  • 11. Data: 2010-01-17 00:42:40
    Temat: Re: Czym wykanczac skosy na poddaszu?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 00:39:37 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > trumienkowe widuje na Podhalu, a tam to potrafi wiac. Dodatkowo dochodzi
    > o wiele wieksza odpornosc ogniowa.

    A co sie jest niepalne w tym ukladzie, sklejka czy styropian? :))

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2010-01-17 01:01:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    scream napisal:
    > A co sie jest niepalne w tym ukladzie, sklejka czy styropian? :))

    Beton. Mam na mysli trumienki zelbetowe, a nie proponowane
    przez Manka obicie sklejka.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2010-01-17 03:04:23
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > Beton. Mam na mysli trumienki zelbetowe, a nie proponowane
    > przez Manka obicie sklejka.

    beton tylko beton

  • 14. Data: 2010-01-17 19:52:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Nie koniecznie musi to być drewniana boazeria - zresztą nawet nie bardzo
    > mi się podoba. Płyty g-k, choć stosunkowo tanie, mają swoje wady - pękanie
    > spoin, to chyba największa z nich :-).

    Ta wada wynika z oszczędnego stosowania w Polsce.
    Aby skos spełniał warunki ppoż nalezy dawać minimum dwie warstwy po minimum
    12,5mm
    i to płyty ogniowej. Kto w Polsce w domu prywatnym tak robi?
    Te dwie warstwy kręcone są na zakład tak aby łączenia nie nachodziły się.
    Pierwsza warstwa szpachlowana jest tylko jednokrotnie aby zakryć łączenia
    Druga warstwa już na gotowo. Prawidłowe ułożenie dwóch warstw to praktycznie
    zero pęknięć. To samo dotyczy ścian.

    >Co zatem dać tam zamiast tych plyt?
    Kupić płytę i dokręcić druga warstwę.
    Ewentualnie kupić specjalne grube maty szklane. Wyglądają podobnie jak
    bandaż z włokna
    szkalnego do szpachlowania połączeń GK tyle że są grubsze i w rolce o
    szerokości 1m.
    Wykleja się nimi całą powierzchnię za pomocą typowych mas szpachlowych a
    następnie nakłada na nie gładzie.

    Marek