  • 11. Data: 2010-01-05 07:01:49
    Temat: Re: Czym zmienić kolor glazury w łazience ?
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    daj proszę znać jak wyjdzie Ci to malowanie, bo jestem ciekawy Twojego
    zdania PO takim zabiegu.....

    --

    Sebastian

  • 12. Data: 2010-01-05 21:46:20
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " maxi" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam starą glazurę w łazience, ma chyba ze 30 lat, jest w dobrym stanie /
    > kolor brzoswiniowy, dymiony , z połyskiem, marki Opoczno / i chciałabym
    > zmienić jej kolor / na nową nie mam co liczyć /.
    > Może macie jakąś praktykę - czym to zamalować, albo może - coś nakleić ???
    (...)

    Przygotowując się do malowania pokoju przeglądałam stare Muratory.
    W Muratorze nr 4 z 2008 roku znalazłam taki opis na str. 30
    pkt 58 "Stare płytki, nowy kolor."
    "Za pomocą specjalnej farby do płytek można odświeżyć wygląd ściany pokrytej
    glazurą.
    W przypadku systemu firmy Flugger stare płytki trzeba umyć i odtłuścić
    środkiem myjąco-czyszczącym Flugger 37, spłukać je wodą oraz pomalować
    zwiększającą przyczepność farbą gruntującą Flugger Alflex.
    Zagruntowane płytki trzeba dwukrotnie pomalować farbą akrylową Deco-plast 5
    (matowa)
    lub Deco-plast 25 (półmat).
    Najpierw wstępnie malujemy pędzlem spoiny i krawędzie płytek. Następnie
    nakładamy farbę wałkiem"

    Może będzie to dla Ciebie przydatna informacja.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 13. Data: 2010-01-05 22:55:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2010 22:46:20 +0100, Krycha napisał(a):

> [...]
    > nakładamy farbę wałkiem"
    >
    > Może będzie to dla Ciebie przydatna informacja.

    Fajne niby, ale to musi dawać tak czy tak paskudny efekt - nie da się tego
    zrobic idealnie równo, no i te spoiny...
    --

    Ikselka.

  • 14. Data: 2010-01-06 00:20:00
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > Fajne niby, ale to musi dawać tak czy tak paskudny efekt - nie da się tego
    > zrobic idealnie równo, no i te spoiny...
    > --
    >
    > Ikselka.

    Jak przypuszczam, ten opis dotyczy zamalowania całej powierzchni (i płytek i
    spoin) tą samą farbą, w tym samym kolorze. Pędzlem wgłębienia, a wałkiem
    powierzchnię płytek. To wypadnie równo. Jak jednobarwna ściana o fakturze
    płytek.
    Ale zgadzam się, że wygląd końcowy kiepski.
    (Prezentowali to kiedyś na tv.domo. W rezultacie na brzydkie pomalowane
    płytki położyli nową glazurę - bez zrywania starej.)
    JBP