  • 141. Data: 2014-10-22 14:56:37
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 14:45:52 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    za taką wegetację 470 zł/ miesiąc. To nie jest największe mieszkanie w kamienicy w
    której mieszkam. Możesz podać wysokość raty kredytu hipotecznego w wysokości 100
    tysięcy spłacanego przez 30 lat, oprocentowanego 4%. Mnie wychodzi że to 480 złotych
    miesięcznie. I oddaje się prawie dwa razy tyle co wzięte. Chciałby jeszcze poznać
    twoje zdanie na temat czy kredyt w wysokości 100 tysięcy to duży czy mały kredyt w
    przypadku budowy domu.

    > Twój czynsz też

    > dobrze, ze te setki firm developerskich o tym nie wiedzą bo by sobie w
    >
    > łeb strzelili
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Podatek katastralny to podatek od wartości. kamienice i stare budynki mają niewielką
    wartość księgową bo albo są zamortyzowane albo zaraz będą zamortyzowane. Za 1700 za
    metr kwadratowy można w Lodzi kupić mieszkanie w wyremontowanej kamienicy. Skąd wiem.
    Bo znajomy miesiąc temu kupił. Wspólnota, mieszkanie bezczynszowe. Z kosztów to
    ogrzewanie, prąd i niewielki fundusz remontowy bo co jest do remontowania w
    wyremontowanym budynku.

  • 142. Data: 2014-10-22 15:00:56
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 14:50:15 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    zasadnicza różnica. Stało się tak że zwalniano pracowników, zakładali jednoosobową
    działalność i dalej pracowali na rzecz poprzedniego pracodawcy ale nie na etacie a
    jako podwykonawcy. Takich kredytobiorców żaden bank nie będzie ze względów
    oczywistych traktował poważnie. Co innego szewc naprawiający buty i mogący wykazać
    się dochodami z ostatnich kilku lat. Nie jest zależny od jednego zleceniodawcy a to
    że wszyscy zaczną chodzić bez butów jest mało prawdopodobne. działalność bankowa tak
    jak ubezpieczeniowa polega na szacowaniu ryzyka zwrotu inwestycji. Jeśli banki robią
    wstręty jakiejś grupie zawodowej to znaczy że ta grupa jest szczególnie zagrożona
    niewypłacalnością.

    > Zacznij pisać o czymś o czym masz pojęcie.
    >

    > --
    >
    > Pete

    Jak się mylę to dlaczego banki nie chcą dawać kredytów albo wymagają dużego wkładu
    własnego? Nie ja napisałem że banki nie chcą dawać kredytów gołodupcom na dziwnych
    wpisach do ewidencji działalności gospodarczej. Ja wytłumaczyłem dlaczego nie chcą
    dawać.

  • 143. Data: 2014-10-22 15:06:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 14:10, k...@g...com pisze:
    > Coś drogo Ci wychodzi kawalerka. W Łodzi z ogrzewaniem i wodą w dwóch stówach za 35
    metrów ludzie się mieszczą. Na 11 piętrze wieżowca jest cisza jak makiem zasiał. 500
    za ogrzewanie nie ocieplonego domu co ma 160m to tygodniowa zaliczka czy w dwóch
    najmniejszych pomieszczeniach siedzicie i grzejecie farelką. Farelka 2kW jak cały
    czas grzeje wyciągnie za 800 na miesiąc. Masz oprócz tego co napisałeś coś czego
    nigdy w życiu nie doświadczę. Odśnieżanie, koszenie trawy, zgarnianie liści, walkę z
    kretami, wyjące psy sąsiadów, Z wyjątkiem wycia psów cała reszta kosztuje sporo
    czasu, energii i pieniędzy.

    11. piętro przy ruchliwej szerokiej drodze i cicho? Dobre sobie...
    otwarcie okna to było zgłośnienie telewizora razy dwa prawie, a i tak
    się w ostatnich latach mieszkania tam poprawiło, bo po remoncie
    zastosowali wyciszający asfalt.
    Ogrzewanie tak wyszło, bo rozliczyłem to po pierwsze na cały rok (miało
    być miesięcznie w końcu), a po drugie faktycznie miałem ograniczoną
    powierzchnię ogrzewaną, bo niestety musiałem grzać prądem.
    Oprócz tego jest jeszcze kominek i dogrzewaniem nim.

