  • 11. Data: 2010-04-02 19:25:46
    Temat: Re: Czyszczenie tylnej ?cianki pieca
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    >Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    >Ciekawa teoria...
    >A na jakiej podstawie tak uważasz?

    William ma racje to nie teoria tylko fakt, ruszt wodny to era piecy
    koksowych bo tylko tam nie miał złego wpływu na temperature opału a tym
    samym na sprawność spalania .
    Dopóki używasz palnika który jest pod rusztem to on nie ma większego wpływu
    na proces spalania(to samo jeżeli w trybie ręcznym będziesz palił koksem).
    IMO masz bardzo dobry piec o bardzo trwałym wymienniku i wart swej ceny.
    pozdrawiam
    ps sprawność pieca wg producenta 81%

  • 12. Data: 2010-04-02 21:31:37
    Od: Miki <m...@g...com>

> [...]
    > IMO masz  bardzo dobry piec o bardzo trwałym wymienniku i wart  swej ceny.

    Zgadzam się, protoplasta jest kotłem do spalania paliwa typu koks i
    innego krótkopłomieniowego.
    Tylko to jest kocioł na groszek, po co miałbym palić węglem na
    ruszcie?
    Zaznaczyłem przecież, że ruszt służy do spalania drewna lub papierów,
    a nie do palenia zasadniczego.

    A co do sprawności to jakieś jaja są chyba..?
    Sprawdziłem w instrukcji, którą dostałem z piecem i tam stoi tak:
    Świadectwo nr 0213/2 z dnia 25.10.2005 r., wydane przez Instytut
    Chemicznej Przeróbki Węgla (akredytacja PCA - nie wiem co to - nr
    AB081) - dla węgla sortymentu groszek sprawność wynosi 87.4-88.9
    (świadectwo 0214/2 - dla pelletów jest 89.8-91.3)
    W nowych instrukcjach ze strony Klimosza faktycznie jest 81%
    No to co się stało? Zmieniła się metoda oznaczania sprawności, tamto
    świadectwo było naciągnięte czy co?

    Pozdrówka
    Miki