  • 71. Data: 2013-12-03 00:37:29
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 18:26:21 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > A te procenty liczysz czym? Czaem pracy, kosztem?

    Czasem i wysilkiem jaki trzeba wlozyc w wykonanie DZ :)
    Instalator tak naprawde musi tylko zgrzac rozdzielacz, podlaczyc do rur
    (no nie powiem - przy 8 petlach bedzie z tym pol dnia roboty) i napelnic
    + odpowietrzyc (powiedzmy drugie pol dnia).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2013-12-03 00:43:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 22:59:37 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > W sumie racja, a jak będzie z jakiegoś powodu nierówno, to kamerka wykaże :)

    Jak rury beda rowne i petle odpowietrzone to MUSI byc rowno - nie da sie
    inaczej :-) Jedyna opcja ze ktoras petla sie zapowietrzy i stanie calkowicie,
    ale jak masz kamerke to ja rozpoznasz odrazu :)

    > Wiesz, widziałem gotowe studzienki za powiedzmy 1k5?

    Na pewno nie zjadles zera? Bo te gotowe sa zwykle diabelsko drogie.
    Nie zdziwilbym sie jakby to bylo 15k pln na 8 petli (studzienka +
    rozdzielacz) :-)

    > Poza tym Adamie, u mnie moce trochę większe. Główna rura fi50, źródłowe
    > 40 planuję.

    Moga byc 40, wtedy rozdzielacz zrobilbym jednak wiekszy niz 50 (60-70).
    Tylko bedziesz musial popytac w hurtowniach bo nie kazda bedzie miala
    rury / zlaczki i zgrzewarke do takich rozmiarow :)

    > No właśnie pytanie czy się szarpać, skoro za rozsądne pieniądzemożna
    > kupić gotową?

    Masz gdzies online ta studzienke z

  • 73. Data: 2013-12-03 00:49:23
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    rury / zlaczki i zgrzewarke do takich rozmiarow :)

    > No właśnie pytanie czy się szarpać, skoro za rozsądne pieniądzemożna

    Masz gdzies online ta studzienke za 1500 pln? Bo nie chce mi sie wierzyc :-)
    Z kregow jak bys robil to oblicz jak gesto bedzie sie dalo zgrzac takie grube
    rurska (fi40) z zaworami na 8 petli, zeby tam jeszcze mozna bylo w miare wejsc
    i ew. cos naprawic w razie np. przecieku. Ja na swoje 5 petli mam studzienke
    z kregow bodaj 90cm, u Ciebie to by musialo byc cos wiekszego - ze 120cm
    przynajmniej :) Trzy kregi (jak po 50cm wys.) powinny wystarczyc. Plus
    pokrywa na gore :)

    > Znaczy zgrzewałeś pętle? Czy tylko wygiąłeś rurę z jakimś niemałym
    > promieniem?

    Nic nie zgrzewalem - w studzience wszystko mam na zlaczkach skrecanych.
    Powiem Ci ze wbrew temu co by sie moglo wydawac takie zlaczki (dobrze
    skrecone!) gwarantuja szczelnosc na XX dziesiat lat. W biedniejszych gminach
    wodociaci uzywaja tych zlaczek normalnie w ziemi zakopane i nic sie z nimi
    nie dzieje :) Ja tych polaczen skrecanych w studzience mam jak dobrze
    policzyc ze 40 sztuk i z zadnym nie mialem problemu (odpukac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2013-12-03 00:51:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:13:18 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Inny przykład...
    > Zbiornik buforowy do PC... 500 litrów... to całe 15 minut pracy pompy

    He he - na 100% to byla instalacja z viessmanna co nie?

    Oni nie potrafia robic instalacji PC bez bufora. Po prostu nie potrafia :-)
    Jak juz ich przycisniesz ze nie chcesz, to wcisna Ci kaloryfer w garazu
    na stale odkrecony zeby byl jakis odbior ciepla i pompa mogla sobie skonczyc
    dobieg :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2013-12-03 00:57:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 23:23:33 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Wiesz, ja jeszcze nie skreśliłem pionowego.
    > Skoro z poziomym jest taka przewałka, to może pionowy też można taniej?

