  • 1. Data: 2016-03-09 09:54:23
    Temat: Czy zwarcie różnicówki jest bolesne?
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    Za młodu zdarzyło mi się włożyc palec do kontaktu i pamiętam jeszcze jak
    to boli :-) ale zastanawiam się czy w dobie obecnych zabezpieczeń - w
    szczególności różnicówek - dokonanie zwarcia za pomocą własnego ciała
    jest jeszcze odczuwalne.

    Pytam ponieważ w nocy królik przegryzł mi kabel zasilający i zastanawiam
    się czy mogło to być dla niego bolesne.

  • 2. Data: 2016-03-09 10:56:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobno nie jest odczuwalne. Tak twierdzi jeden z profesorow politechniki lodzkiej.
    Wynika to ponoc z tego ze impulsy nerwowe sa wolniejsze od wyskoczenia roznicowki.
    Przy okazji ciekawostka. Roznicowki to niemiecki wynalazek. Prace byly rozpoczete
    przed wojna. W czasie wojny dzialanie sprawdzali na wiezniach kupowanych w obozach
    koncentracyjnych. Siemens tak robil.

  • 3. Data: 2016-03-09 11:03:48
    Temat: Re: Czy zwarcie różnicówki jest bolesne?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 marca 2016 10:56:14 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Podobno nie jest odczuwalne. Tak twierdzi jeden z profesorow politechniki lodzkiej.
    Wynika to ponoc z tego ze impulsy nerwowe sa wolniejsze od wyskoczenia roznicowki.

    buahahaha, no to zrób próbę na sobie :) A mogło być tak ze 25mA trzymało zwierzaka
    dłuższą chwilę, a różnicówka wybiła dopiero gdy przekroczyło 30. A 25mA tu czuć jak
    cholera :)

    b.

  • 4. Data: 2016-03-09 11:19:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 9 marca 2016 11:03:50 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > buahahaha, no to zrób próbę na sobie :) A mogło być tak ze 25mA trzymało
    > zwierzaka dłuższą chwilę, a różnicówka wybiła dopiero gdy przekroczyło 30.
    > A 25mA tu czuć jak cholera :)

    Albo poszło po mokrych zębach i nic nie poczuł. Teoretyzować można do woli.
    Różnicówki 30mA wybijają przy 10-15 najczęściej, jak testowałem kilkanaście
    modeli to nie zdarzyło się, żeby do 20mA trzeba było kręcić.

    L.

  • 5. Data: 2016-03-09 11:34:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Wielebny" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >to boli :-) ale zastanawiam się czy w dobie obecnych zabezpieczeń - w
    >szczególności różnicówek - dokonanie zwarcia za pomocą własnego ciała

    Owszem jest, ja zaliczyłem i poczułem.

    >Pytam ponieważ w nocy królik przegryzł mi kabel zasilający i zastanawiam
    >się czy mogło to być dla niego bolesne.

    Hmm, małego ssaka jak w pysku strzeliło to raczej musiało boleć.

  • 6. Data: 2016-03-09 11:35:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Albo poszło po mokrych zębach i nic nie poczuł. Teoretyzować można do woli.
    >Różnicówki 30mA wybijają przy 10-15 najczęściej, jak testowałem kilkanaście
    >modeli to nie zdarzyło się, żeby do 20mA trzeba było kręcić.

    Po mokrych zębach, ale do ziemi kolego, mowa różnicówce.

  • 7. Data: 2016-03-09 11:38:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Podobno nie jest odczuwalne. Tak twierdzi jeden z profesorow politechniki
    >lodzkiej. Wynika to ponoc z tego ze impulsy nerwowe sa wolniejsze od
    >wyskoczenia roznicowki.

    I mówisz, że automagicznie znikają w drodze jeśli nie zdążą dotrzeć do
    świadomości przed ustąpieniem bodźca?

    A gdyby uciąć człowiekowi rękę odpowiednio szybko to nie poczuje?

  • 8. Data: 2016-03-09 11:38:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 9 marca 2016 11:36:00 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Po mokrych zębach, ale do ziemi kolego, mowa różnicówce.

    No wiem, ale jak zwarł zębami N z PE albo L z PE to nie trzeba ziemi,
    mógł nie poczuć.

    L.

  • 9. Data: 2016-03-09 12:06:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak krotko to moze nie czuc. Nie moze trzymac dluzsza chwile bo czas zadzialania jest
    scisle okreslony. Zwierzaka prawdopodobnie nie kopnelo. Roznicowka dziala w scisle
    okreslonej sytuacji. Zwarcie przewodow nie powoduje jej zadzialania jesli faza nie
    zewrze sie z przewodem ochronnym. Od zwarcia sa bezpieczniki. No chyba ze
    zabezpieczenie to dwa w jednym. W takiej sytuacji jesli przewod jest nadtopiony to
    bylo zwarcie a jak nie nadpalony to wylaczyla roznicowka. Nie musze robic proby na
    sobie bo wierze w tlumaczenie profesora. Elektrowstrzasy przydaly by sie Tobie. Moze
    po nich bedziesz mial mniejsze sklonnosci do klamania.

  • 10. Data: 2016-03-09 12:14:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co od razu reke obcinac. Na pewno zarznales sie kiedys ostrym nozem. Samego ciecia
    nie czuc, boli po chwili.