  • 1. Data: 2010-08-24 11:04:29
    Temat: Czym szlifować kafelki, glazurę,płytki?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    robię wycinanki z większych płytek tarczą diamentową.Niestety, po
    cięciu pozostają drobniutkie odpryski szkliwa.Mam szlifierkę taśmową,
    Zastosowałem wstępnie papier 100.Wszystko ok, tylko po kilku
    szlifowaniach papier jest do wywalenia:-( Do ścięcia mam najwyżej po
    pół mm płytki.
    Szukać gatunkowo lepszego papieru?
    Zastosować inne uziarnienie?
    Może są inne metody szlifowania, tzn. szybkie i nieagresywne
    zdzieranie?

    Całkiem już sobie nie wyobrażam szlifowania gresu....

  • 2. Data: 2010-08-24 11:13:57
    Temat: Re: Czym szlifować kafelki, glazurę,płytki?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 24.08.2010 13:04, Rentier wrote:
> [...]
    > zdzieranie?
    >
    > Całkiem już sobie nie wyobrażam szlifowania gresu....

    Kup dobra tarcze. Np żbik i inne tego typu (tzn w nazwie maja jakiegos
    zwierza :) Tarcza 180mm kosztuje ok 150zl. Gres podlogowy pozwala ciac
    na plasterki grubosci 2mm na maszynce dedra, gdy tarcza marki dedra
    powodowala odpryski 3mm.
    Ta sama firma robi tez tarcze 125 i 115mm.
    Sama szlifierka tez nie powinna miec luzow na wrzecionie.

    S.

  • 3. Data: 2010-08-24 14:21:21
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-08-24 13:13, Sebastian Sawicki pisze:
> [...]
    > tarcza marki dedra powodowala odpryski 3mm.
    > Ta sama firma robi tez tarcze 125 i 115mm.
    > Sama szlifierka tez nie powinna miec luzow na wrzecionie.

    Zapamiętam.Dzięki
    Ale mam teraz JUŻ pocięte płytki...

  • 4. Data: 2010-08-24 14:39:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Sie, 16:21, Rentier <f...@g...com> wrote:

    Tarcza 180mm

    > Zapamiętam.Dzięki
    > Ale mam teraz JUŻ pocięte płytki...

    Moment,
    Masz pociete i chcesz je jeszcze zeszlifowac na równo/prosto?

    To lepsza tarcza tez to zrobisz na maszynie do ciecia. Diament jest
    ciutke grubiej nalozony niz sama tarcza wiec dosyc sprawnie te
    odpryski zeszlifujesz tarcza do ciecia.

    Mozesz uzyc takiego kamienia do szlifowania montowanego na wiertarke
    albo na szlifierce ale wyjdzie ci na to samo. Plytki sa dosyc twarde i
    kazda sciernica oprocz diamentu ci sie szybko zuzyje.

    Mozesz tez kupic taka "tarcze" diamentowa montowana na katowke (ale
    chyba wolnoobrotowa) ktora ma grubo diamentu na swoim boku.
    http://www.karolewscy.pl/index.php?p2374,tarcza-diam
    entowa-do-szlifowania-segmentowa-podwojna-125

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-08-24 15:29:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote:

> [...]
    > powodowala odpryski 3mm.
    > Ta sama firma robi tez tarcze 125 i 115mm.
    > Sama szlifierka tez nie powinna miec luzow na wrzecionie.

