  • 11. Data: 2012-03-26 08:15:52
    Temat: Re: Czy trzeba skuwac progi?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 marca 2012, 21:29:37 UTC+2 użytkownik Lucky napisał:

    > jednak tych progow. Calosci jest moze 2m kw, a scian kilkaset razy
    > wiecej. Gdybym mial robic od poczatku to bym tak zrobil, ale jest sens
    > teraz kuc? Czy jest na grupie ktos kto ma progi jak ja i narzeka?

    Ale scian nie grzejesz 30-40stC rurkami z woda. Niedosc, ze bedzie sie po tym
    niekomfortowo chodzic to sa to dodatkowe, calkiem spore mostki - ot bedziesz grzal
    matke nature - zbudowales jej grzejnik o powierzchni 2m2 :) Ja bym kul, Jak to 2m2 to
    to pol godziny roboty dobrym mlotkiem.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2012-03-26 08:16:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 08:01:01 UTC+2 użytkownik gzk napisał:

    > Nie daj się wciągnąc w tą paranoje... setki tysięcy takich domów stoi,
    > i nikomu noga nie przymarza do progu!

    Setki tysiecy much jedza gowno! Nie daj sie nabrac, przestan jesc chleb! :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-03-26 09:45:09
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-25 20:19, Lucky pisze:
    > Zjdecie: http://imageshack.us/photo/my-images/20/img2481wd.jp
    g/
    > Tynkarz mnie przestraszyl, ze progi beda przemarzaly. Na posadzke
    > pojdzie styro, do wysokosci cegiel. Na prog (i na styro) beda szly rurki
    > z ogrzewania podlogowego, wylewka i gres. Na progi bedzie tylko wylewka
    > i plytki. Fundamenty sa ocieplone 10 cm sytro, chociaz nie jestem pewien
    > jakosci wykonania tego ocieplenia.
    > Wg tynkarza najlepszym wyjsciem jest skucie progow i polozenie styro
    > wszedzie. Co o tym myslicie?
    > Dzieki.

    "Fachowcy" różne bzdury opowiadają - jak ci coś co jest po środku domu
    morze przemarznąć nawet jakbyś miał nie ocieplone fundamenty to nie ma
    szans. Ziemia ma swoją temperaturę i taka będzie pod domem - oczywiście
    w pewnej odległości od ściany zewnętrznej. Ale widzę - progi masz w
    pewnej odległości od ścian zewnętrznych.

    Z drugiej strony - zostawisz jak jest będziesz miał problem 1. uciekać
    ci będzie ciepło do ziemi, 2. problem z pękaniem wylewki -
    prawdopodobnie pęknie ci na tym progu. Musisz zrobić wylewkę do progu i
    na progu z zachowaniem dylatacji. Inna sprawa, że nawet jak skujesz i
    zrobisz jak powinno być to i tak ci może pęknąć ale jak ci opadnie na
    podłodze, a na progu nie to już będziesz miał problem.

    Ja bym wyciął.

    Ariusz

  • 14. Data: 2012-03-26 09:49:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Lucky" <l...@n...ocm> wrote in message
    >
    > Ma tację.

    tylko jak chcesz postawić wielkie okna na styropianie?

    musiłaby tam dać co najmniej XPSa albo nawet coś o większej nośności.

  • 15. Data: 2012-03-26 19:12:25
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 26/03/2012 01:51, kiki wrote:

    > "Lucky" <l...@n...ocm> wrote in message

    > To i tak niewiele. Daj więcej zdjęć wszystkiego to skomentujemy
    Boje sie.
    A tak na serio to moze w piatek :)

  • 16. Data: 2012-03-26 19:13:17
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 26/03/2012 08:49, Marek Dyjor wrote:

    > tylko jak chcesz postawić wielkie okna na styropianie?
    >
    > musiłaby tam dać co najmniej XPSa albo nawet coś o większej nośności.
    Nie no, progi zewnetrzne zostaja :)

  • 17. Data: 2012-03-26 20:35:04
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Nie no, progi zewnetrzne zostaja :)

    Pod okna przyklej YTONG-a tego co ma najniższą gęstość. Przyklej poziomo i
    na to 1-2cm twardego styropianu pod parapet.
    Inaczej będzie efekt zimnych parapetów.

  • 18. Data: 2012-03-28 18:12:28
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-26 09:49, Marek Dyjor pisze:

    > tylko jak chcesz postawić wielkie okna na styropianie?
    >
    > musiłaby tam dać co najmniej XPSa albo nawet coś o większej nośności.

    Pod okno balkonowe wystarczą 3 cegły (mostek będzie mały). Resztę
    wyłożyć styropianiem (XPS).

    Można też pod okna dać profile usztywniające (takie,jakie daje się pod
    drzwi).

    M.

  • 19. Data: 2012-03-28 18:13:48
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-26 08:01, gzk pisze:

    > Nie daj się wciągnąc w tą paranoje... setki tysięcy takich domów stoi,
    > i nikomu noga nie przymarza do progu!

    Domy stoją, grzyby rosną, dzieci mają astmę .......

    M.

  • 20. Data: 2012-03-28 23:25:16
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 28/03/2012 17:13, M. wrote:

    > Domy stoją, grzyby rosną, dzieci mają astmę .......

    Bedzie ogrzewanie podlogowe, jak bedzie cieplo to nie powinno sie nic
    skraplac imo.