  • 71. Data: 2013-03-19 12:23:41
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:18:25 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Zbyt duże uogólnienie wynikające z tego że musiałeś coś odpisać. Temat mało wygodny
    bo obnaża niewygodną prawdę. Że posiadanie własnego domu i mieszkania dla osób nie
    posiadających własnych i w odpowiedniej wysokości środków to doskonały sposób na
    zmarnowanie krótkiego życia. Dobrze wiesz o jakie opłaty idzie i wpierdalasz się z
    czynszem. Trzeba było rozszerzyć o jedzenie i ubranie.

    Dobra rzuce jakieś konkrety
    Wczoraj płaciłem podatki- za dom(200m2 z garażem + działka + droga dojazdowa
    zapłaciłem za 2013 rok 180zł
    Za mieszkanie 40m2 zapłaciłem 38zł
    Fundusz remontowy w bloku gdzie mam mieszkania - płace rocznie ok 1000zł
    Jest to za mało. Dwa lata temu musielismy jako wspólnota zaciągnąc coś koło 40tys
    kredytu na remont elewacji, kilka lat wczesniej zaciagalismy kredyt na remont dachu.
    Jak instalcja gazowa na klatce nie przeszła próby szczelności kilka lat temu to
    gazownicy odcieli gaz i trzeba było wymieniac całą instalację. Kasy na remontowym nie
    było wiec składalismy sie chyba po 1500zł od mieszkania.
    Do zrobienia jeszcze remont klatki schodowej, wymiana instlacji na klatce, przydałaby
    sie wymiana jednych drzwi wejściowych i okien w piwnicach. Skromnie licząc można
    można przyjąc że te 2000 rocznie na remonty
    Dodam że znam klatka kilka lat temu była odremontowana ale jak to w budynku
    wielorodzinnym nie wszyscy szanbują części wspólne. To tyle odnośnie remontu
    Opłaty miesięczne to dodatkowo 140zł czyli rocznie ok 1700zł(w domuy te opłaty nie
    wystepuja)
    Prąd, woda gaz wg zuzycia

    Do budynku przynależa tzw komórki na opał/rowery itp. Należą do miasta miasto
    wprowadziło dwa lata temu opłate za ich dzierżawę- ok 20zł miesięcznie od rodziny.
    Rower, sanki, drewno jesli ktos ma piece gdzies trzymac trzeba więc lokatorzy musza
    płacić za te komórki
    Przed blokiem stoja dwa pojemniki nasmieci. zajmuja tak na oko z 5 m2. Stoja na
    terenie miejskim, nalezą do wspólnoty. W zeszłym roku miasto zapowiedziało że za
    grunty pod smietnikami beda naliczac opłaty dla wspólnot. Póki co w zycie to nie
    weszło ale kto wie.

  • 72. Data: 2013-03-19 12:29:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >W najgorszym polozeniu sa ci co brali kredyty na 110% i dopiero zaczynaja
    >splacac. No ale bez przesady.. Ja mam nawet nie na 50% wartosci, z czego
    >splacilem juz sic 10% kapitalu przez >~4 lata! ;D

    To fakt ale ilu jest takich? Najwyżej kilka procent. Większość z budujących
    miała spory wkład własny albo brali kredyt nie na budowę lecz na dokończenie
    budowy. Budując dom systemem gospodarczym gdy się go sprzeda jest się z
    reguły z kasą do przodu mimo okresowych spadków cen nieruchomości. Gdyby
    bank coś chciał namieszać i postawił kredyt w stan natychmiastowej spłaty,
    to zawsze można w ciągu kilku dni sprzedać na pniu za cenę poniżej rynkowej
    a mimo to dającej możliwość że spłacamy dług w banku i jeszcze nam zostaje.
    Nie ma sensu czekać aż bank sam zabierze się za sprzedaż domu.

    Marek

  • 73. Data: 2013-03-19 12:32:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Mylisz się. W przypadku wynajmowania mieszkania w budynkach przeznaczonych
    >pod najem najemcę chroni prawo. Żeby kogoś >eksmitować potrzebny jest wyrok
    >sądu i mieszkanie zastępcze. Wolna amerykanka jest w mieszkaniach
    >wynajmowanych od kogoś. >Jest w jakiś sposób to uregulowane prawnie ale
    >mało kto tego przestrzega.

    Pamiętam jak w bloku z mieszkania własnościowego eksmitowali małżeństwo bo
    mieli nieuregulowany czynsz a w nim opłaty za ogrzewanie i wodę i śmieci za
    ponad rok czasu.

