  • 11. Data: 2010-03-06 23:43:24
    Temat: Re: Czym grozi używanie regałów firmy Komandor..
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:d1j5p5p81sd6bjm7her19vjgi3k7jmf511@4ax.
    com...

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?

    juz co raz mniej niestety

  • 12. Data: 2010-03-07 08:19:50
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał Cyb na pl.pregierz do nas:

    > poza tym czy ja dobrze pamietam, ze sporo rzeczy dla ikei powstaje w
    > polskich fabrykach, tylko pozniej dostaja takie smieszne
    > skandynawskobrzmiace nazwy?

    Nieważne kto produkuje.
    Ważne kto projektuje, kto nadzoruje, kto robi kontrolę jakości.

    > pozdarwiam,
    > Cyb

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz
    (> - - ^.^_, http://wiki.smutek.pl

  • 13. Data: 2010-03-07 09:36:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:0ji5p55gebah7jpemg028dn8k0epnq64gj@4ax.com...
    > On Sat, 6 Mar 2010 21:08:45 +0000 (UTC), Jacek_P
    > <L...@c...edu.pl> wrote:
    >
    > i mieli racje, jak sie otworzy na raz wszystkie szuflady to mebel
    > moze sie gibnac - dla doroslego to luzik, ale jakby dzieciak sie bawil
    > szufladami to moglby mebel na niego upasc - a przymocowany dobrze do
    > sciany to nie ma prawa poleciec...

    A teraz wez jeszcze pod uwage, ze dzieci potrafia wsponac sie po meblach.

  • 14. Data: 2010-03-07 14:35:05
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 10:36:20 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    >A teraz wez jeszcze pod uwage, ze dzieci potrafia wsponac sie po meblach.

    to spadnie, ale mebel go nie przygniecie...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 15. Data: 2010-03-08 08:38:53
    Od: "P." <g...@o...pl>

    pomijając bezmyslność montazystów, Ciebie nie korciło, żeby to jakoś
    zamocować?

    pozdr.
    P.

  • 16. Data: 2010-03-08 13:02:40
    Od: Adam Wysokinski <a...@g...com>

    On Mar 8, 9:38 am, "P." <g...@o...pl> wrote:
    > pomijaj c bezmyslno montazyst w, Ciebie nie korci o, eby to jako
    > zamocowa ?
    >
    > pozdr.
    > P.

    Problem w tym, że montażyści twierdzili, że ten regał JEST odpowiednio
    umocowany - sprawdzaliśny, był stabilny. Co więcej, oryginalny projekt
    firmy Komandor nie uwzględnia *żadnych* elementów mocujących do ściany
    (i jest to mebel projektowany jako regał na książki, można go obejrzec
    m.in. na prospektach i www firmy Komandor), a w moim regale zostały
    one dodatkowo dorobione. Tyle, że jak się okazało po katastrofie, ktoś
    "zapomniał" te elementy zamocować do ściany, a jedynie połączył nimi
    poszczególne półki.

    Osobie zarzucającej mi demagogię (na którejś z grup) chciałbym zwrócić
    uwagę, że walące się ok. 9m2 regału z ciężkiego MDFu i metalowych
    elementów + książki + szkło z potłuczonych lamp może zabić małe
    dziecko, a dorosłemu zrobić poważną krzywdę.

    Póki co następstwa są takie, że firmy negocjują między sobą, kto za to
    odpowiada.. Ale nie w tym problem, tylko w tym, że takie same regały
    są i będą nadal sprzedawane i montowane i to przed tym chciałem Was
    przestrzec.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 17. Data: 2010-03-08 18:32:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-08 14:02, Adam Wysokinski pisze:

    > Ale nie w tym problem, tylko w tym, że takie same regały
    > są i będą nadal sprzedawane i montowane i to przed tym chciałem Was
    > przestrzec.

    A to jakiś problem przymocować?

    --
    spp

  • 18. Data: 2010-03-08 18:47:31
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    stanie:http://www.youtube.com/watch?v=bFy1kam2qbA

    > Firma Novimex z Łodzi zainstalowała 3 metrowej szerokości (jako jeden
    > moduł, sic!) regał na książki nie montując go na stałe do ściany.
    > Regał zawalił się niszcząc lub uszkadzając wszystko, co znajdowało się
    > w pokoju - ściany, lampy, meble, komputer, podłogę, drzwi. Trwa
    > oszacowywanie strat, póki co firma nie poczuwa się do
    > odpowiedzialności za dokonane zniszczenia. A regał tego typu jest
    > nadal sprzedawany i w ten sam sposób montowany przez firmę.
    >
    > Jedno szczęście, że nikt nie zginął ani nikomu nie stała się krzywda
    > wskutek tego zdarzenia.

    Z tego co widac to raczej mozesz zadac odszkodaowanie od firmy. Jesli
    firma to montowala i masz na to papier to wystap z
    odszkodowaniem.Znajac naszych burakow to odmowia. Jesli tak to musisz
    zlozyc pozew cywilny o odszkodowanie. Dolaczyc zdjecia do sprawy. Sad
    rozpozna sprawe wezwie ciebie i firme i sobie wyjasnicie. Sad wyslucha
    i orzeknie kto jest winny. Jesli nie bedzie wiedzial jak orzec wezwie
    bieglego ktory na podstawie zdjec wyda ekspertyze. Biegly nie wezmie
    jakies super kasy tak wiec smialo wal do sadu i po sprawie.
    Wazne abys nie zadal za duzo bo musisz kaucje zaplacic. A resztato
    juz z automatu.
    Pozew zloz w sadzie w swojej miejscowosci.

    Dla wszystkich. To firma ponosi konsekwencje jesli zamontowala regal i
    go wyprodukowala.

  • 19. Data: 2010-03-08 18:49:23
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 8, 2:02 pm, Adam Wysokinski <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > odpowiada.. Ale nie w tym problem, tylko w tym, że takie same regały
    > są i będą nadal sprzedawane i montowane i to przed tym chciałem Was

    Jesli wygrasz sprawe z nimi to regaly przestana montowac lub beda to
    robic bardziej rzetelnie