    Do odśnieżenia mam całe 17 m i trwa to dosłownie 5 minut, liści nie
    zgarniam, bo przed domem żadnych drzew nie mam, kretów jak na razie nie
    doświadczyłem, psy sąsiadów nie wyją, a koszenie trawy to już wedle
    upodobań. Jedni mają manię najlepszego trawnika w okolicy i koszą go i
    doglądają co drugi dzień, a inni, tak jak ja, koszą go raz na 2-3
    tygodnie, jak już naprawdę wrednie zarósł. Tą godzinkę co 2-3 weekend i
    w zasadzie tylko "w sezonie" to już przeboleję.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 144. Data: 2014-10-22 15:08:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 14:56, k...@g...com pisze:
> [...]
    kosztów to ogrzewanie, prąd i niewielki fundusz remontowy bo co jest do remontowania

    No i może tu jest pies pogrzebany, że każdy dyskutuje o zupełnie innej
    otaczającej go rzeczywistości.
    W Łodzi masz mieszkanie za 1700 zł/m2. W Poznaniu gratuluję jak
    znajdziesz takie poniżej 4000 zł/m2.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 145. Data: 2014-10-22 15:11:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 14:40:06 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    jako podwykonawcy. Takich kredytobiorców żaden bank nie >będzie ze względów
    Tu akurat będzie traktował poważnie. Bo w sytuacji tych co piszesz jednoosobowych
    działalności któe wcześniej były etatami w paierach jest wszystko ładnie- są
    przychody, są podatki jest dochód nie ma "szarej strefy".
    Jeśli taka osoba będzie wykazywać systematycznie odpowiednie dochody to większych
    problemów nie będzie tylko więcej papierologi. No i najlepiej aby to były rozliczenia
    na tzw "zasadach ogólnch" Ryczałtowcy, ci na kartach podatkowych maja o wiele
    trudniej.

    > Co innego szewc naprawiający buty i mogący wykazać się dochodami z ostatnich >kilku
    lat.
    Niestety ale taki szewc w będzie albo na karcie, albo będzie wykazywał jakieś
    symboliczne dochody. Paragon kiedyś od szewca dostałeś? Ja nie dostałem chyba nigdy;)
    Więc taki szewc kredytu mieszkaniowego raczej nie dostanie.
    >Nie jest zależny od jednego zleceniodawcy a to że wszyscy zaczną chodzić bez >butów
    jest mało prawdopodobne.
    Bardziej prawdopodobne jest ze wszyscy zaczną kupować buty takie kórych nie warto
    naprawiać. W przeciągu ostatnich 15lat w moim mieście liczba szewców zmalała z 6 lub
    7 do 3

    >działalność bankowa tak jak ubezpieczeniowa polega na szacowaniu ryzyka zwrotu
    >inwestycji. Jeśli banki robią wstręty jakiejś grupie zawodowej to znaczy że ta
    >grupa jest szczególnie zagrożona niewypłacalnością.
    Tu zgoda. Banki Swoje scoringi opierają właśnie o dane historyczne i skoro jakaś
    grupa zawodowa jest "gorzej traktowana" to widocznie bankom wyszło ze statystyk ze
    ryzyko jest większe

  • 146. Data: 2014-10-22 15:11:44
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 14:56:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I jak myślisz: czynsz który Ty płacisz właścicielowi czy ten który mi płaca moi
    lokatorzy w związku z tym spadnie czy zmaleje?

    > To jest wg mnie błędne założenie.
    >
    > Widze to po sobie bo wiem ile wydałem na budowę a za ile mógłbym dom sprzedać. Znam
    co najmniej 3 lokalne firmy które kupują działki, budują domy i sprzedają je. Wiem ze
    to lokalnie u nas więc może gdzie indziej tak nie być. jednak po Polsce podróżuję i
    widzę że mnóstwo budów jest, budują inwestorzy indywidualni, i tzw. deweloperzy. A
    skoro budują to pewnie im wychodzi że warto.

    >wartości. Dużo tracącymi na wartości. Za trzydzieści lat dojdzie do sytuacji >że
    dzisiaj stawiany dom będzie można sprzedać za wartość działki.

