  • 31. Data: 2010-11-18 13:48:46
    Temat: Re: Czy wydziela droge?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    news:e96d3910-26a4-4c25-9635-5f425a55dd4d@r29g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On 18 Lis, 12:44, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale nie wiemy przeciez czy tam bedzie droga!! To, ze dzialka "wyglada"
    >jak droga, nie znaczy ze nia bedzie;) Moze Jacek chce sobie postawic
    >dom na Dz3, a na wszystkich pozostalych urzadzic ogrodek ze stawem i
    >basenem? On przeciez ma dojazd bezposrednio z glownej drogi :)

    Cyt z Jacka:

    "Dz4 to współwlaność włascicieli Dz1-Dz3 - właśnie na cele drogowe dla
    ale tylko wlascicieli tych dzialek"

    > Udostepnić drogę dla DZ5-DZ9 i pożniej tą droge przekazac gminie. Chociaz
    > niekonioecznie przekazywać. Ja mam podobna sytuację: w 4 osoby jestesmy
    > włascicielami ok 120metrowego odcinka drogi, płacimy za nia jakis
    > symboliczny(kilkanascie zł rocznie) podatek i nie zamierzamy jej
    > przekazywać
    > gminie bo i po co.

    >Moze zalezy jeszcze od wielkosci tej drogi - u nas jest dluga (ok.
    >300m) i koszty utwardzenia wyszlyby sporo, nawet jak na te kilka

    Pewnie masz rację. Ale my swojej drogi nie przekazujemy miastu tez z innego
    powodu: Aktualnie kończy się ona przy mojej posesji. Jej wylot dalej jest
    zamknięty. Gdybym przekazał ją miastu miasto miałoby możliwość połączenia
    jej z inna drogą i zrobia by sie przelotówka A mnie nie zalezy na tym aby
    auta jezdziy koło chałupy. Utwardzona już jest(płyty betonowe) A poniewaz
    jest to droga prywatna to nikt obcy mi po niej nie jeżdzi i mam spokój jak
    na wsi. Kiedys nawet strazników miejskich nie wpusciłem bo mnie wpienili. W
    sumie nawet na początku tej drogi mógłbym z sasiadem szlaban postawic
    mielibyśmy osiedle zamkniete(apartamentowce;)))wWłaścicieli drogi jest
    czworo(4 działki przy drodze) ale tylko ja i sąsiad na razie mamy tam
    pobudowane domy.
    I bardzo nam ta sytuacja odpowiada. Mamy ciszę i spokój a do centrum miasta
    ok 1000-1500metrów.

  • 32. Data: 2010-11-18 13:59:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Lis, 14:48, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Cyt z Jacka:
    >
    > "Dz4 to wsp wlano w ascicieli Dz1-Dz3 - w a nie na cele drogowe dla
    > ale tylko wlascicieli tych dzialek"

    Aaaaa no to zupelnie zmienia stan rzeczy. Skoro tam droga bedzie to
    jasne, ze nalezy udostepnic ja pozostalym (po oczywiscie splacie
    polowy wartosci tej drogowej dzialki aktualnym wlascicielom) ! Nie
    doczytalem tego.

> [...]
    > auta jezdziy ko o cha upy. Utwardzona ju jest(p yty betonowe) A poniewaz
    > jest to droga prywatna to nikt obcy mi po niej nie je dzi i mam spok j jak
    > na wsi. Kiedys nawet straznik w miejskich nie wpusci em bo mnie wpienili. W
    > sumie nawet na pocz tku tej drogi m g bym z sasiadem szlaban postawic
    > mieliby my osiedle zamkniete(apartamentowce;)))wW a cicieli drogi jest
    > czworo(4 dzia ki przy drodze) ale tylko ja i s siad na razie mamy tam
    > pobudowane domy.
    > I bardzo nam ta sytuacja odpowiada. Mamy cisz i spok j a do centrum miasta

    No jak tylko czworo i sie dogadujecie to spoko. Jakby tam jednak bylo
    20-tu wlascicieli to zaloze sie, ze nie doszlibyscie w zyciu do
    zadnego porozumienia :-)) A pomysl ze szlabanem jest OK - sam bym tak
    zrobil, tylko trzebaby wyposazyc kazdego w piloty + jakis domofon dla
    gosci, listonosza, kuriera. Troche klopotliwa sprawa i jak nikt tam
    sie obcy nie kreci to moze nie miec sensu :)
    pozdr.

  • 33. Data: 2010-11-18 14:18:33
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    c.googlegroups.com...
    > jasne, ze nalezy udostepnic ja pozostalym (po oczywiscie splacie
    > polowy wartosci tej drogowej dzialki aktualnym wlascicielom) ! Nie
    > doczytalem tego.

