  • 31. Data: 2009-11-30 06:24:55
    Temat: Re: Czym sterowany jest rekuperator ?
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >Przeciagi? Raczysz zartowac - przy 400m3/h nie bedzie nawet czuc
    >przelatujacego powietrza. Gdyby to bylo 2... 3 tys m3/h..

    Dokladnie. Przy 950m3/h tez nie czuc przeciagu ;) (przy rozprowadzonej
    instalacji oczywiscie - bo dajac 950m3/h w jedna rure to ruch oczywiscie
    czuc ;) )

    Pozdrawiam

    Kane

  • 32. Data: 2009-11-30 15:01:30
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Adam Szendzielorz" napisał:
    > Sprawdz najpierw np. wymogi ustawowe zanim takie glupoty bedziesz
    > wypisywal :) Ja kupuje reku po to zeby miec komfort wysychajacego w
    > mig prania np. Przy 30m3/h na CALY dom nic nie bedzie schnelo jak
    > trzeba.

    jakiw wymogi?:O) czy ty nie wiesz że u nas wymyślaniem tych wymowuf i ich
    przestrzeganiem zajmują się komusze przygłupy bez szkoły?:O)

    dla przykładu weź jakąkolwiek wentylację grawitacyjną, to tam masz przepływy
    od zera aż do przeciągu, w zależności od warunków poogdowych, i co
    przychodzi ci ktoś do domu sprawdzać jaką masz wymianę powietrza, nie
    rozśmieszaj człowieku, z wentylacją mehaniczną masz podobnie, tylko nie
    zależy to od pogody a od prądu, lub jego braku:O)

    wiedz że człowiek w budynku zużywa przeciętnie nie więcej niż 1m^3
    powietrza na godzinę?:O)
    to teraz weź takie ekstremalne zaludnienie jakie masz minimum dla więzienia,
    czyli 1 człowiek na 10m^2, więc żeby człowiek ciągle oddychał świeżym
    powietrzem wystarczy wentylacja na poziomie 4% kubatury na godzinę, więc
    jeśli będziesz miał tą wentylację na poziomie 15% kubatury na godzinę to
    będziesz miał wentylację prawie 4ro krotnie większą niż zużycie przy tak
    gęstym zaludnieniu mieszkania, to teraz słucham, czy gdzieś w tym
    rozumowaniu się ze mną nie zgodzisz?:O)

    a co do schnięcia prania to w naszych warunkach klimatycznych wystarczy
    ogrzewanie mieszkania i jakakolwiek wentylacja żeby wszystko schło, więc
    tfuj argument jest nietrafiony:O)

  • 33. Data: 2009-11-30 20:18:17
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 30 Lis, 16:01, "Papa Smurfs" <P...@z...eu> wrote:

> [...]
    >
    > a co do schnięcia prania to w naszych warunkach klimatycznych wystarczy
    > ogrzewanie mieszkania i jakakolwiek wentylacja żeby wszystko schło, więc

    Żeby utrzymać zawartość CO2 na zadawalającym poziomie potrzebna jest
    wymiana powietrza na poziomie 15 - 50 m3/h na przebywającą osobę w
    zależności od aktywności fizycznej mieszkańców np. czy śpią czy
    biegaja po schodach.
    Natomiast świeżo zbudowany dom jest zwyczaj z maksymalnie zaczadzony
    wszelkimi rakotwórczymi pozostałościami po materiałach budowlanych,
    czy nowych meblach. Z tego względu wentylacja przez pierwsze dwa lata
    na maxa !!!
    pozdr

  • 34. Data: 2009-11-30 20:39:00
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "robertr" napisał>
> [...]
    > wymiana powietrza na poziomie 15 - 50 m3/h na przebywającą osobę w
    > zależności od aktywności fizycznej mieszkańców np. czy śpią czy

    skąd takie dane wziąłeś? z siakiś norm czy z kosmosu?:O)
    jeśli zapewnisz wymianę większą od powietrza zużywanego to skąd niby miałby
    się wziąć jakiś większa zawartość CO2?:O)

