  • 21. Data: 2013-04-18 13:51:04
    Temat: Re: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik nadir napisał:
    > Jest dom a w nim instalacja wodna skręcana z rur stalowych, całość ma
    > już ćwierć wieku i "pozarastało", co mocno zmniejszyło przekroje rur. Do
    > tego stopnia że na piętrze woda praktycznie kapie.
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    > Trzech hydraulików, których pytałem nie bardzo ma pojęcie jak i czym to
    > zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?

    Niczym. Nie ma sposobów na wypłukanie skręcanej stalowej instalacji
    wodnej. Pod kamieniem masz korozję, kamień masz w pakułach na każdej
    złączce - ta instalacja w dużej mierze na kamieniu się trzyma. Jak
    zaczniesz ten kamień rozpuszczać (zwykle jego głównym szkieletem jest
    węglan wapnia - zwykły ocet czy kwas cytrynowy to biorą) to z
    prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością ta instalacja zacznie ci
    przeciekać.

    --
    Darek

  • 22. Data: 2013-04-18 13:55:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik a...@g...com napisał:

    > owe 80% to "ilosc octu w occie"?
    > do jakiego procenta nalezy to rozrobic zeby bylo zdatne do np odkamienienia
    zmywarki czy pralki?

    10 - 15% powinno wystarczyć. Jak nie - zawsze można jeszcze trochę
    dolać. Bądź świadom że kupując czy to esencję octową, czy kwas lodowaty
    (a tym bardziej bezwodnik) zostaniesz poproszony o pokazanie dowodu i
    zapytany o cel zakupu - stężony ocet jest przydatny przy nielegalnej
    produkcji pewnych substancji...

    --
    Darek

  • 23. Data: 2013-04-18 16:29:06
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Rury to pikuś, ale kuć wszystkie ściany, to przecież kapitalny remont
    > domu a to już mega-kasa.

    To zależy od układu pomieszczeń w domu i pomysłowości, któędy je
    poprowadzić.

  • 24. Data: 2013-04-18 16:51:36
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 00:16:30 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    nie rozpuszcza. Tylko kwasek trzeba najpierw w wodzie rozpuścić. Tak na wyrost piszę
    bo jak sobie nie możesz poradzić w takiej prostej sytuacji to kto wie czy nie
    zasypiesz osadu kwaskiem i znowu będziesz gitarę zawracał.

    > Osad rozpuszcza się w kwasku i occie. To jaki ma w takim razie skład?

    KAMIX nazywa się właściwy preparat. Nie zawracaj sobie dupy z octami, kwasami. To
    pewny środek i ma dopuszczenie przez PZH. Na dodatek nie dość że żre kamień jak siki
    śnieg to jeszcze jest tani.

  • 25. Data: 2013-04-18 17:10:26
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 13:51:04 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    >
    > węglan wapnia - zwykły ocet czy kwas cytrynowy to biorą) to z
    >
    > prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością ta instalacja zacznie ci

    Ale na 100% nie stwierdzisz że będzie przeciekać po od kamienieniu? Ile takich
    instalacji oczyściłeś z kamienia? Strzelam. Żadnej. Informuję i objaśniam. Jeśli
    instalacja była zrobiona zgodnie z zasadami sztuki to nie pojawią się przecieki. W
    stosunku do Ciebie mam doświadczenie. W fabryce w której kiedyś pracowałem
    odkamieniali instalację wody goracej. Średnio co dwa lata. Nic nie ciekło. Instalacja
    miała z 30 lat. To nie było 10 metrów rur tylko setki metrów. Kształtek było do
    oporu.

  • 26. Data: 2013-04-18 19:20:35
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Instalacja miała z 30 lat. To nie było 10 metrów rur tylko setki
    > metrów. Kształtek było do oporu.

    .... i z całą pewnością była waykonana z rurek 1/2 oraz 3/4 cala,
    skręcanych na pakuły? :)
    Zejdź na ziemię, bo za bardzo bujasz w obłokach :)
    Ja także mam doświadczenie i wielokrotnie podejmowałem próby udrażniania
    zapchanych odcinków rur. Jak mam się gdzieś obecnie zabierać za
    udrażnianie czy wymianę odcinków takich stalowych rur, które były
    użytkowane dłużej niż 30 lat to wolę całkowicie sobie odpuścić taką
    robotę i powiedzieć klintowi stanowcze "NIE", bo już kilka razy dałem
    się wpuścić na taką "minę". Rury bywały tak mocno skorodowane, że
    podczas odkręcania gwintów, rury się ukręcały i trzeba było wymieniać
    całe odcinki. Często kończyuło się wymianą całej instalacji.
    Wielokrotnie próbująć śrubokrętem przeczyścić jakieś kolanko, złączkę
    czy odcinek rury, po prostu robiła się w tym kolanku dziura lub
    następował przeciek na gwincie.
    Do póki był w środku kamień to uszczelniał te rury.

    Kolego Nadir tutaj Ergie udzielił Ci najbardziej sensowej pomocy,
    pisząc:
    "Pomogę Ci i dlatego nie udzielę odpowiedzi na to pytanie. Bo gdybym
    odpowiedział to jutro byś pytał jak sobie poradzić z zalaniem :-) Jest
    szansa, że niektóre fragmenty tej instalacji trzymają się szczelnie
    tylko
    dzięki grubej warstwie osadu".

    Niestety z przykrością muszę Cię poinformować, że to jest prawda i piszę
    to jako praktyk, a nie teoretyk jak część kolegów, którzy każą Ci robić
    analizę składu kamienia i twierdzą, że takie instalacje da się
    wyczyścić.
    Dać to oczywiście, że się da. Wystarczy tylko odkamieniacz + pompa, ale
    jest znikome prawdopodobieństow, że po takim czyszczeniu instalacja
    będzie szczelna, a jej rozszczelnienie po płukaniu to tylko kwestia
    czasu. Moze to nastapić jeszcze w trakcie czyszczenia, a moze także
    "puścić" i zalać dom po kilku tygodniach.

    Są co prawda specjalne żywice uszczelniające rury w tzw. procesie
    "polimeryzacji instalacji".
    Ale nie spotkałem się, żeby ktoś w ten sposób uszczelniał rury wodne.
    Stosuje się ją powszechnie do uszczelniania rur gazowych. Niestety jest
    dość droga i wykonuje się ją w budynkach wielorodzinnych, w których
    koszt wymiany instalacji gazowej wiąże się z powaznym remontem
    wszystkich lokali. W przypadku domów jednorodzinnych czy pojedynczych
    mieszkań o wiele taniej jest wymienić całą instalację.

  • 27. Data: 2013-04-18 19:33:03
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]

    kwasami. To pewny środek i ma dopuszczenie przez PZH. Na dodatek nie dość że
    żre kamień jak siki śnieg to jeszcze jest tani.

    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa.
    A zapytałeś jaka jest jego instalacja?

    Preparat nie jest zalecany do ocynku.
    http://www.e-apex.pl/odkamieniacz-kamix-worek-25kg-p
    -3.html

    Firma ukrywa skrzętnie skład. Pomyślałem sobie, że musi mieć
    w tym cel.
    Ustaliłem skład preparatu.
    I rzeczywiście; KAMIX to kwas amidosulfonowy (amidosiarkowy)
    sprzedawany z przebitką 400%
    25 kg na aleale za przykładowo 116 zł.
    g.

  • 28. Data: 2017-08-27 17:27:04
    Od: d...@g...com

    Zmienił się coś od tego czasu? czym czyścicie?