  • 61. Data: 2013-03-19 11:18:25
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 00:21:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Rozumiem ze Ty w wynajmowanym mieszkaniu mozesz sobie przez dowolny okres czasu nie
    placic czynszu / odstepnego i nikt Cie z tego mieszkania nie wyrzuci ? :-)

    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Zbyt duże uogólnienie wynikające z tego że musiałeś coś odpisać. Temat mało wygodny
    bo obnaża niewygodną prawdę. Że posiadanie własnego domu i mieszkania dla osób nie
    posiadających własnych i w odpowiedniej wysokości środków to doskonały sposób na
    zmarnowanie krótkiego życia. Dobrze wiesz o jakie opłaty idzie i wpierdalasz się z
    czynszem. Trzeba było rozszerzyć o jedzenie i ubranie.

  • 62. Data: 2013-03-19 11:22:19
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 10:22:56 UTC+1 użytkownik dziadek+40 napisał:
    > "Adam" <a...@g...com> wrote in message

    ps.com...

    > Rozumiem ze Ty w wynajmowanym mieszkaniu mozesz sobie przez dowolny okres
    >
    > czasu nie placic czynszu / odstepnego i nikt Cie z tego mieszkania nie
    >
    > wyrzuci ? :-)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.
    >

    > Oczywiscie ze zostanie wyrzucony, ale bedzie wolnym czlowiekiem, moze
    >
    > mieszkac u mamy, kolegi gdziekolwiek. My z domkami tez :) bedziemy sie
    >
    > musieli wyprowadzi?, ale nam bedzie bardziej przykro jak nasza krwawice za
    >
    > 30% przejmie bank a potem do konca zycia bedzie sciga? za reszte d?ugu.

    Mylisz się. W przypadku wynajmowania mieszkania w budynkach przeznaczonych pod najem
    najemcę chroni prawo. Żeby kogoś eksmitować potrzebny jest wyrok sądu i mieszkanie
    zastępcze. Wolna amerykanka jest w mieszkaniach wynajmowanych od kogoś. Jest w jakiś
    sposób to uregulowane prawnie ale mało kto tego przestrzega.

  • 63. Data: 2013-03-19 11:22:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:18:25 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    zmarnowanie krótkiego życia. Dobrze wiesz o jakie opłaty idzie i wpierdalasz się z
    czynszem. Trzeba było rozszerzyć o jedzenie i ubranie.

    Rotfl. Widzisz - mnie suma oplat za dom (ktore placisz w czynszu) plus rata kredytu
    rowna sie sumie oplat za mieszkanie + odstepne, ktore placilem wczesniej. Moj portfel
    wogole nie odczul zmiany. Za to komfortu mieszkania nie ma wogole co porownywac -
    chata 300m2 VS dwa pokoje w klitce 30m2.

    Dwie wykladziny ktore mialem w dwoch pokojach na tym mieszkaniu (kazdy po 15m2)
    zmiescily sie akurat w jednym pomieszczeniu w piwnicy w moim domu gdzie sobie
    urzadzilem silownie :D Nie wyobrazam sobie teraz mieszkac w takiej ciasnocie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2013-03-19 11:23:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:22:19 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    Jest w jakiś sposób to uregulowane prawnie ale mało kto tego przestrzega.

    A w przypadku kredytu myslisz ze banku prawo nie obowiazuje? ;) Obowiazuje, dokladnie
    to samo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2013-03-19 11:31:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 10:48:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A skąd przypuszczenie że za 30%?

    Nie przypuszczenie a pewność. Widzisz jakiś sens w kupowaniu na ustawionym przetargu
    domu za 110% wartości? Ja nie widzę.

  • 66. Data: 2013-03-19 11:33:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 02:42:53 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Bez przesady ze za 30%. Pierwszy przetarg komorniczy musi chyba byc na 100%, drugi
    75%, dopiero trzeci chyba na 50%?

    AFAIR 3/4, później 2/3.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 67. Data: 2013-03-19 11:41:44
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:23:39 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > A w przypadku kredytu myslisz ze banku prawo nie obowiazuje? ;) Obowiazuje,

    I to prawo bankowe mówi że jak pożyczyłeś to masz oddać. Nawet sprawy do sądu nie
    muszą oddawać bo wolno wystawić im dokument honorowany przez komornika. Bankowy tytuł
    wykonawczy chyba się to nazywa. Miałeś 200 pożyczyłeś 200. Coś się w życiu obsunęło.
    Według statystyk każdemu raz w życiu trafia się gruba obsuwa. Spłaciłeś 50 i masz
    `zaległe raty przez 4 miesiące. Dług przechodzi w tryb natychmiastowej spłaty. Nie
    masz kasy to dom na licytację. Wystawią za tyle ile im wisisz. Jak sprzedadzą za
    więcej to resztę oddadzą. Tylko że to więcej to może być tysiąc złotych.

