  • 11. Data: 2013-04-17 23:04:05
    Temat: Re: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Jedyny dobry i rozsądny sposób to wymienić rury na nowe.
    > Tak, wiem, kasa ...., ale niestety nie ma innej.

    Uważam, że nie masz racji.
    g.

  • 12. Data: 2013-04-17 23:09:50
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 22:18:54 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > I twierdzisz że to pomoże?
    >
    > Jak w domowych warunkach sprawdzić skład osadów?
    >
    > Nie mam laboratorium, lokalny SANEPID bada wodę pod względem
    >
    > bakteriologicznym.
    >
    > Natomiast lokalna firma dostarczająca wodę, twierdzi, że woda ze stacji
    >
    > uzdatniania wychodzi taka jak powinna i spełnia jakieś tam normy. Kiedyś
    >
    > nawet dostałem od nich skład tej wody. Tyle tylko, że oni sami
    >
    > przyznają, że sieć wodociągowa w mieście jest w takim stanie, że po
    >
    > drodze stan fizyk-chemiczny wody się zmienia i oni nie mają pojęcia co
    >
    > wypływa w kranie.

    a nie możesz trochę wydrapać i zobaczyć czy na przykład w kwasku cytrynowym
    się nie rozpuszcza. Tylko kwasek trzeba najpierw w wodzie rozpuścić. Tak na
    wyrost piszę bo jak sobie nie możesz poradzić w takiej prostej sytuacji to
    kto wie czy nie zasypiesz osadu kwaskiem i znowu będziesz gitarę zawracał.

    Kwas cytrynowy jest za słaby. Nadaje się (i to średnio) do odkamieniania
    czajnika. A wody w rurach nie zagotujesz przecież.
    g.

  • 13. Data: 2013-04-18 00:13:50
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 23:09:50 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    >

    > Kwas cytrynowy jest za słaby. Nadaje się (i to średnio) do odkamieniania
    >
    > czajnika. A wody w rurach nie zagotujesz przecież.

    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa. Kwasek cytrynowy najłatwiej kupić. jest w każdym
    sklepie spożywczym. Nim można sprawdzić czy osad się rozpuszcza w kwasach. Jak by się
    rozpuszczał to jest kilka bardzo dobrych preparatów do rozpuszczania takich osadów. I
    nie musi to być kwas solny. Jak by się nie rozpuszczał to trzeba iść w stronę zasad.

  • 14. Data: 2013-04-18 00:16:30
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    jak sobie nie możesz poradzić w takiej prostej sytuacji to kto wie czy nie zasypiesz
    osadu kwaskiem i znowu będziesz gitarę zawracał.

    Osad rozpuszcza się w kwasku i occie. To jaki ma w takim razie skład?

  • 15. Data: 2013-04-18 00:23:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie jest potrzebne. Obserwacja wystarczy.
    > Woda odlana po zagotowaniu do szklanego dzbanka zostawia na dnie osad?
    Osad jest, ale w domu na drugim końcu miasta, dom jest równie leciwy,
    osad w dzbanku też jest, rury też takie same ale jednak nie są
    zasyfione. A ujęcie wody w całym mieście jest to samo.

    > Woda może zacząć śmierdzieć ale sama z siebie się dodatkowo nie
    > zmineralizuje.
    Śmierdzieć nie śmierdzi ale sieć miejska to cały przekrój technologi
    wodociągowych z ostatnich 100 lat, od ołowiu i kamionki po metale i
    plastiki. W różnych częściach miasta woda nieznacznie się różni.

  • 16. Data: 2013-04-18 00:26:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jedyny dobry i rozsądny sposób to wymienić rury na nowe.
    > Tak, wiem, kasa ...., ale niestety nie ma innej.
    Rury to pikuś, ale kuć wszystkie ściany, to przecież kapitalny remont
    domu a to już mega-kasa.

  • 17. Data: 2013-04-18 09:36:58
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-17 21:14, nadir pisze:
> [...]
    > zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?
    Weź próbkę kamienia z rury i spróbuj potraktować kwasem - na przykład
    octem. Jak się rozpuści to masz receptę. Jednakże odkamienianie octem
    może potrwać wieki, no i trzeba by zrobić jakiś obieg z pompką, aby kwas
    krążył. Osobiście polecam kwas octowy 80%.
    Proste odcinki można wstepnie wydrapać spiralą - taką, jak używają
    hydraulicy. Są dwa rodzaje: gruba i cienka.
    Jacek
    PS
    przy kwasie octowym zalecam przeczytać instrukcje BHP

  • 18. Data: 2013-04-18 10:36:43
    Od: a...@g...com

    > przy kwasie octowym zalecam przeczytaďż˝ instrukcje BHP

    owe 80% to "ilosc octu w occie"?
    do jakiego procenta nalezy to rozrobic zeby bylo zdatne do np odkamienienia zmywarki
    czy pralki?
    mam tez problem z kamieniem, akurat u mnie znika on w obecnosci zwyklego octu wiec to
    by mnie ratowalo....
    ale wlanie 80% pewnie zaskutkuje wycieczka po nowa pralke/zmywarke...

  • 19. Data: 2013-04-18 10:58:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > stopnia że na piętrze woda praktycznie kapie.
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?

    Zwykłą wodą... ale najpierw trzeba rury zmienić :-)

    > Trzech hydraulików, których pytałem nie bardzo ma pojęcie jak i czym to
    > zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?

    Pomogę Ci i dlatego nie udzielę odpowiedzi na to pytanie. Bo gdybym
    odpowiedział to jutro byś pytał jak sobie poradzić z zalaniem :-) Jest
    szansa, że niektóre fragmenty tej instalacji trzymają się szczelnie tylko
    dzięki grubej warstwie osadu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-04-18 11:10:11
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-18 10:36, a...@g...com pisze:

> [...]
    to by mnie ratowalo....
    > ale wlanie 80% pewnie zaskutkuje wycieczka po nowa pralke/zmywarke...
    Właśnie niedawno ćwiczyłem to na swojej pralce, która brudziła pranie
    odpadającym kamieniem-osadem w kolorze ciemnoszarym. Po pierwszym
    odkamienianiu było jeszcze gorzej, bo okazało się, że problemem jest to,
    że trzeba odkamienić cały bęben, a nie tylko dolną cześć.
    Poradziłem sobie uruchamiając szybkie obroty przy bębnie zalanym kwasem
    - ale do tego trzeba mieć trochę smykałki elektrycznej. No i cały
    wieczór roboty. Tak więc obeszło się bez nowej pralki, a stara w środku
    lśni, jak nowa. Kwas octowy 80% rozcieńczyłem tylko nieznacznie. Biorąc
    pod uwagę ilość wody, jaka pozostawała w pralce miał on w sumie minimum
    40%. Swoją drogą, co za proszki teraz robią? W poprzedniej Polsce mimo
    ograniczonego repertuaru do E Automat i OMO nie było w pralce takiego
    syfu, jak teraz. Widocznie ilość osadu i kamienia jest wprost
    proporcjonalna do ilości kasy, jaką producent wydaje na reklamę.
    Jacek