    Ciekwi mnie jeszcze jaka szerokosc ma DZ$. Bo moja droga ma 8 metrów
    szerokosci pomimo tego ze sluzy tylko za dojazd do 4 dzialek ale uwazam ze
    jest to szerokosc optymalna jak na droge.

    W sumie dwóch. Dwóch pozostalych ma dzialki ale w najblizszych latach nie
    beda nic budowac a z jednym sie dogaduje aby mi swoja dzialke odsprzedal;)

    > Jakby tam jednak bylo 20-tu wlascicieli to zaloze sie, ze nie
    doszlibyscie w zyciu do
    > zadnego porozumienia :-))

    To napewno
> [...]
    > gosci, listonosza, kuriera. Troche klopotliwa sprawa i jak nikt tam
    > sie obcy nie kreci to moze nie miec sensu :)

    U mnie na szczescie nikt obcy sie nie kreci. Okolica spokojna. I dlatego
    kolejnej dzialki szukam wlasnie w tej okolicy a jak kupie od sasiada to bede
    calkiem szczesliwy. Mój domek pójdzie do sprzedazy a ja buduje cos na wzór
    Genofefy(http://www.archipelag.pl/projekty-domow/gen
    owefa/) Rozmawialem juz
    z kierbudem i chetnie zrobi "projekt indywidualny";))

    Krzysiek

  • 34. Data: 2010-11-18 14:22:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.11.2010 15:18, Kris pisze:

> [...]
    owefa/)
    > Rozmawialem juz z kierbudem i chetnie zrobi "projekt indywidualny";))

    Północna strona "koperty" dachu będzie Ci pewnie ładnie zielenieć.
    Sąsiadka ma coś podobnego i wygląda to paskudnie. Inny sąsiad ma
    2-spadowy i bardziej stromy, ale ma kalenicę na linii wschód-zachód i po
    niecałych dwóch latach ma dach soczyście zielony.

  • 35. Data: 2010-11-18 14:40:47
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    W dniu 2010-11-18 14:59, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > jasne, ze nalezy udostepnic ja pozostalym (po oczywiscie splacie
    > polowy wartosci tej drogowej dzialki aktualnym wlascicielom) ! Nie

    Nie no, Panowie, chwila!

    Ustalmy fakty.
    Dz4 ma szerokość 5 metrów.
    Jest współwłasnością właścicieli Dz1-Dz3, którzy mają ją wpisaną w
    aktach na cele dojazdowe do swoich działek.

    Całość Dz1-Dz4 jest całościowo ogrodzona i nikomu nawet się nie sni
    nawet aby Dz4 oddawać komukolwiek we władanie na jakiekolwiek cele.

    Dla utrudnienia dodam tez ze właściciel Dz9 wyznaczył sobie na swojej
    działce równolegle do mojej fragment drogi wewnętrznej - i inni
    właściciele mieli mieć w zamierzeniu zrobić tak samo. Ba, droga
    zwyczajowa biegnie nawet po jego wyznaczonym fragmencie drogi + po
    działkach (które tej drogi nie mają wyznaczonej drgoi) ale wzdłuż mojego
    płotu
    Czy mimo tego wszystkiego chcecie powiedzieć, że Gmina puści droge po Dz4?
    Przecież to moja działka i mogę sobie robić na niej co chce i nikomu nie
    powinno byc nic do tego.

    Jeśli odpowiedz na powyższe jest TAK to proszę mi powiedzieć, czy
    ponownie wchłonięcie Dz4 do Dz1-Dz3 a następnie wyznaczanie drogi
    dojazdowej po drugiej stronie załatwi sprawę?

  • 36. Data: 2010-11-18 14:54:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Całość Dz1-Dz4 jest całościowo ogrodzona i nikomu nawet się nie sni nawet
    > aby Dz4 oddawać komukolwiek we władanie na jakiekolwiek cele.

    wobec mapki i powyzszego wycofuje co pisałem o robieniu zadymy. Bo to ty
    jestes dziwny, nie oni.

    Biały człowiek dogadałby sie z włascicelami dzialek 5do9 zeby wydzielili na
    swojej czesci tez drogę aby połączyć te wąskie paski w szeroką i wygodną
    drogę. Gdybys dał te 5m i oni tez 5m byłby lux. A tak będą jakies dymy
    zupełnie bez sensu. Oczywiscie jesli nie zechcą to ich na swoje nie
    wpuścisz - proste.

    > Jeśli odpowiedz na powyższe jest TAK to proszę mi powiedzieć, czy ponownie
    > wchłonięcie Dz4 do Dz1-Dz3 a następnie wyznaczanie drogi dojazdowej po
    > drugiej stronie załatwi sprawę?

