  • 11. Data: 2010-02-08 10:05:53
    Temat: Re: Czym zmiekczacie pranie?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com> napisał w
    wiadomości news:hkonk4$kh7$1@inews.gazeta.pl...
    > sam jestem rzecze:

    > Sprawdź- w sklepie zoologicznym powinno dać się kupić
    > test twardości wody.

    Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

  • 12. Data: 2010-02-08 10:14:56
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    wiadomości news:hkonm5$n2f$1@news.onet.pl...

    > Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

    OK, zrobię jedno albo drugie.

    Co zrobić gdy woda okaże się twarda albo nawet bardzo twarda? Bo rozumiem,
    że to iększy problem niż miękka?

    Dodawać coś do prania? A może o każdego prania, płukania i uszlachetniania?
    Tylko coś mądrego, nie z reklam tivi... sodę?

    Soda zmiękcza wodę, zmniejsza napięcie powierchniowe.
    Ale czy można ją dodawać do prania?

    Sam (nie imię, tylko stan)

  • 13. Data: 2010-02-08 10:16:33
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    sam jestem pisze:

    > Co zrobić gdy woda okaże się twarda albo nawet bardzo twarda? Bo rozumiem,
    > że to iększy problem niż miękka?

    Mam wodę także z Aquanet, nie jest za twarda. Pisałam, jak piorę, nie ma
    z niczym problemu.
    --
    Basia

  • 14. Data: 2010-02-08 10:38:33
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    sam jestem pisze:
    > Proszę podajcie nazwy płynów/koncentratów do płukania takanin, z których
    > jesteście zadowoleni.
    >
    > Ja nie wiem co mam robić: wszystko co wypiorę jest sztywne, twarde, można
    > się o to ręce pokalecyć.

    U mnie to była wina... pralki.

    Co ciekawe, nie starej, a nowej. W starym Indesicie prałem całe lata,
    tak samo (głównie Vizir/Persil i Lenor do płukania), 40C na bawełnę,
    wirowanie to chyba miało z 400 czy 600 obr/min. Każde pranie wychodziło
    niezniszczone, nawet tkaniny techniczne, śpiwory itp.

    Teraz mam nówkę sztukę Hoovera i... nawet na programie tzw. delikatnym,
    w 40C, 600 obr/min wirowanie mam masakrę. Pranie bawełniane w ciągu
    trzech miesięcy zużyło się tak, jakbym je gotował - twarde, sprane,
    sztywne, pogniecione po wyjściu z pralki. Na programie delikatnym :)

    Na bawełnianym - pościel nawet nie daje rady :(

    Pozdr,
    Tomek

  • 15. Data: 2010-02-08 10:40:10
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    W dniu 08-02-2010 11:14, sam jestem pisze:
> [...]
    >
    > Dodawać coś do prania? A może o każdego prania, płukania i uszlachetniania?
    > Tylko coś mądrego, nie z reklam tivi... sodę?

    Możesz użyć taki filtr:
    http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=filtry_prz
    eplywowe

    Witek

  • 16. Data: 2010-02-08 10:46:04
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "shat" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś typową ofiarą reklam. Wszystko co sie pojawia w telewizji to
    > największy możliwy syf, wystarczy spojrzeć na składniki produktów
    > spożywczych. A jeśli uważasz że Vizir/Lenor jest skuteczny to zostałaś
    > zmanipulowana "bo cała Polska korzysta z Vizir" lub "Tylko profesjonaliści
    > korzystają z Lenora" .

    No cóż, rzecz w tym, że nie oglądam TV :)
    A Ty czego używasz do prania i płukania?

  • 17. Data: 2010-02-08 10:59:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > "Kula piorąca jest wypełniona kuleczkami ze specjalnych
    > materiałów bioceramicznych.
    > Ponadto, do klasterów wody emitowane jest promieniowanie podczerwone,
    > co powoduje wzrost temperatury, a zatem wzmożony ruch cząsteczek wody
    > - co przyspiesza efekt rozpuszczania brudu."
    >
    > To brzmi jak opis magnetyzerów do paliwa. Jak to naprawdę działa (o
    > ile działa)?

    normalne pierdoły... :)

    facet chodzi w brudnych ciuchach tylko wypłukanych w wodzie i mechanicznie
    zmordowanych tymi kulkami. :)

  • 18. Data: 2010-02-08 11:18:22
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    > normalne pierdoły... :)
    >
    > facet chodzi w brudnych ciuchach tylko wypłukanych w wodzie i mechanicznie
    > zmordowanych tymi kulkami. :)

    Też z początku myślałem, ze to tylko zmiętolone - ale pusciły nawet stare
    plamy z soków.

  • 19. Data: 2010-02-08 11:35:04
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Boombastic rzecze:

    > Zwykle wystarcza wejść na stronę dostawcy wody.

    Stare chińskie przysłowie powiada: Dobrze: wierzyć, lepiej: zmierzyć ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 20. Data: 2010-02-08 13:21:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 09:41:27 +0100, shat napisał(a):

> [...]
    > spożywczych. A jeśli uważasz że Vizir/Lenor jest skuteczny to zostałaś
    > zmanipulowana "bo cała Polska korzysta z Vizir" lub "Tylko profesjonaliści

    Ja tam na Vizir nie narzekam. Musiałem wyprać kilka ostro ubrudzonych
    białych koszulek, więc niczym typowy facet w sklepie zgarnąłem pierwszy z
    brzegu proszek do białego o w miarę rozpoznawalnej nazwie ;) Trafiło akurat
    na Vizir. Poradził sobie nieźle, więc nie mam zastrzeżeń. Choć pewnie inne
    by dały radę podobnie :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl