  • 61. Data: 2014-10-22 08:32:48
    Temat: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:4261621f-586f-4bb9-b322-00a6b551338b@go
    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 października 2014 21:39:33 UTC+2 użytkownik Przyjazny
    napisał:

    >I tu jest pies pogrzebany - lokalizacja! Ja sobie nie wyobrazam mieszkac w
    >duzym miescie - dostalbym swira. Wszedzie glosno i gwarno, duzo ludzi,
    >halas przez cala dobe od samochodow, a chodzenie pieszo to jakas katastrofa
    >- wiecej stoisz na swiatlach niz idziesz.

    A to ciekawe.

    >Male miasteczka sa lepsze :-) W zakresie 30 min dojazdu mam wszystko to co
    >ma duzo-miastowy, a nawet duzo wiecej (bo w 40 min jestem w beskidach
    >na nartach / desce :-)

    I tak to sobie tlumocz.

  • 62. Data: 2014-10-22 08:39:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    "Adam" wrote in message
    ps.com...

    >I nie dodaję że "nie wyobrażam sobie jak można w własnej woli mieszkac..."
    >... albo też - "... że pewnie tylko za pracą..."

    Po mojemu jakis procent ludzi po prostu musi zyc w warunkach w ktorych
    wyrosli, niektorzy nawet nie chca opusczac rodzinnej miejscowowsci, osiedla
    czy ulicy, i po osiagnieciu doroslosci przenosza sie np. blok dalej.

    Po prostu tak juz jest. Reszta to tylko racjonalizacja i zaklinanie
    rzeczywistosci.

    Niedawno robione na szersza skale badania DNA wykazaly, ze z duzym
    prawdopodobienswtem mozna okreslic region z dokladnoscia do okolo 100km skad
    pochodzi dany czlowiek. Dopoki warunki ekonomiczne nie zmuszaja do
    mobilnosci to jej nie ma.

  • 63. Data: 2014-10-22 08:40:55
    Temat: [OT] Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-22 00:34, Adam wrote:
    > [...] Zero stresu - [...]

    Awidziszpan. Adrenalina to jest jedyna rzecz, której mi brakuje po
    przejściu na swoje. Kto nie gasił pożarów w (dużych) projektach to nie
    wie o czym mówię.

    Co do reszty to generalnie nie masz porównania pomiędzy pracą na swoim i
    pracą najemną. Tak więc może Ci się tylko wydawać, że nie realizowałbyś
    się bardziej w pracy najemnej.

    Piotrek

  • 64. Data: 2014-10-22 08:46:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 21 października 2014 23:54:01 UTC+2 użytkownik Irek.N.
    napisał:

    > Może tak, może nie, nie spróbowałeś przecież.
    > Ja pracowałem, teraz tęsknię za 8h czasem pracy.
    > Może miałem łatwiej, gdyż praca nie była nudna :)

    >tylko o ten brak mozliwosci wiekszego rozwoju

    I po tym poznajemy, ze nie wiesz o czym piszesz. Jesli masz niepusto w
    glowie, to jako maly geszefciarz nigdy nie uzyskasz takiego rozwoju jak np.
    w duzej korporacji, ale soro nie widziales, to nie uwierzysz.

    >i kogos wyzej, kto by mnie kontrolowal. Nienawidze tego
    >- wolny jestem i robie co chce i jak chce :-) Czulbym sie troche jak
    >niewolnik.

    Dopoki nie zyjesz w puszczy i nie zywisz sie glonami, nie istnieje cos
    takiego jak brak kontroli. Zawsze masz kogos kto kontroluje efekty twojej
    pracy i wymaga. Z drugiej strony zawsze pracujesz dla siebie, tylko dla
    siebie.

  • 65. Data: 2014-10-22 08:48:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    "Adam" wrote in message
    ps.com...

    >O właśnie o tym mówię... ten leciutki ton - hmmm jak to nazwać,
    >pychy, zadufania... - nie wiem, a może to tylko ja tak Ciebie
    >odbieram - trzeba by zapytać innych grupowiczów ;)

    To raczej potrzeba dowartościowania.

  • 66. Data: 2014-10-22 10:22:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 08:22:02 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Yyyy.... klienci?

    Klienci sa ze mna, nie nademna! Jako jedna z niewielu firm w branzy mamy
    dosc bezposredni sposob komunikacji z klientami (na styl amerykanski) - z
    wiekszoscia szybko przechodzimy per "ty" i to jest piekne w IT :-)
    Wiekszosc moich klientow to ludzie w moim wieku, bez-krawatowcy i
    bez-marynarkowcy wiec im to bardzo pasuje ;) Jak to informatycy!
    Mamy prosta polityke cenowa i ogolna - zero ukrytych zapisow w regulaminach,
    zero sciemy i mamienia marketingowa papka. I to sie sprawdza - mam w tej
    chwili ok 10 tys klientow ktorzy placa mi abonament co miesiac, pol roku
    czy co rok i sa to w wiekszosci male/srednie firmy - acz obsluguje tez
    projekty dla wielkich korporacji (tam w koncu tez pracuja normalni ludzie ;)

    > Fakt, masz to środowisko bardziej lub mniej rozmyte, ale jednak.
    > Zakładając, że zależy Ci na rozwoju, coś w kontaktach z klientami musisz
    > jednak robić. Samograje zawsze (z perspektywy mojego
    > doświadczenia/obserwacji) są czasowe.

