  • 1. Data: 2009-06-05 06:42:10
    Temat: Czym pomalować/polakierować meble?
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Witam.
    Posiadam meble, które były raz polakierowane bezbarwnym lakierem.
    Teraz chciałbym je polakierować drugą warstwą lakieru i dodatkowo
    zmienić ich kolor. Czego użyć do realizacji moich planów? Czy
    lakierobejca, to dobry pomysł?
    Pzdr

  • 2. Data: 2009-06-05 13:03:41
    Temat: Re: Czym pomalować/polakierować meble?
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

    Użytkownik "m@rkop" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Hej,

    miałam lakierobejcę i moim zdaniem nie działa - po pomalowaniu 2 x (ciemny
    palisander) praktycznie nic nie było widać. Ewentualnie osobno bejca osobno
    lakier - tak chce zrobić na stary stół nigdy niczym nie malowany.
    Teraz kupiłam lazurę do drewna - w kolorze palisandru, działa właśnie
    barwiąco i ochronnie, akurat używam jej na płot kratkowy na zewnątrz i
    wystarcza po pomalowaniu podobno na 3 lata.
    Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci
    znać.
    Natomiast jeśli mebel był już lakierowany to pytanie o "przyczepność" w/w
    preparatów i myślę że na to pytanie mogą Ci konsultanci w sklepie
    odpowiedzieć.

    Kaja

  • 3. Data: 2009-06-05 13:11:09
    Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl>

    Użytkownik "m@rkop" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Tu jest napisane że lazurę można stosować wewnątrz i na zewnątrz
    pomieszczenia ale jeśli mebel był już lakierowany, to trzeba go potraktować
    papierem ściernym:
    http://www.v33.pl/lazury/lazura-ochronna,384.html?&v
    ars=cHJvZHVpdF9pZD0zNTY%3D

  • 4. Data: 2009-06-05 21:01:27
    Od: mk <m...@g...com>

    On 5 Cze, 14:03, "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> wrote:
    > Jeszcze nie próbowałam, jak nie będzie padać to w weekend pomaluję i dam Ci
    > znać.

    Z góry dzięki :)

  • 5. Data: 2009-06-07 08:57:42
    Od: jack <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Jun 2009 15:11:09 +0200, Kajetana Kinga napisał(a):

> [...]
    >
    > Tu jest napisane że lazurę można stosować wewnątrz i na zewnątrz
    > pomieszczenia ale jeśli mebel był już lakierowany, to trzeba go potraktować

    dobrze rozwarz lazurę - ja uzywałem co prawda na zewnątrz ale juz tego nie
    zrobie - schodzi szybko - wygląda dobrze po pomalowaniu ale trwałe u mnie
    nie było. Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
    ok. Co do malowanych juz mebli lakierem to nic nie zrobisz bez pozbycia się
    lakieru. Lazura to prawda "chwyci" się lakieru ale zabarwi tylko lakier a
    nie drewno. Wszelkiej masci bejce/lakierobejce powinny byc nakładane na
    drewno a nie lakier.

  • 6. Data: 2009-06-07 10:48:02
    Od: mk <m...@g...com>

    On 7 Cze, 09:57, jack <s...@g...pl> wrote:
    > Zdarłem do drewna i poamalowałem dobrą lakierobejcą - teraz jest
    > ok.

    Dzięki za info. Dobrą, czyli jakiego producenta?
    Pzdr

  • 7. Data: 2009-06-08 12:49:56
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

> [...]
    > Teraz chciałbym je polakierować drugą warstwą lakieru i dodatkowo
    > zmienić ich kolor. Czego użyć do realizacji moich planów? Czy

    "Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier
    samochodowy. Sama nie próbowałam, ale czytałam w gazecie - kobieta odnawiała
    stół i twierdzi, że teraz na blacie może stawiać zimne, gorące, mokre...
    (tylko bez skojarzeń) i powierzchni nic nie szkodzi.

    Justyna

  • 8. Data: 2009-06-08 16:02:59
    Od: Marek <s...@s...i.wynocha>

    Cześć Justyna
    Mon, 08 Jun 2009 14:49:56 +0200 w
    <news:6069.000007dc.4a2d08f4@newsgate.onet.pl> napisałeś:

    > "Podobno" bardzo dobry do lakierowania mebli drewnianych jest lakier
    > samochodowy.

    najlepiej srebrny metalik + alufelgi ;)
    MSPANC
    --