  • 1. Data: 2009-07-10 07:48:27
    Temat: Czym zasłonić wnękę?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Jest sobie taka oto wnęka:
    http://picasaweb.google.com/dominik.alaszewski/Wneka
    #

    Ma być zasłonięta. Pytanie: czym?

    Trwała zabudowa odpada, w środku jest gazomierz oraz
    wodomierze (poniżej dolnej, wyjmowanej półki).

    Myślałem nad:

    - zwykła zwijana roleta (jak okienna, jeno mocowana do
    ściany).
    Wady- prawa krawędź nie dojdzie do samej ściany
    ze względu na mocowanie (aczkolwiek dzięki płytkom szczelina
    nieco się zmniejszy).
    Zalety: tania, prosta, dobrze zasłoni.

    - roleta bambusowa, ze zwinięciem od dołu
    (coś około tego- przykładowo:
    http://www.allegro.pl/item682744232_roleta_zaluzja_b
    ambusowa_dd15_60x165cm_promocja.html)
    Wady: bardziej niewygodne zwijanie no i wałek u dołu- może
    być problem z przeciskaniem go między ścianą a szafką.
    Może trochę prześwitywać.
    Zalety: tanie, proste, bez szczeliny od ściany.

    - roleta w kasecie
    Raczej odpada ze względu na problemy z mocowaniem
    (wewnątrz nierówna ściana od lewej, na zewnątrz nie ma
    z lewej jednej płaszczyzny- płytki).

    - żaluzja raczej odpada (żonie się nie podoba), ewentualnie
    uszłaby żaluzja harmonijkowa (choć trochę boję się o trwałość).

    Skłaniam się raczej do zwijanej rolety, ale może przegapiłem
    inne ciekawe rozwiązania?

    Aha, że wnętrze wnęki brzydkie i nie pomalowane- wiem.
    Szafki kuchenne do wymiany- wiem, będą wymienione :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-07-10 08:17:46
    Temat: Re: Czym zasłonić wnękę?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 09:48:27 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Skłaniam się raczej do zwijanej rolety, ale może przegapiłem
    > inne ciekawe rozwiązania?

    Ładna dekoracyjna tkanina (są piękne z juty np.), zdatna do prania
    (sąsiedztwo zlewozmywaka), powieszona na całej długości ściany, na
    wysokości owej wnęki, nie tylko na samej wnęce. Nie marszczona. ma to być
    coś w rodzaju makaty, a nie firanki.
    Zalety: można odchylić, aby się szybko dostać do wnętrza wnęki.

  • 3. Data: 2009-07-10 08:40:26
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Ikselka napisał(a):

> [...]
    > (sąsiedztwo zlewozmywaka), powieszona na całej długości ściany, na
    > wysokości owej wnęki, nie tylko na samej wnęce. Nie marszczona. ma to być

    Czyli w ogóle nie podciągane? Ok, rozważymy, dzięki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2009-07-13 16:25:46
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    żaluzja?
    drzwiczki?

  • 5. Data: 2009-07-14 05:45:40
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    wolim napisał(a):
    > żaluzja?

    Pisałem.

    > drzwiczki?

    Otwierane do wnętrza szafki nad zlewem?
    A może suwane, spuszczane do dołu? ;-)

    Przemyślę jeszcze drzwi harmonijkowe...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 6. Data: 2009-07-14 06:13:13
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    Element suwany taka zasłona panelowa jakie sprzedają w ikei docięta na
    wymiar - http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30115113 .

    moorek

  • 7. Data: 2009-07-14 08:55:15
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)

    > Aha, że wnętrze wnęki brzydkie i nie pomalowane- wiem.
    > Szafki kuchenne do wymiany- wiem, będą wymienione :-)

    jako, że szafki będą wymieniane to narożną bym zawiesił tylko nie widać co
    dalej po lewej stronie - czy będzie pasować...

    --=olo=--

  • 8. Data: 2009-07-14 19:59:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Ja bym kupił jakąś płytę z tworzywa, dociął do kształtu otworu, na
    brzegach w kilku miejscach umieściłbym magnesy na jakiś mocny klej, we
    wnęce umocowałbym magnesy na płycie wiórowej przykręconej do krawędzi
    ściany:

    Wnęka bez niczego:

    -----------
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    -----------
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    -----------

    Wnęka z płytą wiórową:

    magnes
    /\
    / \
    / \
    magnes ----------- magnes
    ------->|| ||<-------
    || ||
    || ||
    || ||
    magnes || || magnes
    ------->|| ||<-------
    magnes ----------- magnes
    ------->|| ||<-------
    || ||
    || ||
    magnes || || magnes
    ------->|| ||<-------
    -----------
    \ /
    \ /
    \/
    magnes

    Płyta z tworzywa z podobnie rozmieszczonymi magnesami, bądź kawałkami
    żelaza czy stali. Będzie to trzymać mocno, płytę z tworzywa możesz
    dobrać sobie jaką chcesz a nawet pomalować, możesz też na nią dać jakiś
    uchwyt ułatwiający demontaż, czy nawet uszczelkę gumową dookoła. Płytę
    możesz wstawić np taką jak do drzwi się w środek wstawia, bądź materiał
    HDF 3 mm, który stosuje się na "plecy" np szafek kuchennych.

  • 9. Data: 2009-07-15 10:12:48
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    BQB napisał(a):
    > Ja bym kupił jakąś płytę z tworzywa, dociął do kształtu otworu, na

    OK, z tym, że wydaje mi się, że jedna płyta może być mocno
    niewygodna w zdejmowaniu- może dwie (górna i dolna)?

    Przekażę żonie do namysłu.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 10. Data: 2009-07-15 10:14:59
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    --=olo=-- napisał(a):

    > jako, że szafki będą wymieniane to narożną bym zawiesił tylko nie widać co
    > dalej po lewej stronie - czy będzie pasować...

    Po lewej tylko ściana- komin wentylacyjny. Jest wywietrznik, ale wyżej.
    Faktycznie narożna szafka by pasowała, tylko z dziurą w "plecach" do gazomierza.
    No i pozostaje problem dołu. Ale może wtedy dać faktycznie jakąś płytę na magnesy...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP