eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?

  • 31. Data: 2013-05-21 00:53:30
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:2d45ea7c-d1eb-4b62-b380-0b1555bbb02c@go
    oglegroups.com...

    > W takim razie niech gmina wyplaci odszkodowanie skoro za podatki
    > wszystkich wybudowala kanalizacje do ktorej wpiecia potrzeba przekopac
    > 20mb prywatnego terenu, bo
    > tak wynika z tego co autor pisze.

    Ale dlaczego? Wpinający się ma obowiązek przywrócić stan poprzedni i tyle.
    Czy jak gmina asfaltuje drogę to też ma Ci płacić odszkodowanie że masz
    utrudniony dojazd przez kilka tygodni?

    > Ale czemu dorabiasz jakies dziwne teorie? :-) Gdyby podpisal przy budowie
    > tej kanalizacji papier, ze zgadza sie bezplatnie na udostepnienie terenu
    > do podlaczenia sie, to
    > by nie pisal tego posta.

    90% ludzi nie wie co podpisuje. Jakby wiedział to by nie pytał co zrobić.

    > Narazie sprawe przedstawil tak ze sklep chce sie wpiac do studzienki ktora
    > jest na jego dzialce, nic wiecej. Zadnych dodatkowych papierow czy
    > uzgodnien nigdy nie czynil.

    Jak to nie czynił? Wpiął się "na dziko" czy może jednak jakieś warunki
    kiedyś dostał i je zaakceptował? Dopóki nie poznamytych warunków to jest to
    zgadywanka ja opieram się na tym jak to zwykle gminy rozwiązują choć
    oczywiście jak pytałem możliwy jest scenariusz że jakiś urzędnik czegoś nie
    dopatrzył, ale wtedy bez problemu można sądownie załatwić taką zgodę i to
    bez żadnego dodatkowego odszkodowania tylko przywrócenie stanu pierwotnego.

    > Za ingerencje w czyjas prywatna ziemie i teren, za zniszczenie komus
    > kawalka drogi - nie przewidzial dodatkowych kosztow!?

    Kuźwa po raz enty - przywrócenie stanu poprzedniego - rozumiesz to
    sformułowanie? Nie ma zniszczonej drogi więc nie ma odszkodowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2013-05-21 00:58:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A tak naprawde to ja mysle, ze ubyloby ci tego dobrego serca gdyby jakis
    > sklep wlasnie ciebie osobiscie poprosil. Po prostu masz gest bo nie twoje.

    Ale jaki gest? Przywrócenie stanu poprzedniego czyli nie ma żadnej straty
    więc co niby ktoś komuś ma łaskawie darować? A może to taka logika jak ci
    skini co uratowali życie bo przestali kopać? Skoro mogę przeszkadzać i nie
    przeszkadzam to znaczy że mam gest? To jakaś paranoja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-05-21 01:04:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > O czym Ty piszez?
    > Przecież nie chodzi o to czy pozwolić czy nie tylko jak załatwić sprawę
    > związaną z kosztami kopania podwórka oraz kosztami następstw tego kopania.

    Przeczytaj jeszcze raz o czym jest dyskusja - to że ma być przywrócony stan
    poprzedni jest napisane w pierwszym poście natomiast dyskusja jest o tym czy
    właściciel ma się domagać jakiejś dodatkowej kasy za zgodę.

    [ciach]

    > Ponieważ były to uzgodnienia ustne z właścicielem firmy to później się
    > wyparł wszystkiego.

    Że co? Nie miał w pozwoleniu na budowę wpisanego obowiązku przywrócenia
    stanu poprzedniego? Kto to zatwierdził i jakim prawem (za jaką łapówkę)? A
    może miał ale Tobie nie chciało się iść do PINB'u?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2013-05-21 01:06:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 00:53:30 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Ale dlaczego? Wpinaj�cy si� ma obowi�zek przywr�ci� stan poprzedni i
    tyle.

    Ale ja mam watpliwosci (uzasadnione), ze wpinajacy bedzie to mial w d**e i nie zrobi
    tego poprawnie. A nie mam ochoty, czasu i nerwow na ciaganie go po sadach. Dlatego
    chce odszkodowanie - jako forme rekompensaty za uciazliwosci, a takze na wypadek
    gdybym musial poprawki zrobic we wlasnym zakresie.

    > Czy jak gmina asfaltuje drog� to te� ma Ci p�aci� odszkodowanie �e masz
    > utrudniony dojazd przez kilka tygodni?

    Ktora gmina asfaltuje drogi nie nalezace do niej?? Na SWOIM terenie rob pan co sie
    panu zywnie podoba! Na CZYIMS terenie musisz sie dostosowac do warunkow jakie stawia
    wlasciciel tego terenu.

    Ale dobry przyklad dales - wytlumacz dlaczego chcac zrobic wcinke w jakakolwiek
    instalacje w drodze nalezacej do gminy musisz zalatwic i OPLACIC zajecie pasa
    drogowego (oplata za kazdy dzien!) ? Wedlug Ciebie to powinno byc za darmo :) To jest
    dokladnie taka sama sytuacja.

    > 90% ludzi nie wie co podpisuje. Jakby wiedziaďż˝ to by nie pytaďż˝ co zrobiďż˝.

    Nie podoba mi sie, ze zakladasz, ze autor jest glupkiem. I ze do dyskusji wtracasz
    argumenty wyssane z palca, ktore sobie na pozytek tej dyskusji sam stwarzasz :)

    > Jak to nie czyni�? Wpi�� si� "na dziko" czy mo�e jednak jakie� warunki
    > kiedyďż˝ dostaďż˝ i je zaakceptowaďż˝?

    j/w

    > Ku�wa po raz enty - przywr�cenie stanu poprzedniego - rozumiesz to
    > sformu�owanie? Nie ma zniszczonej drogi wi�c nie ma odszkodowania.