    Czemu przewalka?

    > Pasował by mi pionowy... muszę chłodzić układ w lecie (taki wymóg), a i
    > miejsca mniej zajmuje.

    No pionowy ma w lecie zdecydowanie nizsze temperatury wiec do chlodzenia
    sie lepiej nadaje. U mnie w sierpniu temperatura DZ dochodzi do 16-17stC :-)

    Z obserwacji widze, ze prawdopodobnie w domu bardziej ekonomicznie wychodzi
    jednak poziomy DZ. W zimie (styczen-luty) ma nieznacznie nizsze temperatury
    niz pionowy, a cala reszte roku podobne (marzec-maj, grudzien) lub znacznie
    wyzsze (czerwiec-listopad) temperatury. Choc oczywiscie to jest kwestia
    lokalnych warunkow, wysokosci wod gruntowych, rodzaju gleby etc..

    > Na ten moment mam go pod dostatkiem, ale wiem co będę robił za 5 lat?
    > 3 lata temu nie wiedziałem, że się będę budował przecież :)

    Tak czy siak DZ planuj tak zeby nie zajal miejsca gdzie ew. w przyszlosci
    chcialbys / moglbys cos stawiac :) No i jakbys kopal poziomy to koniecznie
    tasma ostrzegawcza ~pol metra nad rura nad calym DZ. Tu trzeba dopilnowac
    bo koparkowy bedzie chcial bankowo wrzucic ja na rure i zasypac calosc, a
    taka tasma zadnego pozytku nie daje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2013-12-03 08:08:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > Obserwowałem, jak operator małej ładowarki ciągle na 2 kołach jeździł
    > - podrywał ją specjalnie.
    > Po pewnym czasie dotarło do mnie że to nie zabawa, tylko tak jest
    > szybciej, zwrotniej, mniej gumy się niszczą. A sprzęgło... a co to
    > jest sprzęgło?

    co do funu to mam nawet fotki jak sobie w śniegu kopię fundamenty pod mój
    domek takim małym volvo.

    nauka jest szybka, koparki mają sterowanie proporcjonalne więc precyzja jest
    olbrzymia, po kilkunastu minutach potrafiłem wbić tyczkę drewnianą za pomocą
    łyzki :)

  • 77. Data: 2013-12-03 12:22:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >wysilkiem

    Jedna niescislosc zastepujesz inna. Rencemnieopadajo.

  • 78. Data: 2013-12-03 12:41:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2013 12:22:55 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Jedna niescislosc zastepujesz inna. Rencemnieopadajo.

    To moze zamiast (jak zwykle masz to w zwyczaju) sie czepiac - napisz cos
    merytorycznie i pomoz Irkowi? Czy tylko czepiac slowek sie potrafisz?
    A moze naprawde uwazasz, ze te 95% ktore podalem zostalo obliczone
    skomplikowanym matematycznym wzorem i chcesz go poznac?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2013-12-03 13:14:58
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-12-03 12:41, Adam pisze:

> [...]
    > A moze naprawde uwazasz, ze te 95% ktore podalem zostalo obliczone
    > skomplikowanym matematycznym wzorem i chcesz go poznac?

    Używając arytmetyki w podstawowym stopniu wychodzi że koparkowy będzie
    pracował 19 dni - to chciałeś przekazać?

    --
    M.

  • 80. Data: 2013-12-03 13:24:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-03 13:14, Marek K pisze:

    > Używając arytmetyki w podstawowym stopniu wychodzi że koparkowy będzie
    > pracował 19 dni - to chciałeś przekazać?

    Kurna, mi wyszlo 17 2/3. Jakie podstawiales wspolczynniki kanapkowe?

    Pozdro.. TK