla sztuki" ....

    Rzetelny certyfikat dałby kupującemu od razu informację jak ciepły i
    energooszczedny jest dom i sądze że dla nabywcy jest to informacja
    bardzo ważna , bo dzięki niej nie byłby na wywalanie kasy przez ...
    komin ...

    Ale widać w PL jest tak jak z przeglądami technicznymi. Można przejśc
    przegląd techniczny samochodu nawet bez pokazania samochodu :(

    Szkoda ...

    Jakie pytania powinienem zadać developerowi ?
    Będę się pytał od grubości ocieplenia podłogi , ścian i dachu. Co
    jeszcze pytać ?

    Oferta jest naprawdę ciekawa. Do wyboru są dwa domy które są kończone
    (jeden będzie oddany w maju , drugi w czerwcu).

    Chciałbym tą ofertę obejrzeć na "chłodno". Nie spieszy mi się i nie
    chce "wtopić" ...

  • 66. Data: 2010-03-17 15:11:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >energooszczedny jest dom i sądze że dla nabywcy jest to informacja
    >bardzo ważna , bo dzięki niej nie byłby na wywalanie kasy przez ...

    To nie tak. Jak kupujacy chce rzetelny certyfikat energetyczny to niech
    zleci jego zrobienie i tyle. Sprzedajacy nie ma potrzeby robic certyfikatu a
    jesli miałby juz robic to zrobi odpowiedni pod sprzedaż. Tak jak z wycenami-
    jak dobrze pogadasz to masz wycenę taką jaką potrzebujesz;))
    A teraz certyfikaty musi obowiazkowo robić każdy kto oddaje dom do
    użytkowania. A 95% z tych osób taki certyfikat jest do niczego nie
    potrzebny- bo do czego on może sie przydać osobie która buduje dla siebie.
    A skoro jest obowiazkowy i kazdy go musi miec to jest robiony za 200zl
    korespondencyjnie

    >Ale widać w PL jest tak jak z przeglądami technicznymi. Można przejśc
    >przegląd techniczny samochodu nawet bez pokazania samochodu :(

    Jest dokładnie tak jak piszesz.

    Krzysiek

  • 67. Data: 2010-03-17 15:27:56
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kaszpir" <k...@t...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Chyba ten certyfikat "pokaże" jak ciepły i ekonomiczny jest ten dom ?

    >Jesli nie to po co on jest ???

    Certyfikat nic nie da, bo to niewypał. Odbuerz dom w zimie przy -10
    stopniach z kimś kto przyjdzie z kamera termowizyjną i ma jeszcze rozumu
    trochę. To taka dobra rada.

  • 68. Data: 2010-03-17 17:01:22
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    >Jakie pytania powinienem zadać developerowi ?
    >Będę się pytał od grubości ocieplenia podłogi , ścian i dachu. Co
    >jeszcze pytać ?

    A zeby bylo trudniej welna welnie nie rowna. Izolacja 25cm to tylko polowa
    sukcesu. Mozesz spytac przy okazji jaka stosuja welne do ocieplenia
    poddasza.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2010-03-17 17:49:26
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Certyfikat nic nie da, bo to niewypał. Odbuerz dom w zimie przy -10
    > stopniach z kimś kto przyjdzie z kamera termowizyjną i ma jeszcze rozumu

    kiki daj linka do tych Twoich porad jesli jeszcze sa gdzies na sieci....
    niech czlowiek poczyta...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 70. Data: 2010-03-17 20:46:41
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > kiki daj linka do tych Twoich porad jesli jeszcze sa gdzies na sieci....
    > niech czlowiek poczyta..

    No i kiszka :(

    Pojechalem najpierw do Setlera aby rzucić okiem na prace :)
    Ale jako że droga jest nie utwardzona dojechanie na budowę było koszmarem
    (niesamowite bloto :(
    Domyślam się że jak leje to droga jest ... nieprzejezdna , no chyba że ma
    ktoś terenówkę z napędem na 4x4 :(

    Pojechałem potem do Osieka. Niestety dojazd zająl mi naprawdę dużo czasu
    (silno 11min od pewnego miejsca , Osiek - 23 minuty ...) ...

    Spotkałem się w wyznaczonym miejscu z pośrednikiem z agencji nieruchomości ,
    który miał być z developerem (bo mialem do niego sporo pytań na które nie
    potrafił odpowiedzieć mi pośrednik).
    Niestety nie pojechaliśmy obejrzeć budowy (domu) bo ... pośrednik był sam i
    zażądał abym podpisał umowę ? jakąś na dwie stronę z jakimiś obwarowaniami ,
    karami za kupno bez nich domu i coś tam jeszcze ...
    prowizja nie byla wpisana ...
    Bylo wymaganych moich bardzo dużo danych osobowych ...

    Nie podpisałem , bo nie widzę powodu aby podawać komuś te dane i cokolwiek
    podpisywać , nie widząc nawet tego domu i nie mając żadnej pewności że
    byłbym zainteresowany tym domem , bo nie znam zupełnie danych domu ...

    Czy to jest jakaś "normalna" metoda sprzedaży ?

    Czy czasami prowizji nie płaci tylko sprzedający i to umowa powinna być
    spisana z nim ?

    Nie widze problemu aby pośrednik spisał taką umowę że jeśli komuś sprzeda z
    listy dom bez zapłacenia prowizji to sprzedający zapłaci karę ..
    A listę by mial pośrednik na której starczyło by imię i nazwisko i np. data
    urodzenia ...

    Wpisywał by każdego kto oglądał dom :)

    No chyba ze to "norma" a jesli norma , to chyba będe omijał pośredników , bo
    nie lubię podpisywać dziwnych umów , bez wpisanej prowizji , z mnóstwem
    danych osobowych , umowy która jest tak pisana że wygląda na połączenie
    umowy "obejrzenia" z umową kupna ...

    Nic więc nie obejrzałem w Osieku , ale chyba dam sobie spokój z Osiekiem ,
    bo jednak jest to daleko i długo się jedzie a sama droga jest męcząca ...