  • 1. Data: 2009-01-17 18:54:15
    Temat: Czy to ocieplenie poddasza idzie w dobrym kierunku?
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Dzis zrobilem zdjecie tego, co robia u mnie:
    http://tiny.pl/v7t7

    Mam kilka pytan, o ktorych wiem, ze powinienem zadac, ale moze zobaczycie
    cos, o czym jeszcze nie wiem.
    Mam 20 cm welny miedzy krokwiami w pionie, na to idzie 5 cm welny w
    poziomie, nastepnie stelaz i do stelaza bedzie kartongips. Gdzie i kiedy
    paroizolacja? Nie powinna byc juz teraz zalozona? Czy welna powinna takze
    isc na scianke kolankowa? Jak powinna byc ocieplona widoczna na zdjeciu
    murlata? Jak od zewnatrz, jak od wewnatrz? Inne uwagi?

  • 2. Data: 2009-01-17 19:42:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 19:54:15 +0100, ygreko napisał(a):

    > poziomie, nastepnie stelaz i do stelaza bedzie kartongips. Gdzie i kiedy
    > paroizolacja? Nie powinna byc juz teraz zalozona?

    Folia ma byc przyklejona do profili taśmą dwustronnie klejącą.

    > Czy welna powinna takze
    > isc na scianke kolankowa?

    Nie, po co?

    > Jak powinna byc ocieplona widoczna na zdjeciu
    > murlata? Jak od zewnatrz, jak od wewnatrz?

    Od zewnatrz zachodzi na nią zwykle styropian, a od wewnątrz powinna być
    owełnowana.

    >Inne uwagi?

    Średnio mi sie podoba ta druga warstwa wełny u Ciebie. Wygląda tak, jakby
    przykręcili profile i drugą warstwę wtykali wąskimi paskami między profile.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-17 20:23:08
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    > Dnia Sat, 17 Jan 2009 19:54:15 +0100, ygreko napisał(a):
    > Folia ma byc przyklejona do profili taśmą dwustronnie klejącą.

    OK, czyli przebijanie folii przy przykrecaniu kg to jest to, co sie
    normalnie robi?

    > Nie, po co?

    > Od zewnatrz zachodzi na nią zwykle styropian, a od wewnątrz powinna być
    > owełnowana.

    No wlasnie stad moje pytanie o scianke i murlate, bo zapomnialem napisac,
    ale nie ma styro na zewnatrz. To jest Porotherm 44 i na to z zewnatrz bedzie
    cieply tynk, brak styro.
    Prosze nie komentowac ;).
    Wykonawca twierdzi, ze murlate oblozy z obu stron cegla pelna. Jak jest
    lepiej?

    > Średnio mi sie podoba ta druga warstwa wełny u Ciebie. Wygląda tak, jakby
    > przykręcili profile i drugą warstwę wtykali wąskimi paskami między
    > profile.

    W istocie pewnie tak jest, nie przygladalem sie w szczegolnosci. Zastanawiam
    sie, jaka powinna byc kolejnosc -- w jakis sposob powinni przymocowac te 5
    cm tymczasowo, po czym jakos przykrecic zaczepy itd. czy jak?

  • 4. Data: 2009-01-17 21:15:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 21:23:08 +0100, ygreko napisał(a):

    > OK, czyli przebijanie folii przy przykrecaniu kg to jest to, co sie
    > normalnie robi?

    Owszem :)

    > Wykonawca twierdzi, ze murlate oblozy z obu stron cegla pelna. Jak jest
    > lepiej?

    Cegła pełna to chyba średnio dobra izolacja, obłóz murłatę wełną od
    wewnatrz.

    > W istocie pewnie tak jest, nie przygladalem sie w szczegolnosci. Zastanawiam
    > sie, jaka powinna byc kolejnosc -- w jakis sposob powinni przymocowac te 5
    > cm tymczasowo, po czym jakos przykrecic zaczepy itd. czy jak?

