  • 71. Data: 2019-02-26 17:13:00
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 14:44, Budyń wrote:

    > weź pisz ludzkim językiem -znów uzywasz słów odwrotnie do znaczenia - ja się
    własnie martwię osobami biednymi, które to nie maja najmniejszych szans podskoczyć
    mega-bogatym.

    Problem, od samego początku, leży w tym samym - "zabierając" bogatemu
    bardziej szkodzisz temu biednemu. Dlatego ja zawsze powtarzam, że takie
    myślenie to choroba umysłu - ogarnia nawet, zdawać by się mogło, wybitne
    jednostki.
    Wydaje Ci się, że popierając podobne pomysły dbasz o biednych a jest
    dokładnie odwrotnie!

    Rynek ogranicza się (koncesje, licencje, certyfikaty) na wniosek
    bogatego właśnie - to bogaty wolałby nie widzieć nowej konkurencji na
    rynku więc za tym lobbuje.
    Biedny ale pracowity ma stawiany mur.

    Jak bogatego opodatkujesz to przerzuci to natychmiast na cenę końcowego
    produktu - ergo straci na tym biedny.

    Biurokracja poprzez "walkę" z bezrobociem, rozliczne programy socjalne,
    kreuje biedę, bez której nie miałaby racji bytu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2019-02-26 17:17:03
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 14:29, Zenek Kapelinder wrote:
    > Elektrtownie atomowe to nie kurniki i jedna kosztuje powyzej czterdziestu miliardow
    zlotych.
    > oszust > jak chce za 40 wybudowac kilka.

    Szacuje się koszt budowy el. at. na 70 mld zł - czyli w 2 lata 1
    elektrownia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 73. Data: 2019-02-26 17:22:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 26.02.2019 16:36, Mateusz Viste wrote:
    > zamiast tak leżeć i
    > umierać całymi dniami.

    I do tego właśnie sprowadza się najczęściej to umieranie z głodu w PL.

    Ludzi do pracy nie ma!
    Mam na myśli najprostsze zajęcia.
    Jak od lipca ludzie dostaną kolejne 500zł to dopiero będzie cyrk.

    Żeby nie było - ja też mam dwójkę dzieci i też dostanę.
    Boli mnie jednak serce bo zdaję sobie sprawę jaka przyszłość je czeka...
    ile będą miały do spłaty one, ich dzieci... i wnuki :-(

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 74. Data: 2019-02-26 17:30:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Feb 2019 17:22:40 +0100, quent wrote:

    > I do tego właśnie sprowadza się najczęściej to umieranie z głodu w PL.

    Pocieszę (jeśli można to tak nazwać) - nie tylko w PL. Z mojej strony
    Europy wybitnym przykładem są obecnie kretyni w żółtych kurteczkach.

> [...]
    > Boli mnie jednak serce bo zdaję sobie sprawę jaka przyszłość je czeka...
    > ile będą miały do spłaty one, ich dzieci... i wnuki :-(

    Historia kołem się toczy.
    https://imgpile.com/images/1b8m9a.png

    Pożyjemy, zobaczymy... Aczkolwiek faktycznie - nas już pewno nie będzie.
    Jedyne co możemy, to dzieciom wybić z głowy wszelkie lewackie ideologie,
    nauczyć cierpliwości i samozaparcia do żmudnej pracy a potem... krzyżyk
    na drogę.

    Mateusz

  • 75. Data: 2019-02-26 17:47:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 17:13:01 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Jak bogatego opodatkujesz to przerzuci to natychmiast na cenę końcowego
    > produktu - ergo straci na tym biedny.

    i co zrobi z wyższą ceną gdy mu dowalą 100% podatek? Tak se gdybajac od sposobów na
    realizacje mojego quasikomunistycznego pomysłu.

    > Biurokracja poprzez "walkę" z bezrobociem, rozliczne programy socjalne,
    > kreuje biedę, bez której nie miałaby racji bytu.

    biedni i nieporadni zyciowo zawsze będą, chociazby inwalidzi

    aha, ja wypowiadajac sie o różnicy w majątku mówię globalnie o całym swiecie. A wtedy
    mozesz szukac zdjęc gdzie ludzie fizycznie umierają z głodu.

    b.