    > Jeśli będzie dobra lokalizacja to i tak taka sprzedaż może być opłacalna
    >
    > A tak na marginesie- popatrz Sobie za ile dzisiaj sprzedają się domy wybudowane w
    latach 70-80tych. Raczej "za wartość działki" to nie jest.

    > Ty ciągle zakładasz że ceny nieruchomości będą spadać. I tu jest właśnie problem że
    tego nie wiemy. Być może masz rację być może nie masz racji a ceny będą rosły.

    utrzymają wartość ze względu na ceny ziemi.

    > Znam miejsca gdzie 8 lat temu można było kupić hektar ziemi za 7500zł.
    >
    > Teraz w tym samym miejscu za 700-1000m2 działkę trzeba zapłacić min 30tys.

    Jeśli w wyniku wprowadzenia podatku katastralnego spadnie wartość odtworzeniowa 1m2
    to mój czynsz spadnie bo jest bezpośrednio związany z aktualną ceną jednego metra
    kwadratowego. Pytanie czy po wprowadzeniu podatku katastralnego wzrośnie cena 1m2?
    Według mnie tu gdzie mieszkam nie ma szansy na wzrost tej ceny. Będzie jak z
    zasiłkiem pogrzebowym. Jak ZUS go obciął to był wrzask że trupy po rynsztokach będą
    leżały i gniły. Trupów nie widzę a w okolicy żadna firma do zakopywania nieboszczyków
    nie padła. Niedaleko mnie są dwie. Obok jednej był sklep monopolowy i się zwinął a u
    grzebalskich nowa linia trumien na wystawie.

  • 147. Data: 2014-10-22 15:14:07
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-22 o 15:00, k...@g...com pisze:
> [...]
    wpisach do ewidencji działalności gospodarczej. Ja wytłumaczyłem dlaczego nie chcą

    To może jeszcze przestań obrażać ludzi, którzy uczciwie próbują pracować
    na swoim i zapewniam Cię, że mają dużo więcej klientów i potrafią być
    dużo bardziej pewni w kwestii przychodów niż zwykły etatowiec, którego
    pomimo umowy o pracę na czas nieokreślony można po prostu zwolnić i
    zostaje bez grosza przy duszy.
    Ale masz rację, zły ten z działalnością, bardzo zły...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 148. Data: 2014-10-22 15:21:01
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 15:14:08 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    >
    > zostaje bez grosza przy duszy.
    >
    > Ale masz rację, zły ten z działalnością, bardzo zły...

    Nie ja a banki opierają na czymś swoje decyzje o przyznaniu kredytu. Do Krisa też coś
    masz skoro napisał cyt. " Banki Swoje scoringi opierają właśnie o dane historyczne i

  • 149. Data: 2014-10-22 15:31:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Podatek katastralny to podatek od wartości. kamienice i stare budynki mają
    niewielką wartość księgową bo albo są zamortyzowane albo zaraz będą zamortyzowane
    czyli mieszkasz w starym trupie budynku. To mamy różne priorytety.

  • 150. Data: 2014-10-22 15:50:50
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 15:31:20 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    No fakt. Stary jest bo jest od tego roku wpisany do rejestru zabytków. Wiązało się to
    z wymianą, na koszt właściciela oczywiście, wszystkich okien na takie jakie były w
    oryginale. Przy okazji wyrwał z urzędu trochę kasy na zrobienie elewacji i balkonów.
    Po pomalowaniu, bo jeszcze robią, całkiem przyjemnie będzie wyglądał. Oczywiście
    wartość budynku podskoczy z zera złotych do kosztów remontu. Ale nie będą to miliony
    a jakieś dziesiątki tysięcy na cały budynek. Maksymalnie z powodu podatku
    katastralnego mój czynsz może zrosnąć o 10 złotych miesięcznie. W przypadku domku o
    wartości 500 tysięcy złotych będzie to 400 złotych miesięcznie. Projekt podatku
    katastralnego został zerznięty od państw w których funkcjonuje od zawsze i jest czymś
    normalnym. Według założeń właściciel sam wycenia wartość. W przypadku rażącego
    zaniżenia wartości US powiększa ją o kilka procent i wykupuje za taką powiększoną
    kwotę. Oczywiście wyprowadzić się trzeba od razu.