    Mają wieszaki od tego, u Ciebie widzę ES - można na nie nabijać wełnę,
    można też układać paski tak jak układają i dodatkowo wpychać wełnę w
    profile.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-17 22:18:34
    Od: "ygreko" <...@...com>

    > Dnia Sat, 17 Jan 2009 21:23:08 +0100, ygreko napisał(a):
    [...]
    > Cegła pełna to chyba średnio dobra izolacja, obłóz murłatę wełną od
    > wewnatrz.

    O to to, tak cos kombinowalem. A ta sciane to jak wykonczyc? Nie przepadam
    za kg, bo dla mnie to nie jest sciana, ale na skosy moze byc. Czy lepiej
    scianke wykonczyc kg czy otynkowac? Jak kg, to czy jeszcze dolozenie tam 2-3
    cm welny miedzy profile ma sens?
    Chyba im wiecej ocieplenia tym lepiej, nie?

    [...]
    > Mają wieszaki od tego, u Ciebie widzę ES - można na nie nabijać wełnę,
    > można też układać paski tak jak układają i dodatkowo wpychać wełnę w
    > profile.

    Sprawdze, czy jest wepchnieta w profile. Jak cos to wynajme termowizje i
    bede placil paragonami ;))).

  • 6. Data: 2009-01-17 23:07:06
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    > Sprawdze, czy jest wepchnieta w profile. Jak cos to wynajme termowizje i
    > bede placil paragonami ;))).
    -----------------------------
    Witam
    Dzięki naszemu grupowemu koledze Kiki , paragony stają się środkiem
    płatniczym w budowlance ;-) .. i bardzo dobrze.
    Może to bezmyślnych zmusi do wysilenia szarych komórek.
    Niedouczony do samokształcenia i doskonalenia zawodowego, a w każdym razie
    do rozwoju .

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2009-01-18 09:48:44
    Od: "kiki" <...@...c>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gktejn$1b1$1@node2.news.atman.pl...
> [...]

    > bedzie cieply tynk, brak styro.
    > Prosze nie komentowac ;).
    > Wykonawca twierdzi, ze murlate oblozy z obu stron cegla pelna. Jak jest

    To nic nie da. Trzeba murłatę ocieplić styropianem od zewnątrz. Daj tam
    dosięte klocki ze 20-30cm grubości i pozklejane pianą nisko rozprężną.
    Inaczej ci to będzie przemarzać na skos.
    Zresztą tam jest warstwa cegieł pod ostatnimi porothermami i tam się zrobi
    mostek poprzez dziury poro w górę..

    Ja bym zabudował ścianę kolankową od środka i dał dobrą paroizolację plus
    farbę lateksową na końcu.

> [...]
    > Zastanawiam sie, jaka powinna byc kolejnosc -- w jakis sposob powinni
    > przymocowac te 5 cm tymczasowo, po czym jakos przykrecic zaczepy itd. czy

    Zrób więcej zdjęć i pod kątem też je zrób, z zewnątrz też żeby było widać na
    tej wysokości ale od dworu.

  • 8. Data: 2009-01-18 09:52:30
    Od: "kiki" <...@...c>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Średnio mi sie podoba ta druga warstwa wełny u Ciebie. Wygląda tak, jakby
    > przykręcili profile i drugą warstwę wtykali wąskimi paskami między
    > profile.

    Zgadza się.

    Tam trzeba dopilnować czy wsadzili watę w same profile stelaży. Koniecznie
    niech człowiek wsadzi rękę pod te poziome c-owniki i zobaczy czy tam jest
    wełna. One nie mogą być puste, bo będzie nimi wiało.
    Co do zakończenia tych wąsów co wystają to może je obetną?????
    Dziwnie to jest zrobione. Jeśli zostawią szparę między wełną i płytą GK to
    koniec zabawy. Jakby nie było izolacji.

  • 9. Data: 2009-01-18 10:17:41
    Od: "kiki" <...@...c>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gkt9d0$c4$1@node2.news.atman.pl...