  • 68. Data: 2013-03-19 11:46:44
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:22:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    urzadzilem silownie :D Nie wyobrazam sobie teraz mieszkac w takiej ciasnocie.

    Dużo zależy od miasta. W` Łodzi czynsze w kamienicach niewysokie. Do tego dużo
    wolnych mieszkań.

  • 69. Data: 2013-03-19 11:50:39
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:33:36 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    drugi 75%, dopiero trzeci chyba na 50%?

    > AFAIR 3/4, później 2/3.
    >

    > --
    >
    > Borys Pogoreło
    >
    > borys(#)leszno,edu,pl

    A`jak nie sprzedadzą za 2/3 to oddają dłużnikowi z informacją ze nie udało się dobrze
    sprzedać i może zatrzymać i nic nie jest winien :-)

  • 70. Data: 2013-03-19 12:22:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Ale się odgryzłeś. Aż mi w pięty poszło. Prawda w oczy kole. Tylko się nie
    >przyznasz że miesięcznie dwa tysiące jesteś lżejszy dlatego ze masz dom.

    Mieszkałem w bloku, miałem określoną ilość pieniędzy do wydania. Mieszkam w
    domu mam więcej pieniędzy do wydania.
    Potrafisz odpowiedzieć dlaczego? Bo nie utrzymuję stołka prezesta i
    księgowej spółdzielni mieszkaniowej. Teraz utrzymuje ich mój sublokator.
    W bloku czynsz obecnie 460zł. Jest w nim woda i śmieci. Bez wody i śmieci
    około 300zł w których jest ogrzewanie oraz fundusz remontowy i fundusz
    termorenowacji.
    300zł na miesiąc czyli 3600zł rocznie. W domu płacę 120zł podatku na rok
    oraz 1700zł na rok ogrzewanie CO i CWU. Pozostaje mi więc 1900zł na doraźne
    remonty. Przez jeszcze 5 lat niczego nie będę musiał remontować na pewno.
    Dachówka ma służyć 80-120lat, elewacje odnowić to koszt rzędu maksymalnie
    2000zł. Co byś chciał jeszcze naprawiać?

    >Prawie darmo się mieszka jak się nie bierze pod uwagę kasy utopionej w
    >budowę.

    Spoko. Dzięki tej utopionej kasie jak ci wyliczyłem przynajmniej przez
    pierwsze 10 lat mam 1900zł rocznie na swoje wydatki, mam swój prywatny
    parking na którym stoją trzy auta a w każdym z nich sa kluczyki w stacyjce
    przez całą noc. Mam tez motor. W bloku potrzebowałbym naprawdę sporo nerwów
    aby te samochody stały bezpiecznie pod blokiem. Gdybym miał garaż w bloku,
    napewno byłby daleko a w domu mam go pod nosem. Wysiadam z auta i 5 metrów
    mam do przejścia z zakupami do domu. Mam swoje prywatne miejsce do
    odpoczynku w ogrodzie, mam swoją prywatną furtkę prosto do lasu. Jak mi się
    znudzi mieszkanie w domu do go sprzedam i kasę odzyskam z naddatkiem.
    Wartość działki od dnia zakupu wzrosła 5 krotnie. Na samej tylko działce
    gdybym wyciął kawałek i sprzedał jestem do przodu tyle ile nie da mi żaden
    bank procentów.

    >W bonusie jest przerobienie się na własne życzenie na niewolnika systemu.
    >Jak będziesz krnąbrny i czegoś tam nie wypełnisz, nie zapłacisz na przykład
    >ZUSu to od razu hipoteka >obciążona.

    A w bloku przyjdzie ci komornik i cię potrakcuje od razu butem. Nie zapomnij
    też że od paru lat mieszkańcy wielu bloków już też mają księgo wieczyste.

    >Pomijam drobny szczegół że jak ktos ma kredyt z zastawem na hipotece to
    >jeśli nie spłaci w określonym terminie to może domu bardzo szybko się
    >pozbyć.

    Bzdury piszesz. Jak w bloku nie płacisz czynszu to też się mieszkania
    pozbędziesz. O ile nie mam hipoteki więc mnie to nie dotyczy o tyle wiem bo
    mam w rodzinie prawnika że banki nie tak chętnie przejmują domy, chyba że w
    ostateczności. Zawsze możesz sprzedać dom uprzedzając ruch banku i spłacić
    dług. Wystarczy też zameldować w domu swoją babcię, spisac umowę najmu
    jednego pomieszczenia dozgonnie, zarejestrować umowę w skarbówce i żaden
    bank nie będzie chętny zabrać ci taki dom choćby nie wiem co, bo nikt nie
    kupi domu z lokatorem którego nie sposób się pozbyć.

    Marek