  • 51. Data: 2009-12-04 09:32:28
    Temat: Re: Czym sterowany jest rekuperator ?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    Sterowanie rekupratora:
    - za popmoca poketla obrotow - standard
    - za pomoca temperatury na wymienniku - opcja przeciwzamarzania -
    standard
    - za pomoca czujnika temperatury - zrob to sam - zdjecia
    - za pomoca czujnika wilgotnosci - zrob to sam
    - za pomoca czujnika CO2 - zrob to sam

    http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/Automatyk
    a#5353152962573686834
    http://picasaweb.google.pl/pawel.prusinski/Automatyk
    a#5353153063742675874

  • 52. Data: 2009-12-04 10:10:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    .googlegroups.com...

    > Ja mam lazienke na parterze bez okna. Nie chcialem z oknem - i tak
    > byloby caly czas zasloniete :) No i ta ucieczka ciepla.. ;-) Okno mi
    > tam potrzebne jak lysemu grzebien, w lazience sie myje, a nie podziwia
    > widoki czy podglada sasiadow (ktorzy maja okno w lazience ;-)

    A co Ty masz do ukrycia przy myciu?? :-DD
    A ja mam w kazdym pomieszczeniu okno. Tak mam od zawsze w mieszkaniu i nie
    wyobrazam sobie, zeby moglo byc inaczej. Na okno pojdzie jasna roletka i po
    problemie, a latem lubie powiew swierzego powietrza przez okno.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-12-06 20:43:50
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 29 Lis, 00:10, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Oj tak to ja bym nie chcial. Nie tyle ze nie modne co niepraktyczne.
    > Otwieram okno i wolam dzieciaki, nie musze wylazic na dwor dla przykladu.
    > Przez rekuperator raczej nie uslysza. :-)

    ale kto powiedzial, ze wszystkie maja byc nieotwieralne - powiedzmy te
    od tarasu/jadalni/kuchni to nie ale pozostale?

    a myjesz i tak raz na 1/2 roku czyli w kwietniu i wrzesniu... jaki
    problem wyjsc sobie na dwor przy oknach parterowych
    no tak... za mala dzialka, bo musiala byc droga w gęstym osiedlu ;-)

    tak poza tym w technologii pasywnej wielkich przeszlen poludniowych i
    tak nie otwierasz a od polnocy male okienka

    z.

  • 54. Data: 2009-12-06 20:49:08
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 29 Lis, 19:41, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > BTW co sie dziej jak nie ma pradu - otwieramy okna?

    szansa ze nie ma pradu jak masz wiatraka, dachowki solarne,
    akumulatory, zapasowy agregat jest znikoma
    a jeszcze niektorzy dolaczaja sie do tradycyjnej sieci...

    w najgorszym razie przestawiasz pranie na inna pore ale i wentylatory
    i pralka zasilana ciepla woda nie potrzebuja duzo pradu
    200? 300W?

    ewentualnie otwieramy te na pietrze i salonowo-tarasowe otwieralne

    z.

  • 55. Data: 2009-12-06 21:25:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    >ale kto powiedzial, ze wszystkie maja byc nieotwieralne - powiedzmy te
    >od tarasu/jadalni/kuchni to nie ale pozostale?

    A niech sobie robia jak chca, ja mam otwierane wszystkie, prawie wszystkie.
    Nie otwieraja sie w klatce schodowej.

    >a myjesz i tak raz na 1/2 roku czyli w kwietniu i wrzesniu... jaki
    >problem wyjsc sobie na dwor przy oknach parterowych

    Zaden, a i tak wole otwierane, wiec problem jeszcze mniejszy.

    >no tak... za mala dzialka, bo musiala byc droga w gęstym osiedlu ;-)

    Ze co??

    >tak poza tym w technologii pasywnej wielkich przeszlen poludniowych i
    >tak nie otwierasz a od polnocy male okienka

    W czolgach maja jeszcze mniejsze i tez jakos to mi nie przeszkadza. :-) Nie
    mam ani pasywnego, ani czolgu.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2009-12-07 18:56:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > W czolgach maja jeszcze mniejsze i tez jakos to mi nie przeszkadza. :-)
    > Nie mam ani pasywnego, ani czolgu.

    Już Wam kiedys pisalem- po co okna jak tylko kłopot z nimi.
    Wyjrzeć i tak przez nie nie można bo nieotwieralne;)))
    W miejsce kłopotliwego okna powiesic 42calowego LCD i kamerę na zewnątrz.
    Taki LCD to 1800zl więc zaledwie troche drożej od okna;)))
    No i nie ma klopotu z montażem trójwarstwowym okien.
    Pamietać tylko należy aby wieszak od LCD był mocowany plastykowymi kołkami
    bo metalowe stworzą potęzny mostek termiczny.
    Zamiast LCD można ew plasme bo podobno obraz lepszy.

    Kris

  • 57. Data: 2009-12-07 23:57:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > bo metalowe stworzą potęzny mostek termiczny.
    > Zamiast LCD można ew plasme bo podobno obraz lepszy.

    No i jeszcze jedna zaleta takiego rozwiazania, zamiast studzic niezle bedzie
    grzalo, a wiec i nizsze rachunki za gaz. :-DDD
    Nie wymyslilem jeszcze co latem. :-)

    Pozdro.. TK