  • 151. Data: 2014-10-22 15:57:14
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:a33fb026-3c10-408f-af4b-3c6cb9b6077a@go
    oglegroups.com...

    > To się zmienia ale ciągle na gorsze+ ciągle coraz większy wkład własny+
    > inne ograniczenia. W tej branży mam niezłe rozeznanie i uwierz mi że wiem
    > co pisze.

    Ale piszesz o ludziach na umowach o dzieło/zlecenie? Czy o szarej strefie?

    Mam znajomych na takich umowach, sam na takich umowach pracowałem gdy mi to
    było wygodne i oprócz szarej strefy nie znam przypadków problemów z
    dostaniem kredytu jeśli tylko dochód za poprzedni rok był wystarczający do
    osiągnięcia zdolności kredytowej.

    Co więcej w przypadku samozatrudnienia (niby własna działalność, ale
    wykonywana tylko na rzecz jednego pracodawcy) też jest coraz lepiej bo
    wystarczy PIT za poprzedni rok + oświadczenie kontrahenta że jest zadowolony
    z współpracy trwającej już X lat i zamierza tę współpracę utrzymywać w
    kolejnych latach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 152. Data: 2014-10-22 16:10:51
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 15:57:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > z współpracy trwającej już X lat i zamierza tę współpracę utrzymywać w

    Piszesz o kredycie na lodówkę czy na mieszkanie albo dom.

  • 153. Data: 2014-10-22 16:17:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Piszesz o kredycie na lodówkę czy na mieszkanie albo dom.

    Pisze o kredycie hipotecznym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 154. Data: 2014-10-22 16:35:06
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 16:17:13 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Pisze o kredycie hipotecznym.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Ja nie twierdzę ze w jakiś przypadkach nie ma problemów z kredytem. Jak bank komuś
    prowadzi rachunek. Dostaje na niego systematycznie kasę. kasa jest w odpowiedniej
    wysokości I trwa to dostatecznie długo to taki ktoś problemów z otrzymaniem kredytu
    nie będzie miał. Co najwyżej jeśli jest jakiś regulamin wewnętrzny żeby w takich
    sytuacjach na coś zwrócić uwagę to decyzję o przyznaniu kredytu dyrektor oddziału
    podpisze po przeczytaniu raportu a nie jak w typowych sprawach sekretarka przystawia
    jego pieczątkę z podpisem. Może ustal nie ze mną tylko z tym co pisał o trudnościach
    jakieś wspólne stanowisko. Bo na razie ja występuję w roli posłańca którego wszyscy
    chcą zajebać bo złe wiadomości przyniósł.

  • 155. Data: 2014-10-22 16:43:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-22 o 15:00, k...@g...com pisze:
> [...]
    zasadnicza różnica. Stało się tak że zwalniano pracowników, zakładali jednoosobową
    działalność i dalej pracowali na rzecz poprzedniego pracodawcy ale nie na etacie a
    jako podwykonawcy. Takich kredytobiorców żaden bank nie będzie ze względów
    oczywistych traktował poważnie. Co innego szewc naprawiający buty i mogący wykazać
    się dochodami z ostatnich kilku lat. Nie jest zależny od jednego zleceniodawcy a to
    że wszyscy zaczną chodzić bez butów jest mało prawdopodobne. działalność bankowa tak
    jak ubezpieczeniowa polega na szacowaniu ryzyka zwrotu inwestycji. Jeśli banki robią
    wstręty jakiejś grupie zawodowej to znaczy że ta grupa jest szczególnie zagrożona
    niewypłacalnością.

    > Jak się mylę to dlaczego banki nie chcą dawać kredytów albo wymagają dużego wkładu
    własnego? Nie ja napisałem że banki nie chcą dawać kredytów gołodupcom na dziwnych
    wpisach do ewidencji działalności gospodarczej. Ja wytłumaczyłem dlaczego nie chcą
    dawać.

