  • 31. Data: 2009-11-08 21:27:16
    Temat: Re: Czym grzac najtaniej
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hd7bdd$s0m$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale jakiej żywności ?

    Zawiera sporo rzeczy ktore potrzebujemy do zycia bez wiekszej obrobki. Nie
    mozesz tego porownac do wegla czy drzewa.

    > Zboże, które sypiesz do kotła nie jest żywnością lecz paliwem.

    Jak tam wrzuce zywa krowe to tez bedzie paliwem? :-DD Moze niehumanitarne,
    ale nieetyczne przy nadwyzce raczej nie bedzie. :-)

    > Jeżeli w tym celu zostało zasiane, zebrane i sprzedane to jakież można
    > mieć wyrzuty ?

    A no takie mam i tyle.
    Nie dyskutuje tu przeciez ze to nieetyczne ani nic w tym stylu. Nie
    nawracam, nie sieje propagandy a mysle co mysle, a raczej nie jestem pewien.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-11-08 22:11:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jak tam wrzuce zywa krowe to tez bedzie paliwem? :-DD Moze niehumanitarne,
    > ale nieetyczne przy nadwyzce raczej nie bedzie. :-)

    A czy zjadasz ją także żywą ?

  • 33. Data: 2009-11-08 23:13:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy zjadasz ją także żywą ?

    No nie, ale zboze tez mam pieczone. :-))

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-11-09 00:10:50
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > No nie, ale zboze tez mam pieczone. :-))
    > Pozdro.. TK
    ----------------------------
    Witam
    Maniek, mam podobne obiekcje przed spalaniem zboza.
    Jednak żeby Cię uspokoić powiem jak sobie ja ztym poradziłem.
    Myślę że na opał przeznaczone są najpodlejsze gatunki zboża z którego już
    żadne ciasto nie wyrośnie i nic nie da się zrobić.
    Idiotyzmem byłoby spalanie pierwszo gatunkowego zboża.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 35. Data: 2009-11-09 00:23:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żadne ciasto nie wyrośnie i nic nie da się zrobić.
    > Idiotyzmem byłoby spalanie pierwszo gatunkowego zboża.

    Mam kociol gazowy, wiec to jakby nie moj problem, no ale... :-)

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-11-09 07:50:37
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tradycyjnych. O ile piece gazowe co tradycyjne uzyskują sprawność na poziomie
    > 90-95%, to piece kondensacyjne mogą pochwalić się efektywnością na poziomie
    > 110%. Jak to możliwe? Otóż piece kondensacyjne wykorzystują ciepło z pary
    > wodnej zawartej w spalinach. Skraplając ją uwalnia się dodatkowe ciepło, które
    > powoduje wzrost efektywności pieca. "
    > To cytat z jakieś perwszej lepszej strony.
    > Oczywiście ta para wodna jest wpompowane przez "naturę" więc to nie jest
    > "perpetuum mobile" w ogólnym dla tego słowa znaczeniu. :).

    110% bierze sie stąd, że nie jest to 110% sprawności kotła tylko 110% sprawności
    zwykłego kotła czyli w rzeczywistości poniżej 100%

  • 37. Data: 2009-11-09 08:45:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 08:50, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > zwykłego kotła czyli w rzeczywistości poniżej 100%- Ukryj cytowany tekst -

    Dokładniej rzecz ujmując, chodzi o to że sprawność zwykłego kotła
    mierzy się od wartości opałowej liczonej z uwzględnieniem tego że jest
    tam woda którą trzeba odparować. Czyli np. mokre drewno ma mniejszą
    wartość opałową niż takie bardziej suche. Tymczasem jest to bez
    znaczenia czy drewno jest suche czy nie, otrzymana ilość energii ze
    spalania jest taka sama, tylko że część ucieka wraz z parą wodną. To
    samo tyczy się gazu. Produktem spalania gazu jest para wodna, więc
    wartość opałowa gazu jest pomniejszona o tą energię. Gdy pojawiły się
    kotły kondensacyjne, to ten "sprytny" sposób liczenia spowodował że
    nagle kotły zaczęły mieć sprawność 110%. A w rzeczywistości żaden
    kocioł (kondensacyjny czy nie) nie osiąga 100% sprawności.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 38. Data: 2009-11-09 09:14:32
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sorki ale się nie moge powstrzymac od dosadnego komentarza ale tak to tłumaczą w
    sklepach tępogłowym jednojajajowym krawaciarzom po studiach marketingowych.
    To nie para oddaje ciepło lecz gorace spaliny. Przecież najpierw obniżamy
    temperaturę spalin i dopiero pojawia siępara a nie na odwrót. Para wodna jest
    jedynie efektem ubocznym obniżenia temperatury spalin mającym kwaśny odczyn.
    Tak naprawdę chodzi o to że specjaliści od norm ustalili że sprawność kotła
    będzie określana przez ciepło pozyskane ze spalania substancji ale pomijając
    energię zawartą w spalinach. Marketing nie lubi praw fizyki, jak by nie było,
    źródłem obu tych energii jest jednak spalana substancja.
    Więc kocioł kondensacyjny tak naprawdę może mieć co najwyżej 99%

    > 110% bierze sie stąd, że nie jest to 110% sprawności kotła tylko 110%
    > sprawności zwykłego kotła czyli w rzeczywistości poniżej 100%

    Weź kalkulator i policz.
    Jeżeli mój kocioł ma 96% sprawności spalania to wedługi ciebie kocioł o
    sprawności większej niz mój o 110% ma sprawność spalania 105,6% więc nadal są to
    herezje.

    Marek

  • 39. Data: 2009-11-09 09:19:21
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam kociol gazowy, wiec to jakby nie moj problem, no ale... :-)

    A jakby tak zboże zakisić i spalać alkohol? Zero spalin, a zamiast popiołu
    nieorganiczne resztki po kiszeniu do nawożenia kolejnych upraw po wcześniejszym
    przekompostowaniu?

    Marek

  • 40. Data: 2009-11-09 09:31:48
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 10:19, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > A jakby tak zboże zakisić i spalać alkohol? Zero spalin, a zamiast popiołu
    > nieorganiczne resztki po kiszeniu do nawożenia kolejnych upraw po wcześniejszym
    > przekompostowaniu?

    To byś został bimbrownikiem i by Cie "zamkli"
    ;-)