> [...]
    > wszelkimi rakotwórczymi pozostałościami po materiałach budowlanych,
    > czy nowych meblach. Z tego względu wentylacja przez pierwsze dwa lata

    trzeba budować domy z nierakotfurczych substancji, a trzeba być niezłym
    naiwniakiem myśląć że wentylacja wyeliminuje szkodliwość środków
    rakotwórczych zawartych w meblach czy ścianach:O)

  • 35. Data: 2009-11-30 20:50:45
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tez tak myslalem dopoki nie dotarl do mnie moj rekuperatorek
    > (przypomne - brink renovent HR400 large). Wczesniej myslalem o
    > rekuperatorze tym z allegro polskiej produkcji - wyglada troche
    > "niewyjsciowo" ale ma porzadne komponenty. Jednak brakuje mu kilku
    > rzeczy, ktore ma wybrany ostatecznie brink (w cenie 6500 pln):

    a napiszcie jeszcze jak rozwiązaliście odprowadzenie skroplin?
    podłączenie do kanalizy? (nie śmierdzi?)
    wyprowadzenie na zewnątrz? (nie zamarza?)
    jakaś kuweta z której odparowuje? (nie za mało?)
    jakoś nie bardzo widzę dobre rozwiązanie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 36. Data: 2009-11-30 21:15:10
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    m.googlegroups.com...
> [...]

    wyprowadzenie na zewnątrz? (nie zamarza?)
    jakaś kuweta z której odparowuje? (nie za mało?)
    jakoś nie bardzo widzę dobre rozwiązanie...

    Do kanalizacji przez kolanko, Klima tak samo zresztą

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 37. Data: 2009-11-30 22:51:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 21:50, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > a napiszcie jeszcze jak rozwiązaliście odprowadzenie skroplin?
    > podłączenie do kanalizy? (nie śmierdzi?)

    Ja poki co spuszcze rurke kanalizacyjna pietro nizej, wprost do
    garazowego zlewu :) Co tam by mialo smierdziec? To czysta woda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2009-11-30 23:35:13
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ja poki co spuszcze rurke kanalizacyjna pietro nizej, wprost do
    > garazowego zlewu :) Co tam by mialo smierdziec? To czysta woda :)

    chodzi o ewentualne przedostawanie się zapaszków z kanalizy do
    rekuperatora, który to później na salony rozprowadzi, jeśli rurkę od
    skroplin wepniemy w kanalizację. Ja wiem, że są syfony, ale zawsze
    ciśnienie może syfon opróżni, a latem wyschnie, bo nie ma skraplania,
    a może te syfony działają jakoś inaczej? na sucho?
    pozdrawiam
    s_13

  • 39. Data: 2009-12-01 07:07:49
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    n.googlegroups.com...

> [...]

    ciśnienie może syfon opróżni, a latem wyschnie, bo nie ma skraplania,
    a może te syfony działają jakoś inaczej? na sucho?

    Rok czasu uzytkuje brinka 400 i jeszcze smrodu z kanalizacji w salonach nie
    poczulem :)
    (syfon zrobiony z rurki).

    pozdr.

  • 40. Data: 2009-12-01 08:46:37
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 30 Lis, 21:39, "Papa Smurfs" <P...@z...eu> wrote:
> [...]
    > naiwniakiem myśląć że wentylacja wyeliminuje szkodliwość środków
    > rakotwórczych zawartych w meblach czy ścianach:O)

    Jest taki poradnik - praca zbiorowa niemieckich autorów wydanie 2008:
    Systemy Centralnego Ogrzewania i Wentylacji - Poradnik dla
    projektantów , wydawnictwo NT.
    Ps
    Nie da się zbudować domu bez rakotwórczych substancji : farby ,
    lakiery, zaprawy klejące, styropiany, wykładziny, dywany, dodatki do
    betonów, płyty meblowe etc
    Sorry jeśli coś reklamuje