    Ja polecam tarcze norton z praktikera. Po przecięciu zakładasz na gumówę
    papier 100-120 (na rzep) i jedziesz. Dobrze by gumówa miała wolne obroty,
    ale przy 11 tys. również problemu nie będzie.
    Pod prysznicem mam kawałek ścianki po łuku, gdzie pocięte paski płytek mają
    szerokość 6cm. W sumie ponad 70m ciętej i szlifowanej krawędzi. Wyszło
    idealnie.
    Podobnie gres na schodach. Kilkadziesiąt metrów ciętej krawędzi i wszystko
    idealne, bez odprysków. a gres twardy jak diabli.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-08-24 19:20:16
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-08-24 17:29, Bartek pisze:

> [...]
    > Podobnie gres na schodach. Kilkadziesiąt metrów ciętej krawędzi i wszystko
    > idealne, bez odprysków. a gres twardy jak diabli.
    Pociąłem chytrze z naddatkiem 1mm na szlifowanie.Mniej więcej tyle, na ile zachodzą
    odpryski.
    Płyteczki niewielkie, 16x5cm więc jadę na szlifierce taśmowej zamocowanej do góry
    taśmą do stołu.
    Nawet zbytnio się nie ukosują i nie zaokrąglają.Ale jeszcze raz: papier gradacji 100
    traci swoje
    właściwości przy 3 płytce, potem to tylko hałas, pył i powolne szlifowanie.A trzeba
    mi obrobić 50 szt.
    Może istotne jest to,że płytki maja 1cm grubości?
    Ale ich "rdzeń" jest stosunkowo miękki- tylko szkliwo twarde.

  • 7. Data: 2010-08-25 06:54:41
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 24.08.2010 21:20, Rentier wrote:

> [...]
    > Może istotne jest to,że płytki maja 1cm grubości?
    > Ale ich "rdzeń" jest stosunkowo miękki- tylko szkliwo twarde.

    Ta ktora opisywalem to zrobisz, spokojnie zbierzesz 1mm.
    Tylko przy 1cm grubosci troche Ci sie zejdzie bo trzeba to robic powoli.
    Albo tarcza garnkowa diamentowa, ale nie mam pojecia czy nie bedzie ona
    szarpac, bo przewaznie sluzy do szlifowania betonu.
    S.

  • 8. Data: 2010-08-26 08:57:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Sie, 21:20, Rentier <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > Może istotne jest to,że płytki maja 1cm grubości?
    > Ale ich "rdzeń" jest stosunkowo miękki- tylko szkliwo twarde.

    Kup 50/3 paskow papieru o gradacji 100.
    Rece opadaja. Wybrales sobie droge rozwiazania problemu i mimo ze
    podawany ci jest dobry sposob brniesz w to co sobie obmysliles...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2010-08-26 19:29:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-08-26 10:57, ptoki pisze:

    > Kup 50/3 paskow papieru o gradacji 100.
    > Rece opadaja. Wybrales sobie droge rozwiazania problemu i mimo ze
    > podawany ci jest dobry sposob brniesz w to co sobie obmysliles...

    Pierwszą podpowiedź dostałem jak zostało do wycięcia z 10 płytek,więc głupio było
    wydać 150zeta na
    tarczę diamentową
    1 klasy,żeby trafiła na magazyn.
    Zapamiętam na przyszłość...
    A wybrnąć chciałem z tego nieszczęsnego papieru.Niestety, widzę że ten fragment prac
    zakończę
    właśnie na nim:(

  • 10. Data: 2010-08-27 07:21:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Sie, 21:29, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Pierwszą podpowiedź dostałem jak zostało do wycięcia z 10 płytek,więc głupio było
    wydać 150zeta na
    > tarczę diamentową
    >   1 klasy,żeby trafiła na magazyn.
    Eee no, zle zaplanowana robota. Zreszta odpowiedzi dostales po 3h wiec
    nie tak zle.
    A tarcza ci sie przyda (mam na mysli zwykla plaska nie taka garnkowa
    do czolowego szlifowania), to nie gnije. No chyba ze magazyn masz
    maly...

    > Zapamiętam na przyszłość...
    > A wybrnąć chciałem z tego nieszczęsnego papieru.Niestety, widzę że ten fragment
    prac zakończę
    > właśnie na nim:(
    Czasem prosta metoda jest najlepsza (i najszybsza i najtansza).
    Powodzenia!

    --
    Lukasz Sczygiel