  • 21. Data: 2009-09-09 13:19:02
    Temat: Re: Czy warto zaczynać w październiku?
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Shaman" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:96faf482-6d05-437f-80d7-9bf34801d64e@l13g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > wartkim strumieniem (teren zdrenowany dodatkowo drenażem ceramicznym).

    Możesz parę słów o tym drenażu? Rozumiem, że masz normalny drenaż
    opaskowy (rura, tkanina geotechniczna, i odpowiednia zasypka) a oprócz
    tego coś jeszcze?

    Coś jeszcze, to zastany drenaż "rolniczy" (byłe pole) gdzieś z lat 60-tych.

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2009-09-09 13:20:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    (teren zdrenowany dodatkowo drenażem ceramicznym).
    Jak to roznica czy ceramiczny czy jakis inny?

    Teraz to chyba tylko plastik.
    Ceramika jest lat ~60-tych.

    Pzdr

    JKK

  • 23. Data: 2009-09-09 13:20:49
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Shaman" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    A no właśnie nie za bardzo mam co robić z wodą.
    ---------------------

    Jakiś rów melioracyjny / przy drodze / studnia chłonna ?

    Pzdr

    JKK

  • 24. Data: 2009-09-09 15:56:30
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > Siema
    > ja zacząłem w październiku ub. roku i nie ma stresu. Jak pogoda będzie
    > ładna, to wyleją, wymurują i przykryją :) A jak nie, to co z tego ?
    > Zabezpieczysz plandeką czy folią i z bańki.
    >
    > pzdr.
    > rafał
    -----------------
    Witam
    Ja podobnie jak Kolega Rafał zaczynałem w październiku ub. r.
    W grudniu skończyli dach.Pogoda zazwyczaj sprzyjała więc udało się.
    Gdy były chwilowe przestoje murarz tylko zakrywał wybudowaną ścianę od góry,
    żeby nie namiękła i ewentualny mróz żeby dzieła nie dokończył.
    I przesadnie nie sprzątaj, ja miałem takiego pierdolca że pedantycznie
    zamiatałem itp.
    Murarz mnie pogonił , tłumacząc tym że jak jest syf na podłodze to
    ewentualne "przelania" czy chlapnięcia betonu z zalewanego stropu łatwo
    skuję.
    Jak będzie czyściutkie podłoże to później będzie przekichane żeby skuć
    strupy.

    Pozdrawiam
    JM

  • 25. Data: 2009-09-09 18:15:05
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shaman" <d...@t...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Cześć, mam dylemat czy zaczynać budowę w październiku czy wstrzymać
    > się do wiosny. Przed zimą zdążyłbym zrobić piwnice i strop nad
    > piwnicą. Ale nie wiem jak to zabezpieczyć na zimę i jak to będzie
    > wyglądać na wiosnę.. czy wszystko nie będzie zalane. A jeśli będzie
    > to jakie mogą być skutki..
    > co myślicie?
    > PZDR
    > Shaman

    Nie wazne jak zaczynasz.
    Ważne jak kończysz.
    Ja zaczynałem w październiku
    a na zimę dach juz miałem.
    Fuksa miałem że długo ciepło było
    a zima pod koniec grudnia się zaczeła
    W planach było sierpień a przez
    sprawy papierkowe wyszło w październiku.

    Pozdro
    J23

  • 26. Data: 2009-09-09 18:20:35
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    ps.com...
> [...]
    > opaskowy (rura, tkanina geotechniczna, i odpowiednia zasypka) a oprócz
    > tego coś jeszcze? Jak to wygląda od strony technicznej i kosztowej?

    Wszystko zależy od terenu, wysokości posadowienia posadzki parteru
    no i oczywiście czy dom podpiwniczony, ale na gruncie gliniastym
    drenaz jest często zbędny - wystarczy dobrze ukształtować teren wokół domu

    Pozdro
    J23

  • 27. Data: 2009-09-09 20:46:56
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > drenaz jest często zbędny - wystarczy dobrze ukształtować teren wokół domu

    O ile się da ukształtować ;-)
    10 m do najbliższej górki nie wyrównam ;-)

    Pzdr
    JKK
    Podbeskidzie

  • 28. Data: 2009-09-10 06:29:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Miałem raczej na myśli zalanie deszczówką, roztopami itp.. teren
    gliniasty - mało przepuszczalny. Wody gruntowej nie mam do poziomu
    posadowienia w ogóle.

    Przykrywasz pasami papy / folii z lekkim spadkiem na jedna strone i problem
    zalania wyeliminowany :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 29. Data: 2009-09-10 07:23:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Shaman wrote:
> [...]
    > piwnicą. Ale nie wiem jak to zabezpieczyć na zimę i jak to będzie
    > wyglądać na wiosnę.. czy wszystko nie będzie zalane. A jeśli będzie

    warto

  • 30. Data: 2009-09-10 07:24:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:

    > Czy to nie była ta zima co w styczniu było 15 stopni ciepła?

    dokładnie, w styczniu czy lutym lałem fundamenty :)