    Bo wyobraź sobie, 3 miesiące temu przechodziłem ten proces. Dla
    samozatrudnionego bank interesował PIT za poprzedni rok i 1-3 ostatnie
    miesiące KPiR.
    I tyle.
    Jeśli się wykazuje dochód i nie ma zaległości, to z kredytem nie jest
    problem.
    Nie trzeba większego wkładu ani żadnych podobnych historii.

    Praktycznie warunki identyczne jak dla osoby z umową o pracę.

    --
    Pete

  • 156. Data: 2014-10-22 16:44:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu środa, 22 października 2014 13:42:01 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Wrocmy moze jednak do tematu :)

    No waśnie, wszak wielkość firmy u której kupujesz serwery nie determinuje
    wielkości twojej firmy, nieprawdaż?

  • 157. Data: 2014-10-22 16:46:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-22 o 15:50, k...@g...com pisze:
> [...]
    niewielką wartość księgową bo albo są zamortyzowane albo zaraz będą zamortyzowane

    > No fakt. Stary jest bo jest od tego roku wpisany do rejestru zabytków. Wiązało się
    to z wymianą, na koszt właściciela oczywiście, wszystkich okien na takie jakie były w
    oryginale. Przy okazji wyrwał z urzędu trochę kasy na zrobienie elewacji i balkonów.
    Po pomalowaniu, bo jeszcze robią, całkiem przyjemnie będzie wyglądał. Oczywiście
    wartość budynku podskoczy z zera złotych do kosztów remontu. Ale nie będą to miliony
    a jakieś dziesiątki tysięcy na cały budynek. Maksymalnie z powodu podatku
    katastralnego mój czynsz może zrosnąć o 10 złotych miesięcznie. W przypadku domku o
    wartości 500 tysięcy złotych będzie to 400 złotych miesięcznie. Projekt podatku
    katastralnego został zerznięty od państw w których funkcjonuje od zawsze i jest czymś
    normalnym. Według założeń właściciel sam wycenia wartość. W przypadku rażącego
    zaniżenia wartości US powiększa ją o kilka procent i wykupuje za taką powiększoną
    kwotę. Oczywiście wyprowa
    dzić się trzeba od razu.

    Doczytaj lepiej od jakiej wartości miałby być wyliczany podatek
    katastralny i dlaczego nie warto zaniżać wartości nieruchomości. :)

    --
    Pete

  • 158. Data: 2014-10-22 16:46:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Palnąłeś bzdurę i zamiast się do tego przyznać to wycinasz konkretną
    >dyskusję a zostawiasz to że się śmieję z Twojej naiwności.

    Na zdrowie :-)

    >Po co to robisz? Płaci Ci ktoś za zaśmiecanie tego wątku czy może leczysz w
    >ten sposób swoje frustracje? Grupa umiera coraz mniej na niej merytorycznej
    >dyskusji ale to nie usprawiedliwia takiego trolowania jakie uprawiasz w tym
    >wątku.

    Ja się po prostu z tobą nie zgadzam, nie mam jednocześnie presji na
    dowodzenie tobie czegokolwiek, to ty ja masz :-)

  • 159. Data: 2014-10-22 16:46:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Pytanie_retoryczne

    >Jak ograniczonym trzeba być by odpowiadać na pytanie retoryczne a pominąć
    >pytania merytoryczne?

    Bardzo.

  • 160. Data: 2014-10-22 17:02:20
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 22 października 2014 16:46:11 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    >

    > Doczytaj lepiej od jakiej wartości miałby być wyliczany podatek
    >
    > katastralny i dlaczego nie warto zaniżać wartości nieruchomości. :)

    W projekcie który kiedyś czytałem było że ma zastąpić wszystkie inne podatki związane
    z nieruchomościami. O wartości nic nie było. Jak wszystkie to wszystkie. Dlaczego nie
    warto rażąco zaniżać napisałem. Przy drobniejszych sporach mieli być na zasadach
    ogólnych powoływani biegli.