    Marekl

  • 74. Data: 2013-03-19 12:35:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    > I to prawo bankowe mówi że jak pożyczyłeś to masz oddać. Nawet sprawy do
    > sądu nie muszą oddawać bo wolno wystawić im >dokument honorowany przez
    > komornika. Bankowy tytuł wykonawczy chyba się to nazywa. Miałeś 200
    > pożyczyłeś 200. Coś się w życiu >obsunęło. Według statystyk każdemu raz w
    > życiu trafia się gruba obsuwa. Spłaciłeś 50 i masz `zaległe raty przez 4
    > miesiące. Dług >przechodzi w tryb natychmiastowej spłaty. Nie masz kasy to
    > dom na licytację. Wystawią za tyle ile im wisisz. Jak sprzedadzą za więcej

    Od dnia niezapłacenia raty, do dnia wystawienia domu na licytację jest
    baaaaardzo długa droga i baaaardzo nieprzyjemna także dla banku. Wierz mi,
    wiem co pisze bo drinkuję czasem z sędziami a i prawnika mam w rodzinie.

    Marek

  • 75. Data: 2013-03-19 12:42:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Dużo zależy od miasta. W` Łodzi czynsze w kamienicach niewysokie. Do tego
    >dużo wolnych mieszkań.

    Przeprowadź do Borne Sulinowo. Tam za darmo chyba jeszcze teraz pomieszkasz.
    Ja pozostanę na Sądeczczyźnie.

    Marek

  • 76. Data: 2013-03-19 13:00:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:41:44 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
    > I to prawo bankowe mówi że jak pożyczyłeś to masz oddać.
    Nawet ojciec z matka tak mówili.
    > Dług przechodzi w tryb natychmiastowej spłaty. Nie masz kasy to dom na >licytację.

    Nie tak szybko. Zarówno w interesie dłużnika jak i banku jest aby się dogadac.
    Straciłes prace móiwsz w banku co i jak. Odroczą spłaty, zmniejsza raty itp. Jak jest
    szansa to ida na rekę.

    > Wystawią za tyle ile im wisisz.
    Nie. wystawia najpierw za 3/4 rynkowej wartosci, jak nie będzie kupca to później za
    2/3.
    >Jak sprzedadzą za więcej to resztę oddadzą.
    Oddadzą
    >Tylko że to więcej to może być tysiąc złotych.
    W skrajnych przypadkach tak. A może i zabraknąc. Ale to dotyczy i właścicieli
    mieszkań
    No i zakładamy tu nie wiem czemu ze dom musi być budowany na kredyt. Przecież nawet
    tu na grupie jest conajmniej kilku którzy budują za swoje.
    No i dyskusja poszła w kierunku własny dom czy wynajmowane mieszknie.
    Ta grupa to trochę niereprezentatywna do tej dyskusji.
    To tak jakbys na forum.fordclubpolska.org zapytał czy lepszy ford czy BMW;)

  • 77. Data: 2013-03-19 13:37:59
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 12:23:41 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    grunty pod smietnikami beda naliczac opłaty dla wspólnot. Póki co w zycie to nie

    To jeszcze do kompletu napisz ile miałeś lat jak zbudowałeś dom i ile wtedy on
    kosztował. Tylko nie przeginaj ze akurat Ciebie niedużo bo działkę dostałeś od ojca i
    cala rodzina pomagała. napisz ile trzeba mieć pieniędzy bez kredytu żeby kupić
    działkę i taki dom jak masz zbudować. Przy założeniu że 15% robocizny było zrobione
    przez właściciela. Temat jest ogólny " czy warto" i jednostkowy przykład że było
    tanio nie musi się powtórzyć.

  • 78. Data: 2013-03-19 13:41:28
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 13:00:22 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > Ta grupa to trochę niereprezentatywna do tej dyskusji.
    >
    > To tak jakbys na forum.fordclubpolska.org zapytał czy lepszy ford czy BMW;)

    Dyskusja jest nie czy budować tylko czy warto budować. jeśli twierdzę że nie warto to
    musiałem przedstawić alternatywę.

  • 79. Data: 2013-03-19 13:54:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Dyskusja jest nie czy budować tylko czy warto budować. jeśli twierdzę że
    >nie warto to musiałem przedstawić alternatywę.

    I na tym powinieneś ją zakończyć. Dla ciebie nie warto a ty rozciągasz swój
    przypadek na wszystkich.

    Marek

  • 80. Data: 2013-03-19 14:03:57
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 13:54:18 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    ps.com...

    > I na tym powinieneś ją zakończyć. Dla ciebie nie warto a ty rozciągasz swój

    A najlepiej nic nie powinienem pisać bo to niezgodne z ideologią grupy. Kto nie jest
    z nami jest przeciwko nam - wiecznie żywe. Ile miałeś lat jak zbudowałeś dom i ile
    taki dom z działką wtedy kosztował?