  • 1. Data: 2009-03-23 12:54:57
    Temat: Czym się różni garaż od bud. gospodarczego?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Poza tym oczywiście że na ten pierwszy trzeba pozwolenie na budowe.
    Chodzi mi o budynek do 25m2.
    Służyłby pewnie też jako garaż, zrobiłbym tam jeszcze kanał.
    Ale oprócz tego, tam zaparkowałbym kosiarkę, grabki.
    Moze troche drewna do kominka itp.
    Zakończyłem budowę domu (przynajmniej papierkowo).
    Gdy wspomniałem przy składaniu papiórka o tym
    że chciałbym postawić jeszcze garaż to poinformowano
    mnie że procedura jak przy domku. No ale przecież mogę
    postawic budynek gospodarczy, który jakby przy okazji
    bedzie garażem. Do tego wystarczy zgłoszenie.
    Czy ktos spotkał się z definicją budynku gospodarczego?

    Pozdr
    J23

  • 2. Data: 2009-03-23 13:19:21
    Temat: Re: Czym się różni garaż od bud. gospodarczego?
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik J23 napisał:
    > Poza tym oczywiście że na ten pierwszy trzeba pozwolenie na budowe.
    > Chodzi mi o budynek do 25m2.
    Dlaczego tak sądzisz ?

    pzdr.
    rafał

> [...]
    > postawic budynek gospodarczy, który jakby przy okazji
    > bedzie garażem. Do tego wystarczy zgłoszenie.
    Oczywiście, że tak :)

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2009-03-23 13:20:49
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    J23 pisze:
> [...]
    > postawic budynek gospodarczy, który jakby przy okazji
    > bedzie garażem. Do tego wystarczy zgłoszenie.

    Jeżeli będzie doklejony do bud. mieszk. to pozwolenie i nie ważne ile
    będzie miał m2, ganki nawet są na pozwolenie.

    A jak nie będzie doklejony to zgłoś gospodarczy i ostatecznie później
    zrób zmianę sposobu użytkowania na garaż.

    > Czy ktos spotkał się z definicją budynku gospodarczego?

    Tak jak wyżej napisałeś sam: na grabki, na koła od samochodu, na drewno,
    na cebulę ;).
    W 'warunkach technicznych' jest definicja i parkować samochodu nie można
    w gospodarczym ;)

  • 4. Data: 2009-03-23 13:53:47
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości

> [...]
    > na cebulę ;).
    > W 'warunkach technicznych' jest definicja i parkować samochodu nie można w

    Ja bym tam nie parkował, tylko te cebule co dzień przywoził. :-)

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-03-23 14:10:20
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > Dlaczego tak sądzisz ?
    >
    > pzdr.
    > rafał

    Zgodnie z Art 29 ust 1 pkt 2 na budynek gosp do 25m nie trzeba pozwolenia.
    Natomiast garaz nie jest wymieniony wśród obiektów nie wymagających
    pozwolenia.
    Druga rzecz, że jeśli na coś trzeba pozwolenie na budowe to i projekt
    potrzebny.
    Jeśli zgłoszenie, to tylko szkice.

    Pozdr
    J23

  • 6. Data: 2009-03-23 14:11:47
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Różni się głównie wysokością podatku od nieruchomości.
    U nas kilka lat temu była akcja i ludzie hurtowo wspawywali pionowe rury w
    bramach garaży, których nie używali, żeby płacić niższy podatek i zaliczać
    taki garaż jako budunek gospodarczy.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-03-23 15:00:51
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > na cebulę ;).
    > W 'warunkach technicznych' jest definicja i parkować samochodu nie można w

    Dzięki za namiary.
    Tak sobie właśnie czytałem te war. techniczne.
    I dochodze do wniosku że jak zrobie kanał to posłuży mi też do
    "niezawodowego wykonywania prac warsztatowych" .

    Pzdr
    J23

  • 8. Data: 2009-03-23 15:40:24
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    J23 pisze:

    > Tak sobie właśnie czytałem te war. techniczne.
    > I dochodze do wniosku że jak zrobie kanał to posłuży mi też do
    > "niezawodowego wykonywania prac warsztatowych" .

    Zawsze możesz nasypać jakby co do niego cebuli ;)

  • 9. Data: 2009-03-23 19:20:28
    Od: "mis" <m...@u...pl>

    > mnie że procedura jak przy domku. No ale przecież mogę
    > postawic budynek gospodarczy, który jakby przy okazji
    > bedzie garażem. Do tego wystarczy zgłoszenie.

    Sam słyszałem jak pracownik wydziału budownictwa pewnego starostwa he he :)
    tłumaczył klientowi: to zgłoszenie jest OK ale musi pan ten druk przepisać,
    nazwa obiektu ma być "budynek gospodarczy" a nie "garaż" (...) że, będą duże
    drzwi, kanał, znaczy się "mini piwnica na płody rolne" itp. nas nie
    interesuje (...) byle się w rzeczywistości wymiary, położenie na działce
    itp. zgadzały z tym co pan tu na tych mapkach narysował.

    Tomek

  • 10. Data: 2009-03-23 23:01:59
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    mis pisze:

    > Sam słyszałem jak pracownik wydziału budownictwa pewnego starostwa he he
    > :) tłumaczył klientowi: to zgłoszenie jest OK ale musi pan ten druk
    > przepisać, nazwa obiektu ma być "budynek gospodarczy" a nie "garaż"

    Może to stażysta był ;), a tak poza, mój kolega w wydziału obok czyli ze
    starostwa na taką zasadę: im petent więcej gada tym dokładniej go
    sprawdzam ;)