eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?

  • 81. Data: 2013-05-21 18:28:33
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:519b9a3b$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale oczywiście opłata za jakość być musi.

    Swietej pamieci Vattenfall?

  • 82. Data: 2013-05-21 21:59:58
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Zwyczajnie. Np. droga gminna przez miesiąc zamknięta itp.

    A kto na to pozwoli?
    Zejdź na ziemię. Po to właśnie ktoś wymyślił opłaty za zajęcie pasa
    drogowego, aby te roboty przebiegały możliwie jak najszybciej. Poza tym

    > On umawiał się na gębę, czyli zupełnie inny temat.

    Czyli uważsz, że jak ktoś zawiera umowę "na gębę" to powinno się go
    "dymać" tak dla przykładu, bo w Polsce jest to norma zgodna z prawem?
    Kolego! Umowy ustne mają taką samą moc prawną jak umowy na piśmie.
    Problem leży tylko i wyłącznie w udowodnieniu zawarcia takiej umowy.

    > Jeśli według Ciebie skrajnością jest oczekiwanie że jak ktoś coś
    > gwarantuje to to zrobi to nie mamy o czym dyskutować.

    No i mnie życie nauczyło, że w takich sytuacjach należy oszacować
    ryzyko, możliwe dodatkowe koszty i wziąć za to pieniądze "z góry", bo
    tylko to gwarantuje, że nie bedę się musiał szarpać po sądach. Biorąc
    określoną kwotę pieniężną w ramach rekompensaty, później już nie mogę
    się dochodzić za wyrządzone szkody. Wiedziałem co będzie robione i to
    sam określam jakie koszty mogę ponieść w ziażku z prowadzonymi robotami.
    Jest to przede wszystkim lepsze rowiązanie dla takiej firmy jak market.
    Płaci z góry, wykonuje roboty i zapomina o problemach z właścicielem
    posesji.

  • 83. Data: 2013-05-22 09:50:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A mial? Nie napisal, zeby mial. Wiec ciagle poruszasz argument ktorego nie
    > ma.

    Wiesz, oboje sobie teoretyzujemy, bo wątkotwórca albo nie zna warunków na
    jakie się zgadzał wpinając się do kanalizacji albo nie chce się nimi
    podzielić.

    Ale wydaje mi si, ze jednak moje przypuszczenie że kanalizacja idzie po
    jeden stornie ulicy i właściciele tych posesji wyrazili zgodę na podpięcie
    tych z drugiej strony jest bardziej prawdopodobna niż to że jakiś urzędnik
    czegoś kiedyś nie dopatrzył i została jedna działka bez dostępu do
    kanalizacji. Tym bardziej że skoro ktoś dostał zgodę na budowę to tak dostęp
    musi mieć.

    > Ktos zapewne chce sobie oszczedzic troche kasy i wpiac sie po najkrotszej
    > linii, a ze jakiemus inwestorkowi rozkopiemy pol placu? Kij mu w oko!

    To już teoria spiskowa.

    Aby dostać zgodę na budowę trzeba mieć oświadczenie o dostępie do mediów,
    więc na pewno inwestor je ma i tam zwykle jest napisane do której studzienki
    ma się podłączyć i jak.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 84. Data: 2013-05-22 09:53:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czyli gwarantujesz?

    Już Ci odpowiedziałem, natomiast Ty ciągle nie odpowiedziałeś na moje
    pytanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 85. Data: 2013-05-22 09:55:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale to wkopujacy sie jest przeszkadzaczem. A wlasciciel otrzymuje
    > uciazliwosc. W twoim swiecie powinien ja przyjac ku chwale ojczyzny.

    Przeczytaj jeszcze raz moje wypowiedzi, nie chce mi się powtarzać.

    > Zapytam wprost - masz dom (nie mieszkanie)?

    A co Ty od wczoraj na grupie? Nawet jakbyś choćby tylko ten jeden watek
    przeczytał ze zrozumieniem to byś wiedział że mam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 86. Data: 2013-05-22 09:57:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Wlasnosc rzecz swieta - Ty zdajesz sie o tym zapominac.

    Nie ja po prostu pamiętam, że ktoś się tą własnością podzielił godząc się na
    lokalizację cudzej infrastruktury.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 87. Data: 2013-05-22 09:59:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czyli uważsz, że jak ktoś zawiera umowę "na gębę" to powinno się go
    > "dymać" tak dla przykładu, bo w Polsce jest to norma zgodna z prawem?

    Bynajmniej!

    > Kolego! Umowy ustne mają taką samą moc prawną jak umowy na piśmie.

    Oczywiście!

    > Problem leży tylko i wyłącznie w udowodnieniu zawarcia takiej umowy.

    Dlatego podawanie przykładu że ktoś nie dotrzymał umowy ustnej w sytuacji
    gdzie występuje umowa pisemna jest nie na miejscu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 88. Data: 2013-05-22 10:07:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 22 maja 2013 09:50:33 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Wiesz, oboje sobie teoretyzujemy, bo w�tkotw�rca albo nie zna warunk�w na
    > jakie si� zgadza� wpinaj�c si� do kanalizacji albo nie chce si� nimi
    > podzieliďż˝.

    ergi, uparłeś sie na te wczesniejsze zapisy -takich rzeczy sie nie robiło, a nadal to
    jest rzadkosc.
    Gdyby był taki zapis nie byłoby tego wątku. Pewnie dał zgode na położenie rury i tyle
    - dalsza rozbudowa wymaga kolejnej zgody i o tym mówimy.

    b.

  • 89. Data: 2013-05-22 10:43:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dlatego podawanie przykładu że ktoś nie dotrzymał umowy ustnej w
    > sytuacji gdzie występuje umowa pisemna jest nie na miejscu.

    Myślisz, że dotrzymałby takiej samej umowy pisemnej?

  • 90. Data: 2013-05-22 11:02:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ergi, uparłeś sie na te wczesniejsze zapisy -takich rzeczy sie nie robiło,
    > a nadal to jest rzadkosc.

    Za komuny rzeczywiście bywało że gmina coś robiła nikogo nie pytając o
    zgodę, ale najczęściej później te sprawy były regulowane przy remontach. A
    że ostatnie lata to spore rozbudowy i remonty kanalizacji za unijną kasę to
    jest spora szansa że sprawa jest uregulowana.

    > Gdyby był taki zapis nie byłoby tego wątku.

    Wątkotwórca ani razu się w tym wątku nie odezwał, więc albo nie wie
    wszystkiego albo nie chce się tą wiedzą podzielić,

    > Pewnie dał zgode na położenie rury i tyle - dalsza rozbudowa wymaga
    > kolejnej zgody i o tym mówimy.

    Wtedy inwestor nie dostałby PnB. Nie można dostać warunkowego pozwolenia na
    budowę czyli "jak sąsiad pozwoli się podpiąć to można się budować". Więc
    skoro ktoś wydał PnB to znaczy że jest możliwość podpięcia.

    Pozdrawiam
    Ergie