  • 76. Data: 2019-02-26 18:30:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale wtedy przez dwa lata na autostrady nie bedzie. Co zrobic w sytuacji jak jest na
    elektrownie, autostrady i jeszcze troche zostaje zeby ludziom rozdac? Jeszcze wiecej
    elektrowni zbudowac, jeszcze wiecej autostrad zrobic a ludziom nie dac? To kto bedzie
    prad kupowal i jezdzil autostradami? Rzadzenie panstwem niczym nie rozni sie
    zarzadzania kasa w rodzinie. Skala jest tylko wieksza. Jak w biednej rodzinie sie
    przyfarcilo to w rok, dwa, czy trzy lata potrafi odbic sie od dna. POprzedni
    zlodzieje dobili nas do dna. Obecni zlodzieje zeby miec co ukrasc musza wszystko
    odbudowac. Jestesmy w tej chwili w pierwszej trojce najszybciej rozwijajacych sie
    panstw na swiecie. Cierpia na tym niemcy bo skonczyla sie wykwalifikowana slabo
    platna sila robocza. Slabo wykwalifikowana tez sie skonczyla. Nie przyjechali w
    zeszlym roku do nich do zbioru truskawek i szparagow. Musieli zaorac nie zebrane
    plony. Podsluchana rozmowa w jednej z knajp. Przy barze siedzi dwoch i gadaja. Jeden
    przyjechalna kilka dni z Anglii. Drugi pracuje tutaj. Obydwaj pracuja w budowlance.
    Migrant opowiada ile zarabia. Tubylec pyta w jakim mieszkaniu mieszka. Wynajmuja w
    kilka osob mieszkanie i ma pokoj. Tubylec mieszka w siedemdziesiecio metrowym
    mieszkaniu po babci jego kobiety. Tybylec razem z dziewczyna maja ponad siedem
    tysiecy miesiecznie do wydania. Maja dwa samochody. Migrant ma w przeliczeniu na
    zlotowki dwa razy wiecej ale nie ma samochodu, mieszkania, mebli. Ma tyle co sie
    zmiesci do plecaka. Nie ma rowniez swojej kobiety, perspektyw ze sie rozmnozy. Nie ma
    dokad wrocic jak wyjdzie z pracy. My w przeliczeniu na dolary zarabiamy mniej niz na
    zachodzie. Ale w przeliczeniu na sile nabywcza mamy juz mniej wiecej tyle samo.

  • 77. Data: 2019-02-26 18:40:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 26 Feb 2019 08:47:37 -0800, Budyń wrote:

    > i co zrobi z wyższą ceną gdy mu dowalą 100% podatek? Tak se gdybajac od
    > sposobów na realizacje mojego quasikomunistycznego pomysłu.

    To wtedy przestanie mu się opłacać robić cokolwiek. Zamknie wszystkie
    fabryki w pizdu, pozwalnia ludzi i wyjedzie do normalnego kraju, który
    potrafi docenić ludzką przedsiębiorczość.

    > biedni i nieporadni zyciowo zawsze będą

    Niech do fabryki się najmą. A nie, zamknięte, bo bogatego wygnałeś...
    Hmm, no to trudno.

    > chociazby inwalidzi

    A to już całkiem odmienny temat.

    > aha, ja wypowiadajac sie o różnicy w majątku mówię globalnie o całym
    > swiecie. A wtedy mozesz szukac zdjęc gdzie ludzie fizycznie umierają z
    > głodu.

    Jaki w takim razie związek z lokalnymi, krajowymi podatkami? No chyba że
    zamierzasz zbudować armię i zwojować świat aby wdrożyć w globalnej skali
    swoją wizję boskich przykazań - to wtedy rozumiem. Ambitny plan.
    Powodzenia.

    Mateusz

  • 78. Data: 2019-02-26 19:19:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 18:40:11 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Jaki w takim razie związek z lokalnymi, krajowymi podatkami?

    a w którym miejscu ja napisalem o krajowych podatkach?
    Ja sobie gdybam globalnie, odpuść pomysły ze sobie koles wyjedzie - nie wyjedzie bo
    gdzie indziej bedzie podobnie.

    aha - jedyny miliarder któremu zostawiłbym kasę to elon musk bo to wg mnie wizjoner z
    ciekawymi koncepcjami. On nie potrzebuje kasy na nowego learjeta tylko na rakiete na
    marsa.
    Taki sens bycia miliarderem pasuje mi jak najbardziej.

    b.

  • 79. Data: 2019-02-26 19:25:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    (...)

    Nie ze wszystkim się zgadzam, ale w większości uważam podobnie.
    I nie jestem wyborcą PISu.

    --
    MN

  • 80. Data: 2019-02-26 21:04:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 26 lutego 2019 02:17:06 UTC-6 użytkownik quent napisał:

> [...]
    >
    > U nas problem nie zniknie bo ludzie są biedni. Kolejne pomysły PO i PiS
    > polegają na jeszcze większym hamowaniu gospodarki.
    >
    > Że tak zacytuję
    > Nowe programy socjalne, zaproponowane przez PO i wdrożone przez PiS,
    > mają nas kosztować nawet 40 mld zł rocznie. Moglibyśmy za te pieniądze w
    > kilka lat opleść całą Polskę siecią autostrad i dróg ekspresowych,
    > wybudować kilka elektrowni atomowych, mogliśmy mieć szybką kolej.
    > Mogliśmy wreszcie zostawić te pieniądze w kieszeniach ciężko pracujących
    > Polaków. Zamiast tego po prostu te pieniądze przejemy.

    Znasz kawal o paleniu i awionetce?

    Gdzie ta nasza awionetka sprzed pisu?

    Ja wiem jak to wyglada, sam kiedys napalalem sie postem gdzie gostek wymalowal ile
    mozemy miec autostrad za kase z zusu.

    Ale co do ochrony srodowiska sie zgadzam.
    Jakby "rzadowi" zalezalo to by akcyze na gaz obnizyli. vat na piece tez. Albo by ulge
    podatkowa dali jakby sie unja czepiala obnizonego podatku.

    Ale nie. standardowo jak tu:

    https://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty