  • 151. Data: 2013-12-06 23:48:30
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 grudnia 2013 23:35:46 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Prawda.
    > Ja bym dolozyl, tylko zagospodarowanie nadwyzki ciepla latem wydaje sie
    > jakies drogie. Innymi slowy wydanie pieniedzy na grzanie solarami

    Jezeli ktos ma basen to jest inna inkszosc :-) Wtedy na 100% oplaci sie
    bardziej zestaw gaz+solary niz PC. Z tym ze mowimy raczej o duzym basenie
    zaglebionym w gruncie, niz jakas dmuchana popierdolka :-)

    [...]
    > Inna sprawa, ze jak w moim przypadku obkladanie kolektorami dach nie
    > jest ani latwe, ani szczegolnie gustowne. Co innego jak Marek ma na

    A to jest cos co mnie najbardziej drazni. Moj sasiad wybudowal fajny domek
    z piekna dachowka karpiowka. Domek taki elegancki w ladnym stylu (sporo
    widocznych drewnianych i ozdobnych elementow, duzy ganek i taras przed
    domem etc) i kurde powiesil na nim dwa dupne solary.. To jest brzydkie!!
    Psuje estetyke calego dachu, a nawet calego domu bo pierwsze co widac jak
    sie do niego podjezdza to te dwa szkaradne kloce na dachu.

    > gruncie, ale to tez znowu dzialke zajmuje. No nie ma idealnych rozwiazan
    > niestety...

    Na pewno sa rozwiazania najlepsze ale to zalezy tylko i wylacznie od
    warunkow lokalnych :) Bo mozemy sobie dyskutowac o wyzszosci PC nad
    gazem+solarami a np. ja w ogole nie mam i nie bede mial dostepu do gazu:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 152. Data: 2013-12-07 14:17:32
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przynajmniej masz swietny grunt pod pompe ciepla (klejaca sie glina :)
    > Tylko ten koparkowy to sprzet raczej szanuje niz ze sie nie da bez pomocy
    > pomocnika ta gline z lyzki wywalic ;) Trzepnalby dwa razy po drazkach i
    > by wypadlo - tylko sworznie i tuleje po dupie wtedy dostaja :-)

    Trochę za późno (za zimno) już jest, glina jak skała się teraz zachowuje.

    > Zawsze mozesz zrobic porzadne DZ i wziac slabsza pompe z ewentualna
    > mozliwoscia podlaczenia drugiej do tego DZta jak bedzie potrzeba.
    > Instalacje / miejsce w miare pod to przygotuj i juz :)

    Też mi przeszło przez głowę, bywa że 2 mniejsze podobnie cenowo
    wychodzą, jak jedna bardzo mocna. Trochę to też podnosi niezawodność i
    upraszcza kotłownię. Zastanowię się. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 153. Data: 2013-12-07 14:26:25
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie mam pojecia za co tyle ale to byl fakt ktory przewazyl o wyborze PC.
    > Prawdopodobnie maja cennik w stylu 1mb przylacza - 200 pln i tyle, co
    > dla standardowych 10-15m daje zwykle kwoty 2-3k pln ktore sa do przyjecia.

    U mnie jest do położenia 80mb linii przesyłającej ciepło. Gotowe
    rozwiązania (w sensie SAME rury preizolowane) wyceniono mi na prawie 17kpln!
    Powiedzcie mi, co takiego jest w 2x50mm rurce otulonej pianką i peszlem
    (tak wygląda) na górze, że musi po rabatach kosztować 170 netto/mb?

    Branża budowlana jest dla mnie przezabawna, mam wrażenie że wykonawcy
    szukają wyłącznie idiotów.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 154. Data: 2013-12-07 14:40:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Tylko ten koparkowy to sprzet raczej szanuje niz ze sie nie da bez pomocy
    >pomocnika ta gline z lyzki wywalic ;) Trzepnalby dwa razy po drazkach i
    >by wypadlo - tylko sworznie i tuleje po dupie wtedy dostaja :-)

    adam, g.. wiesz o kopaniu w glinie :) Masz jakies wyobrazenie, które
    generalnie to jest prawidłowe. Ale lokalnie to trafi sie taka glina ze nic
    nie pomaga.

    b.

  • 155. Data: 2013-12-07 21:27:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    >Branża budowlana jest dla mnie przezabawna, mam wrażenie że wykonawcy
    >szukają wyłącznie idiotów.

    Niekorzy maja taki model biznesowy. Trafic co 20-stego, a klient przeciez
    jest powatrzalny.

    Ja mialem docieplenie dachy styropapa.

    Jeden koles 24000, drugi 6000.