    Heh. Zyjesz w jakiejs utopii czy co? Zrobia byle jak i w dupie beda mieli ze sie
    wszystko zapadnie przy pierwszych roztopach :) A jak on tam sobie wyhodowal 10-cio
    letnie pnacze ktore bedzie trzeba zniszczyc - to jak przywroca je do "stanu
    poprzedniego" ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2013-05-21 01:19:11
    Od: k...@g...com

> [...]
    letnie pnacze ktore bedzie trzeba zniszczyc - to jak przywroca je do "stanu

    Trzeba zażądać kaucji. Jeśli w przeciągu 5 lat nie wyjdą żadne usterki to sobie
    odbiorą z odsetkami. Kasa złożona na koncie bez możliwości jej wypłacenia bez zgody
    tego co mu rozkopali. Da się coś takiego sensownie sformować i wpisać do umowy.

  • 36. Data: 2013-05-21 07:53:30
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ale dlaczego? Wpinający się ma obowiązek przywrócić stan poprzedni i
    > tyle. Czy jak gmina asfaltuje drogę to też ma Ci płacić odszkodowanie
    > że masz utrudniony dojazd przez kilka tygodni?

    Nie widzisz subtelnej różnicy.
    Jak gmina asfaltuje, robi to w interesie właścicieli posesji,
    poprawiając dojazd i nie niszcząc terenu posesji.
    Market robi to tylko i wyłacznie w swoim interesie ze szkodą dla
    właściciela posesji.

    > Kuźwa po raz enty - przywrócenie stanu poprzedniego - rozumiesz to
    > sformułowanie? Nie ma zniszczonej drogi więc nie ma odszkodowania.

    Oczywiście Ty zagwarantujesz, że wszystko zostanie przywrócone do
    poprzedniego stanu?

  • 37. Data: 2013-05-21 07:58:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale jaki gest? Przywrócenie stanu poprzedniego czyli nie ma żadnej straty
    > więc co niby ktoś komuś ma łaskawie darować?

    1. Uciazliwosc na czas robot
    2. Nie ma zadnej gwarancji, ze jasnie pan wykonawca rzeczywsicie doprowadzi
    do stanu "sprzed" (jak juz tu wraznie napisal "uzytkownik")

    Jesli jest ktos naiwny, ze tak, to rownie dobrze mozna uznac, ze po prostu
    daruje. Wykonawca sobie w glowie pouklada, ze to rola inwestora, inwestor,
    ze wykonawcy.

    A potem szukaj wiatru w polu.

    Powiedz - jestes wykonawca, takim co nabiera ludzi i psuje im podworka?

    > A może to taka logika jak ci skini co uratowali życie bo przestali kopać?
    > Skoro mogę przeszkadzać i nie przeszkadzam to znaczy że mam gest? To jakaś
    > paranoja.

    Zapomniales jeszcze napisac, ze zaproponowalem budowe obozow
    koncentracyjnych.

  • 38. Data: 2013-05-21 08:09:44
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Że co? Nie miał w pozwoleniu na budowę wpisanego obowiązku
    > przywrócenia stanu poprzedniego? Kto to zatwierdził i jakim prawem (za
    > jaką łapówkę)? A może miał ale Tobie nie chciało się iść do PINB'u?

    Ależ miał. Tylko nie mogłem tego dopilnować osobiście, ponieważ to była
    posesja, do której dojeżdzałem prawie 200km i nie mogłem tam być
    codziennie.
    W ogóle to roboty miały być prowadzone od drugiej strony, bez wjazdu na
    podwórze. Kanalizacja miała przechodzić tylko przez mały fragment
    działki, na którym tylko rosła trawa.
    Tak było uzgodnione w gminie. Wymagało to zakopania głębokiego rowu
    melioracyjnego, aby wjechał ciężki sprzęt, a następnie odtworzenie tego
    rowu. Na prośbe właściciela firmy prowadzącej roboty udzieliłem zgody na
    wjazd przez podwórko oraz ogród, ustalając szczegóły ustnie.

  • 39. Data: 2013-05-21 08:21:44
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > logika jak ci skini co uratowali życie bo przestali kopać? Skoro mogę
    > przeszkadzać i nie przeszkadzam to znaczy że mam gest? To jakaś

    Ty chyba nigdy nie miałeś działki i nie zdajesz sobie sprawy ile trzeba
    nakładów pracy aby uzyskać określony stan.
    Nawet wyhodowanie trawy wymaga 2-3 lat pracy, aby się dobrze ukorzeniła.
    Żeby móc ją pielęgnować teren musi być równy, aby można było wjechać
    kosiarką. Po pracy koparką pozostaje pobojowisko, a po jakimś czasie
    miejsca wykopów osiadają i tworzą się nierówności.
    Ułożenie kostki wymaga wyrównania i utwardzenia całego terenu. Jak
    zerwiesz fragment kosztki, wykonasz wykopy to już nigdy tej kostki nie
    ułożysz tak, zeby się nie zapadła. Kosztka zawsze "siada". Tyle, że jak
    kłądziesz na dużej powierzchni to ona osiada sównomiernie na całości.

  • 40. Data: 2013-05-21 08:34:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ty chyba nigdy nie miałeś działki i nie zdajesz sobie sprawy ile trzeba
    > nakładów pracy aby uzyskać określony stan.

    Ergie w ogole pisze jakby zupelnie zycia ani budowy nie znal. Albo udaje.