  • 51. Data: 2013-12-02 12:09:20
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-02 11:55, Przemek Lipski pisze:

    > No to mówie, ze ma za duzo kasy... a doktoraty nie sa potrzebne...

    Zaraz duzo.
    Po prostu nie stac go moze na zaniedbanie bo zarobi wiecej w tym czasie,
    albo straci wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2013-12-02 12:15:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-02 12:06, Adam pisze:

    > Z tym ze do DZ nie ma potrzeby sie doktoryzowac - to jest robota w 95% dla
    > koparkowego i 5% dla instalatora. Jak ktos wydaje 34k, podczas gdy moze wydac
    > 10k, wykonujac tylko kilka telefonow wiecej to znaczy ze jest slabiutki
    > zarzadca. Bo nikt tu nie kaze Irkowi siadac za sterami koparki, czy brac
    > szpadla do reki - ot typowa robota dla inwestora - wykonac 5 telefonow,
    > obgadac wszystko dokladnie, umowic sie. To jakies 2-3 dni na uzgodnienia.
    > Jak zarabiasz >240 tys pln / mc to rzeczywiscie nie ma sensu brac sie za to
    > samemu :)

    Problem w tej sytuacji jest wlasciwie tylko jeden. Nie jest to problem
    umiejetnosci zarzadzania, tylko przeszacowania ceny uslugi przez firmy
    instalatorskie. W normalnych relacjach taka usluga bylaby drozsza o dwa,
    gora trzy tyski wiecej od tego co mozna samemu ukrecic robiac te kilka
    telefonow. No a skoro zyjemy w kraju paranoi to i usluga moze byc trzy
    razy drozsza. Zwykle takie rzeczy to sie jednak zleca fachowcom.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2013-12-02 12:18:03
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2013 03:08:58 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > A robil jakies obliczenia czy przyjal powierzchnia * 100W? ... ;)
    > Bez porzadnego OZC nawet nie podchodz do projektu DZ i CO opartej o pompe
    > ciepla bo to po prostu nie ma sensu :) Przy instalacjach gazowych / weglowych
    > nie ma to wiekszego znaczenia bo tam prawie zawsze jest nadmiar mocy, PC
    > zeby dzialala oszczednie trzeba dobrac "perfekt" ;)
    > pozdr.

    Coś tam liczył, ale nie potrafię tego zweryfikować.
    Masz ochotę zobaczyć? To kilka stron jest.

    --
    Franc

  • 54. Data: 2013-12-02 12:41:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To zobacz co mi mistrz przygotował. :-)
    > http://img822.imageshack.us/img822/4483/5i74.jpg
    > Cała działak ma 3k metrów.

    to zagęszczenie rurek jest bez sensu. A poza tym mając tak dużą działkę nie
    pozwoliłbym jej tak zagospodarować, aby zablokować budowę następnego
    budynku. To DZ da się zmieścic dookoła budynku bez wchodzenia na druga
    polowę.

    b.

  • 55. Data: 2013-12-02 12:46:42
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2013 12:41:15 +0100, Budyń napisał(a):

> [...]
    > pozwoliłbym jej tak zagospodarować, aby zablokować budowę następnego
    > budynku. To DZ da się zmieścic dookoła budynku bez wchodzenia na druga

    Jak to jest - jeżeli mam tak zaprojektowane ułożenie DZ, to potem na etapie
    ralizacji mogę np. zrobić pionowe DZ? Chodzi mi o ot, czy można to zmieniać
    bez potrzeby zmian PNB itp.

    --
    Franc

  • 56. Data: 2013-12-02 13:16:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > etapie
    > ralizacji mogę np. zrobić pionowe DZ? Chodzi mi o ot, czy można to

    mysle ze kierbud to przyklepie bez problemu.

    b.

  • 57. Data: 2013-12-02 18:26:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Z tym ze do DZ nie ma potrzeby sie doktoryzowac - to jest robota w 95% dla
    >koparkowego i 5% dla instalatora.

    A te procenty liczysz czym? Czaem pracy, kosztem?