  • 156. Data: 2013-12-07 22:29:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 06.12.2013 o 23:35 Maniek4 <r...@s...won> pisze:

    > Prawda.
    Nie do końca, to tylko 2-3 mies a to i nie całe bo słońce w zimie też
    świeci.

    > Ja bym dolozyl, tylko zagospodarowanie nadwyzki ciepla latem wydaje sie
    > jakies drogie.
    CWU w lecie też trzeba grzać, wystarczy odpowiednio ustawić kolektory
    aby w lecie grzały słabiej niż jesień i wiosna.

    Innymi slowy wydanie pieniedzy na grzanie solarami
    > przychodzi latwiej niz wydanie dodatkowej kwoty na jego celowe tracenie.
    Nie, bo kwota niższa, poza tym PC nie pracuje za darmo bierze i to sporo
    prądu, a perspektywy raczej świetlane nie są, prąd będzie drożał.
    Poza tym zyskiem moim jest zejście z gazem z taryfy w3 na w2, mam nadzieję
    że do tego dojdę.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 157. Data: 2013-12-07 22:35:38
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie do końca, to tylko 2-3 mies a to i nie całe bo słońce w zimie też
    > świeci.

    Tia... kolega zachwala próżniowe. Podobno jako jedyne w zimie (przy
    małym nasłonecznieniu) cokolwiek potrafią ciepła słoneczku odebrać.
    Na targach wręcz odwrotnie - tylko płyta Panie, rurki się oblodzą i nic
    nie grzeją, a z płyty zjedzie :)

> [...]
    > prądu, a perspektywy raczej świetlane nie są, prąd będzie drożał.
    > Poza tym zyskiem moim jest zejście z gazem z taryfy w3 na w2, mam

    No i fajnie, doktoryzuj się, będzie kogo pytać i na kim testować ;)
    Wybrałeś już?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 158. Data: 2013-12-07 23:45:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    >nasłonecznieniu) cokolwiek potrafią ciepła słoneczku odebrać.
    >Na targach wręcz odwrotnie - tylko płyta Panie, rurki się oblodzą i nic nie

    nasłonecznienie zimą jest tak małe, ze nie ma najmniejszego sensu kupowac
    zimowe (próżniowe) kolektory. Na zimę machamy ręką.
    I teraz dwie wersje:
    normalna ilosc kolektorów, 2-3szt i pochylenie letnie albo
    zaszalec i dac wiecej, ustawic pod ostrym katem - latem i tak bedzie
    nadwyżka, a jesien i wiosna da konktetne uzyski.
    Tyle wniosków z mojego doktoryzowania sie :)

    > Poza tym zyskiem moim jest zejście z gazem z taryfy w3 na w2, mam nadzieję
    > że do tego dojdę.

    ja zszedłem!! :-) Ale i tak najwiecej dała wymiana pieca na kondensacyjny :)

    b.

  • 159. Data: 2013-12-08 00:05:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 23:45, Budyń pisze:

    > nasłonecznienie zimą jest tak małe, ze nie ma najmniejszego sensu
    > kupowac zimowe (próżniowe) kolektory. Na zimę machamy ręką.

    No dokladnie.
    Mam tez inne obserwacje. Przy mrozie rzedu -10C nic z plaskiego nie
    zjedzie. :-) Na prozniowych snieg. Jak na dachu to dupa blada.

> [...]
    > nadwyżka, a jesien i wiosna da konktetne uzyski.
    > Tyle wniosków z mojego doktoryzowania sie :)

    W ten kat to ja az tak bardzo nie wierze. Moze z 10% max cos to da.

    Pozdro.. TK

  • 160. Data: 2013-12-08 00:08:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 22:29, janusz_k pisze:

    > Nie do końca, to tylko 2-3 mies a to i nie całe bo słońce w zimie też
    > świeci.

    No swieci, swieci. Zima nawet sa niezle uzyski, ale to za sprawa glownie
    niskiej temp. wody wejsciowej z wodociagu. I to tez wtedy kiedy sniegu
    na kolektorze nie ma.

    > CWU w lecie też trzeba grzać, wystarczy odpowiednio ustawić kolektory
    > aby w lecie grzały słabiej niż jesień i wiosna.

    Czasem trudne w wykonaniu po prostu. Jak masz polac pod katem 40 stopni
    to trudno ustawiac kolektor pod katem 70 stopni. No jak to bedzie wygladalo?

> [...]
    > prądu, a perspektywy raczej świetlane nie są, prąd będzie drożał.
    > Poza tym zyskiem moim jest zejście z gazem z taryfy w3 na w2, mam

    Mozna po prostu nic nie robic wiecej i cieszyc sie uzyskiem z trzech
    kolektorow z baniakiem 300 litrow.

    Pozdro.. TK