  • 11. Data: 2017-02-13 08:46:33
    Temat: Re: Czy zima była "normalna"?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > --
    zima typowy 'jaruzel'
    do 'gierka' jednak duzo jej brakuje...
    gomulki nie pamietam. nie bylo mnie.
    ale jesli norma to zimy 'pomrocznej jasnej' to zdecydowanie ostra.
    jesli norma gdzie indziej - w normie.
    slask. gorny

  • 12. Data: 2017-02-13 11:36:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 17:13, Maciek pisze:

    > Albo odwrotnie.
    > Ja sięgam pamięcią do czasów, kiedy marketing widywało się w Peweksie, a
    > Wigilia zawsze równała się w mojej świadomości śnieżnej zimie.

    No właśnie, jeżeli wysychają Kolorowe jeziorka w Rudawach, to zima nie
    jest normalna.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2017-02-13 14:13:46
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 11 lutego 2017 10:52:02 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Teraz pytanie zupełnie nienaukowe, które zadaję tu, bo grupowicze są
    > rozsiani po całym kraju. Czy z perspektywy połowy lutego oceniacie tę zimę
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?

    Jako urodzony w Zimę Stulecia nie wiem jak klasyfikować. Troch mrozów było, ale
    śniegu nie aż tak dużo. Od ładnych paru lat nie wożę łopaty w aucie bo nie potrzeba.

    Martwi mnie czy w porównaiu do przyszłych lat jakie mają nadejść nie będziemy
    wspominać jej jako "jednej z ostatnich prawdziwyh zim". :(

    No ale GO nie musi oznaczać że u nas też się będzie tylko ocieplało, topniejąca
    arktyka może nas jeszcze zasypać śniegiem ;)

  • 14. Data: 2017-02-13 14:25:24
    Od: s...@g...com

> [...]
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    > W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    Z mojej perspektywy ta zima jest na styk.
    Niby troche sniegu było. Troche pomroziło ale w sumie było tego jakieś 4 tygodnie i
    sie skończyło.

    Teraz troche mrozu jeszcze trzyma ale tylko tak sobie, na granicy definicji zimy.

    Ale jak jeżdzę po kraju to widze że jest spora różnica w tym co sie lokalnie dzieje.
    Ostatnio na południu już snie leżał i było ładnie biało a na północy śniegu nie bylo
    wcale...

    Jeszcze 10 lat temu ojciec spędzał tygodnie w koparce odśnieżając drogi, teraz jak
    sie widzi solarke na autostradzie to sie zastanawiam skąd oni mają prognozę bo u mnie
    w felefonie żadna z trzech nie przewiduje opadów w najbliższych 3 dniach...

  • 15. Data: 2017-02-14 13:20:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Za Jaruzela to z autobusu wychodziło się w śnieg po kolana (W-wa).

    -----

  • 16. Data: 2017-02-14 16:17:45
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2017-02-11 o 10:52, Maciek pisze:

    > Czy z perspektywy połowy lutego oceniacie tę zimę
    > jako "normalną", albo "typową polską zimę"?
    > W moim przypadku (płn pogranicze Jury K-Cz) odpowiedź jest twierdząca.

    Na Mazowszu temperaturowo taka przeciętna polska zima, jedynie śniegu
    nie za dużo. Jedyna "anomalia" to długi okres bez odwilży -nie pamiętam
    kiedy ostatni raz było tak długo ciągle na minusie.

    --
    Gregorisu

  • 17. Data: 2017-02-15 13:32:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Generalnie jest bardzo sucho (albo powyżej zera, albo ponizej zera), był tylko jeden
    dzień parocentymetrowej brei śnieżno-solnej na ulicach i chodnikach.

    ------