  • 58. Data: 2013-12-02 22:48:38
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Znaczy dziure az do Chin?? Nie ma takiej koparki ktora by to wykonala :P

    Nooo....
    Ale za to ile problemów z ciepłem by odpadło? (osobna kwestia ile by się
    pojawiło).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 59. Data: 2013-12-02 22:59:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zadnych rotametrow!! Co Ty chcesz sobie opory jakies wprowadzac dodatkowe? ;)
    > Rotametry stosuje sie jak masz roznej dlugosci rury. U Ciebie podstawa to tak
    > zaplanowac na papierze petle zeby kazda byla rowna. To jest w sumie
    > najtrudniejsze zadanie :-) Rozdzielacz zgrzej sobie sam z PP (chyba ze nigdy
    > wczesniej nic nie zgrzewales) - z grubej rury ~60mm (nie pamietam jaki tam
    > jest dokladnie typoszereg wymiarowy). Rury PP kup zwykle do wody zimnej,
    > zgrzewarke pozycza Ci za stowe na cala dobe w kazdej hurtowni.

    W sumie racja, a jak będzie z jakiegoś powodu nierówno, to kamerka wykaże :)

    > Musisz zgrzac dwa identyczne rozdzielacze - wszystko na trojnikach, za
    > trojnikami przejscie z PP na metalowy gwint i do tego na pakulach zwykly
    > metalowy zawor ze srubunkiem. Od strony rury PE32 musisz tylko kupic
    > przejscie z PE na gwint i skrecic to z zaworem grubo na pakulach.

    Wiesz, widziałem gotowe studzienki za powiedzmy 1k5?
    Poza tym Adamie, u mnie moce trochę większe. Główna rura fi50, źródłowe
    40 planuję.

    > 3 lata mam swoje DZ (5 petli PE32 po 100m) i nie ubylo ani mililitra
    > glikolu w instalacji - caly czas mam tam cisnienie rowniutki 1bar :)

    No to pięknie, tak ma być!
    U mnie pewnie cała instalacja będzie zalana glikolem (z powodów
    przełączeń które muszę mieć możliwość zrobić).
    Jak na razie czytam, że podłogówka max 35% glikolu, nagrzewnice 50%...to
    wymaga jeszcze przemyśleń.

    > Jezeli chodzi o studzienke to najprosciej ze zwyklych kregow betonowych.

    No właśnie pytanie czy się szarpać, skoro za rozsądne pieniądzemożna
    kupić gotową?

    > Koparkowy wykopie dziure, wlozy kregi - pozostanie Ci wykuc otwory na
    > rury. Tu trzeba troche pokombinowac glowa a najlepiej juz na kartce
    > na etapie projektowania petli tak je zaplanowac zeby "poczatki" rur
    > ulozyly sie ladnie w jednej linii. O czym jeszcze musisz pamietac.. Zeby
    > te otwory na rury wykuc troche wieksze i pamietac o rurze oslonowej (jakby
    > kregi osiadly zeby nie przygniotly rur). Ja wszystkie rury wprowadzalem
    > dolem i na dole mam kolanka 90st skierowane "do gory" i dopiero tam jest
    > przejscie na gwint, zawor i rozdzielacz :)

    Znaczy zgrzewałeś pętle? Czy tylko wygiąłeś rurę z jakimś niemałym
    promieniem?

    > Nie zapomnij o zaworach - z obu stron kazdego obwodu i na glownej rurze
    > o odpowietrzniku automatycznym (czyli potrzebujesz dwoch). Bez zaworow
    > nie ma szans na sensowne napelnienie i odpowietrzenie ukladu :)

    O, to jest ważne, THX.

    Wiesz, dopiero zaczynam się zabierać za projekt kotłowni. Wstyd mi, bo
    zima już praktycznie jest, zawsze czasu za mało, kasy zresztą też i
    zostałem bez ogrzewania na ten moment. W zasadzie temat "wykończeniówka"
    ma dosłowne odniesienie do tego, co się dzieje na koniec budowy :) W
    moim przypadku pierwszej, więc się pocieszam ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 60. Data: 2013-12-02 23:03:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Swieta prawda! Ja pare razy bralem goscia, to wystarczylo powiedziec o co chodzi i
    robil idealnie i nawet lepiej niz bylo planowane.

    A ja myślę, że różnie się trafia.
    Rozplanowanie działki i fundamenty kopał gość (chłopak 25lat?) w taki
    sposób, że jak teraz na to patrzę, to chętnie bym mu postawił skrzynkę
    najdroższego wiskacza. Zasłużył.
    Za to drogę z boku hali inny gość... niedawno przykryłem styropianem
    ślady na ścianach, a to że się gdzieniegdzie zapada... jeszcze nie
    zapłaciłem całości.

    Różnie bywa.

    Miłego.
    Irek.N.