  • 61. Data: 2013-12-02 23:07:28
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tak robi czlowiek, ktory ma za duzo kasy i nie wie co z nia robic...

    Nie, tak się robi jak się nie zna tematu.
    Teraz za to dochodzę do wniosku, że to niczego w zasadzie nie gwarantuje.
    Przykładzik? A proszę bardzo.

    Jest do przeniesienia ciepło z wody 35C->25C i 3.5m3/h na odległość 60m.
    Pierwsze podejście to 300W strat na każdym metrze, ale wyjaśnione że to
    pomyłka.
    Drugie podejście to strata temperatury o 5C przy przepływie 4m3/h na
    całej długości ciepłowodu - 60m.

    No i jak tu nie kochać projektantów?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 62. Data: 2013-12-02 23:13:18
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No to mówie, ze ma za duzo kasy... a doktoraty nie sa potrzebne...

    No kiedy właśnie nie!
    K...a, p....a, m...ć.... jak samemu się człowiek nie weźmie i nie
    usiądzie, to go w wałka tak gładkiego, że bakterie przyczłapek nie
    utrzymają na powierzchni!

    Inny przykład...

    Zbiornik buforowy do PC... 500 litrów... to całe 15 minut pracy pompy
    jak sobie szacuję. Po co bufor na 15 minut, skoro w podłodze jest 10x
    tyle, a hala daje 30x tyle?

    Dlatego siedzę nad tematem i dzięki Wam zaczynam ogarniać temat
    zdroworozsądkowo!

    Wydał bym grubo ponad 100k i miał bym zdup...ą instalację. Pewnie by
    działała i gdybym był lekarzem, może nawet bym tego nie zauważył (oni
    lubią nie zauważać) ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 63. Data: 2013-12-02 23:17:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > nie opłaci ci się.... :)
    >
    > chyba że chcesz mieć fun :)

    Obserwowałem, jak operator małej ładowarki ciągle na 2 kołach jeździł -
    podrywał ją specjalnie.
    Po pewnym czasie dotarło do mnie że to nie zabawa, tylko tak jest
    szybciej, zwrotniej, mniej gumy się niszczą. A sprzęgło... a co to jest
    sprzęgło?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 64. Data: 2013-12-02 23:23:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Nie wiem czy dawalbym 40stke.. Lepiej wiecej obwodow ale z PE32 - latwiej
    > sie uklada, latwiej zgina, mniejsza pojemnosc. Ale nawet jakby - to bierz
    > SDR17 z ciensza scianka - jest znacznie tansza. U mnie:

    Wiesz, ja jeszcze nie skreśliłem pionowego.
    Skoro z poziomym jest taka przewałka, to może pionowy też można taniej?
    Pasował by mi pionowy... muszę chłodzić układ w lecie (taki wymóg), a i
    miejsca mniej zajmuje.
    Na ten moment mam go pod dostatkiem, ale wiem co będę robił za 5 lat?
    3 lata temu nie wiedziałem, że się będę budował przecież :)

    No tak, dobry wynik.
    THX za pomoc.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 65. Data: 2013-12-02 23:24:52
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ja się chyba potnę. Jeśli wiesz jak coś wygląda i ktoś sprawdził że działa i
    jeszcze to drogo sprzedaje to co za problem zrobić samemu takie samo. Ty chyba jakąś
    mechaniczną firmę budujesz. No chyba ze w tej firmie urządzenia do obróbki diamentów
    robisz i nie warto postawić pracownika żeby na zaimprowizowanym przyrządzie takie
    spirale poskręcał z rury i powsadzał do worka z folii.

    No ale gdyby kosztowało 200pln, to nie było by dyskusji przecież!
    Sprężynkę zrobić żadna sztuka, niefajnie że nie zadziała.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 66. Data: 2013-12-02 23:29:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Irek, skąd masz wartość wielkości m2 DZ? Policzyli Ci to?
    > Pytam poważnie, bo jak patrzę w swój jakiś tam projekt to mi zajęli niemal
    > 1,5 m2 na DZ.

    Widzisz, ja nie mam domku, tylko obiekt przemysłowy. Znacznie większe
    moce wchodzą w grę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 67. Data: 2013-12-02 23:37:37
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:24:52 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >

    > No ale gdyby kosztowało 200pln, to nie było by dyskusji przecież!
    >
    > Sprężynkę zrobić żadna sztuka, niefajnie że nie zadziała.

    Wygląda ze załapałeś się na dopłatę z jakiegoś funduszu unijnego.

  • 68. Data: 2013-12-02 23:46:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Wygląda ze załapałeś się na dopłatę z jakiegoś funduszu unijnego.

    No toś napisał. Po czym wnosisz?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 69. Data: 2013-12-03 00:02:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:46:06 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > No toś napisał. Po czym wnosisz?
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    o możesz mieć taniej a wybierasz drogie rozwiązania żeby mieć fakturę. Nie żebym miał
    coś przeciwko temu. Cała Grecja tak zrobiła.

  • 70. Data: 2013-12-03 00:04:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > o możesz mieć taniej a wybierasz drogie rozwiązania żeby mieć fakturę. Nie żebym
    miał coś przeciwko temu. Cała Grecja tak zrobiła.

    Nie tylko Grecja, poza tym myślisz, że przestali? ;)

    A na serio, co takiego wybrałem?

    Irek.N.