    Jeszcze ci dodam, że weź styropian np 10 do 15 cm i postaw z niego ściankę
    od podłogi do miejsca gdzie się spotka z dachem. Tam daj poziomo stelaż, daj
    paroizolację żeby do tej wełny nie ciągnęło szparkami i postaw karton gipsy.
    Ja bym tak zrobił. To jest niewiele roboty i niewiele materiału u ciebie.
    Pamiętaj żeby jeszcze obkleić do równego murłatę czymś cieńszym -
    styropianem zeby licowała ze ścianą i dopiero postaw ścianke ze styropianu..
    Tylko pamiętaj, zrób to szczelnie. We wszelkie szpary wpuść pianę
    wysokoprężną, a styropian łąćz na niskoprężną żeby nie odłaził.

    Co do tego stelaża. Już pisałem sprawdź czy wetknęli wełnę w sam profil
    metalowy - trzeba naciąć paski i je wetknąć.
    Trzeba koniecznie wyrównać te wąsy żeby nie przeszkadzały przy płytach KG.
    Albo je wyklepać młotkiem albo wyciąć flexem.

    Jest jeszcze jedna rzecz jaka mi się w sumie bardzo nie podoba ale to bedzie
    wymagało nieco pracy. Zobacz, że ta poprzeczna wełna jest podłożona pod
    stelaże na górze i na dole. Robi to takie brzuchy w poziomie. Jak na to
    nakleisz paroizolację i później przykręcisz płyty to te środki wcisną się
    między krokwie, a miejsca przy stelażach podejdą do góry robiuąc szpary. Nie
    wiem czy mnie rozumiesz ????
    Chodzi o to, że ta poprzeczna wełna 5cm miała iść "MIĘDZY STELAŻ" a u ciebie
    jest pod stelaż.

    Robotnicy powinni najpierw

    1. wsadzić między krokwie
    2. Wsadzić w same profile stelaża zwracająć szczególną uwagę na miejsca
    przechodzenia przez krokwie
    3. Nakleić taśmy 2-stronne takie do wykładzin na wszystkie czołowe stelaże
    4. dociąć poprzeczne paski z zapasem 2cm
    5. Włożyć MIĘDZY STELAŻ jednocześnie przyklejając paroizolację i zakładając
    płyty

    Teraz to co ci zrobili to będzie skutkowało tym, że w miejscach stelaży
    będzie hulało zimne powietrze, bo na bank gdzieś będzie nieszczelność i tyle
    będziesz miał z izolacji. Wełna nie będzie działać, bo ciepło będzie
    zabierane od płyt KG.

    Na kamerze termowizyjnej wygląda to tak:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2430d3cea88925c2
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76c6ca769590655d
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec4d1a3e56161930
    .html

    A skutek tego taki, że w tym pomieszczeniu nie będziesz mógł uzyskać
    temperatury mimo obliczeń, że poowinno być dobrze aż ci zacznie wyłazić
    pleśń tam gdzie strumyki powietrza w zimie.

    Musisz im nakazać to poprawić i to koniecznie !

    Jeszcze na koniec uczulam cię co do uszczelnienia płyt KG przy ścianach czy
    to skosów czy sufitu. Chodzi o miejsca gdzie płyty dochodzą prostopadle do
    muru.
    Musisz wymagać od robotników aby wewnątrz wstrzyknęli akrylu między płytę, a
    stelaż i ścianę. Może być piana byle zatkać dziury dla strug powietrza,
    które się przeciska każdymi kanałami. Przy ścianach położenie akrylu po
    płytach czy zaszpachlowanie od zewnątrz już mało daje. Trzeba to uszczelnić
    ale elastycznie w trakcie zakładania płyt.

  • 10. Data: 2009-01-18 10:20:23
    Od: "kiki" <...@...c>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gktldh$4ld$1@node2.news.atman.pl...

    > Sprawdze, czy jest wepchnieta w profile. Jak cos to wynajme termowizje i
    > bede placil paragonami ;))).

    Ty się nie śmiej, ja do dzisiaj walczę z partaczami. Patrz poprzedni post do
    ciebie.
    Po pierwsze sprawdź sam wszystkie stelaże - profile od środka czy tam jest
    wełna. Ale sprawdź sam, nic na słowo, bo cie oszukają.