  • 11. Data: 2011-06-21 21:24:51
    Temat: Re: Czym zabezpieczyc boazerie z modrzewia? Nie lakierem!
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jakub Tarczewski napisał:

    > nie znałem tego sposobu. Ciekawe...

    Flanela ma za cienkie włókno - zaczepia o zadry drewna i je podnosi
    zostawiając swoje pojedyncze włókna. W efekcie dosyć kostropata
    powierzchnia - barany wełniane...
    Wiór drewniany jest równy twardością drewnu gładzonemu - nie wyrwie
    włókna z podłoża, nie zostawi swojego włókna... Wygładzi, powierzchnia
    ani nie będzie kostropata ani nie będzie świcić jak psu...

    Sprawdzone w praktyce.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2011-06-25 14:53:15
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Jakub Tarczewski" napisał
    (...) roztwór
    > wosku w terpentynie balsamicznej.
    Czy to mozna kupic (pod jaka nazwa?), czy trzeba uwazyc ;-) samemu?
    pzdr

  • 13. Data: 2011-06-25 18:29:27
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > (...) roztwór
    > Czy to mozna kupic (pod jaka nazwa?), czy trzeba uwazyc ;-) samemu?

    kupić w przewidywalnej jakości raczej trudno. Samodzielnie: wosk w
    sklepie pszczelarskim albo od pszczelarza, terpentyna dobrej jakości w
    sklepie dla plastyków (w większych opakowaniach ok 20-30 zł/l).
    Rozpuszczasz na ciepło w łaźni wodnej, bardzo uważając na ogień
    (podgrzana terpentyna jest dosyć wybuchowa), albo prościej, wlewając
    roztopiony, nie za gorący wosk do terpentyny, mieszając i zostawiając na
    dłużej. Do impregnacji jakieś 1-1.5 cz wosku : 4 cz. terpentyny
    (objętościowo).

  • 14. Data: 2011-06-26 11:17:13
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Jakub Tarczewski" napisał
> [...]
    > terpentyny, mieszając i zostawiając na dłużej. Do impregnacji jakieś 1-1.5
    > cz wosku : 4 cz. terpentyny (objętościowo).
    dziekuje