    Załatwi. Tylko ze sąd może na twojej działce ustanowic służebnosc dojazdu,
    ale byś miał głupią minę :-) Weź i sie z sąsiadami dogadaj.

    b.

  • 37. Data: 2010-11-18 14:54:55
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Całość Dz1-Dz4 jest całościowo ogrodzona i nikomu nawet się nie sni nawet
    > aby Dz4 oddawać komukolwiek we władanie na jakiekolwiek cele.

    Skoro nie chcecie komukolwiek oddawać to nie oddawajcie.
    Na jaka/jakie działki dostałes WZ Czy te 10metrów to było od granicy
    działki/działek DZ1DZ2/DZ3?
    Czy moze to 10metrów to 5mtrów DZ$ i 5 metrów DZ1DZ2/DZ3?

> [...]
    > Przecież to moja działka i mogę sobie robić na niej co chce i nikomu nie

    Gmina nic nie będzie nigdzie puszczać. Drogi wyznaczyć muszą i się dogadać
    właściciele DZ5-DZ9. Skoro są to działki prywatne to gmina nic nie bedzie
    wyznaczać. Włascicele DZ5-DZ9 mogą sobie wydzielic analogiczna do twojej DZ4
    dziłake DZ10np i zrobic z niej drogę lub wpisac na swoich działkach
    służebność przejazdu i przechodu dla pozostałych.

    > Jeśli odpowiedz na powyższe jest TAK to proszę mi powiedzieć, czy ponownie
    > wchłonięcie Dz4 do Dz1-Dz3 a następnie wyznaczanie drogi dojazdowej po
    > drugiej stronie załatwi sprawę?

    Po co takie kombinacje. A napisz może dlaczego nie chcecie udostępnić DZ4
    dla DZ5-DZ9?

  • 38. Data: 2010-11-18 14:58:42
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > wobec mapki i powyzszego wycofuje co pisałem o robieniu zadymy. Bo to ty
    > jestes dziwny, nie oni.

    Nie jestem dziwny, nie chce miec działki mniejszej o 5x kilkaset metrów.

> [...]
    > wygodną drogę. Gdybys dał te 5m i oni tez 5m byłby lux. A tak będą
    > jakies dymy zupełnie bez sensu. Oczywiscie jesli nie zechcą to ich na

    ... a moje dojazdy to moja sprawa. I nie chce zeby mi sie ktos tam obcy
    samochodami pałętał po mojej działce.
    Czy tak trudno jest oszacowac czyjes zdanie?

    > Załatwi. Tylko ze sąd może na twojej działce ustanowic służebnosc
    > dojazdu, ale byś miał głupią minę :-) Weź i sie z sąsiadami dogadaj.

    Wytlumacz mi dlaczego nie moze im wyznaczyc, zeby to oni mieli glupia mine?
    jaka bedzie roznica?

  • 39. Data: 2010-11-18 15:06:39
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > ... a moje dojazdy to moja sprawa. I nie chce zeby mi sie ktos tam obcy
    > samochodami pałętał po mojej działce.
    > Czy tak trudno jest oszacowac czyjes zdanie?

    Ale skoro analogicznie do DZ4właściciele wyznaczą sobie droge DZ10 np o
    szerokości tez 5 metrów to i tak będa tam samochodami jeździć a będziecie
    mieli dwie bezsensownie wąskie drogi po 5metrów szerokości rozdzielone
    plote. Będzie to po pierwsze głupie( bo lepsza jedna droga szerokości
    10metrów i głupio będzie wyglądać. Ale to wasz wewnętrzna sprawa. No i
    aspekt ludzki- lepiej się dogadac jak bez sensu kłocić. Przeciez i razem
    będziecie tam mieszkać itp. No chyba że ten płot oddzielający dwie drogi
    zrobicie wys 4metry i betonowy;))

    Krzysiek

  • 40. Data: 2010-11-18 15:31:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Lis, 15:58, Jacek <m...@s...pl> wrote:

    > Nie jestem dziwny, nie chce miec działki mniejszej o 5x kilkaset metrów.

    Czemu 5 x kilkaset metrow? Przeciez tam i tak bedzie droga? Droga sie
    nie rozszerzy jezeli wpuscisz tam pare samochodow wiecej :) Nie
    rozumiem.

    Wogole najrozsadniejszym rozwiazaniem naprawde byloby przekazanie
    (sprzedaz) DZ4 gminie i niech ona zrobi tam droge. Wszyscy beda
    zadowoleni... Nie wiem, czy chcesz sie tam budowac ale jezeli tak, to
    w momencie jak zrobisz dym tym paru sasiadom, lepiej sie tam wogole
    nie buduj tylko sprzedaj te tereny w cholere, bo oni zatruja Ci
    zycie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.