    Nie wiem co to jest "samograj" :)

    > No tak, ot choćby statystyki dla statystycznego ;)

    O chociazby! W ostatnim (wypelnionym 3 m-ce po terminie) wpisalem im
    w polu "czas poswiecony na wypelnienie wniosku" 1 minuta bo faktycznie
    tyle mi on zajal :-)

    > Ja akurat pisałem w kategorii poukładania sobie życia, zajęć,
    > samorozwoju. Kasa nie ma tu wiele do powiedzenia, pod warunkiem że jej
    > wystarcza oczywiście.

    Zdecydowanie wole swoj interes - tu moge ksztaltowac sobie prace i czas
    jak chce. Przy etacie to niemozliwe bo z gory ktos mowi Ci kiedy musisz
    pracowac. To zdecydowanie nie dla mnie - ot chociazby za czesto spontanicznie
    gdzies wyjezdzam. Nie lubie tez wstawac o 4 czy 5. Wole o 8-9. Co do
    samorozwoju i zajec poza praca - mam ~7 treningow w tygodniu + sauna i basen
    i spokojnie wystarcza mi jeszcze czasu na prace w ogrodku, domu, wyjscie
    na spacer z siersciuchem i spedzanie wolnego czasu z rodzinka.

    Na etacie nie dalbym rady tego poukladac i dopiac - w mojej branzy moge
    tez jednoczesnie pracowac i robic cos dla siebie/domu/rodziny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2014-10-22 10:32:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 08:46:54 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > I po tym poznajemy, ze nie wiesz o czym piszesz. Jesli masz niepusto w
    > glowie, to jako maly geszefciarz nigdy nie uzyskasz takiego rozwoju jak np.
    > w duzej korporacji, ale soro nie widziales, to nie uwierzysz.

    Jaki geszefciarz :-) Wlasnie w moim biznesie jest to fajne ze mam kilka
    tysiecy klientow ktorzy placa stosunkowo niski abonament :-) Z moich uslug
    korzysta Philips, Volvo, Rimmel, BMW, czy chocby PKO BP. Takze raczej
    daleko mi do malego geszefciarza :-)

    > Dopoki nie zyjesz w puszczy i nie zywisz sie glonami, nie istnieje cos
    > takiego jak brak kontroli. Zawsze masz kogos kto kontroluje efekty twojej
    > pracy i wymaga.

    Owszem - klienci wymagaja. Ale od mozolnej pracy to ja mam pracownikow.
    Owszem - sam tez ostro zapierniczam ale wiem ze robie to dla siebie, a nie
    dla jakiegos prezesa na jego nowa S klase i wille w poludniowej Francji :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2014-10-22 10:50:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    napisał:

    >Klienci sa ze mna, nie nademna!

    Hehehehe, tak to sobie tlumacz.

    >Jako jedna z niewielu firm w branzy mamy
    >dosc bezposredni sposob komunikacji z klientami (na styl amerykanski) - z
    >wiekszoscia szybko przechodzimy per "ty" i to jest piekne w IT :-)

    To jest w wiekszosci biznesow w Polsce, nawet w duzych korporacjach, nawet z
    prezesami jest sie na ty. Ale co ty mozesz o tym wiedziec, maly geszefciarzu
    :-)

  • 69. Data: 2014-10-22 10:51:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Owszem - sam tez ostro zapierniczam ale wiem ze robie to dla siebie

    Nic nie zrozumiałeś, ZAWSZE pracujemy dla siebie.

  • 70. Data: 2014-10-22 10:52:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-21 o 22:06, k...@g...com pisze:
> [...]
    30 lat, ile sip do śniegu, ile taczek, ile więcej płynu do mycia szyb, ile będzie
    kosztowało utrzymanie psa żeby trochę bezpieczniej było, ile godzin zmarnujesz przy
    odśnieżaniu w zimie i zgarnianiu liści na jesieni. Ile więcej samochodów zużyjesz na
    dojazdy do pracy i ile więcej paliwa. Ile będą kosztowały naprawy dachu, malowanie co
    jakiś czas elewacji i w środku, ile pieców co wymienisz itd. Oczywiście Ciebie to nie
    dotyczy bo farciarz jesteś i to wszystko dostałeś w darmowym pakiecie z okazji że się
    urodziłeś. Inni nie mają tyle szczęścia i muszą na to wszystko zarobić.

    > To zrób tak jak radzisz. Potem opowiesz czy było warto.

    Gdybym miał wegetować na 20m2 jak tu nie którzy radzą, bo tak taniej, to
    wolałbym palnąć w łęb niż męczyć się całe życie.

    --
    Pete