  • 1. Data: 2009-03-07 20:45:42
    Temat: Dąb czerwony - opał do kominka~~
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    ~ Witam!
    przed paroma dniami zdecydowalem sie na zakup dęba czerwonego.Potem
    usłyszałem od jednego z lesniczych, że ten gatunek marnie raczej nadaje się
    do palenia w kominkach... Popadlem w konsternację, Pytajac lesników, raczej
    przeqważala opinia, że dąb czerwony dobrze nadaje sie do palenia podobnie
    jak i dąb rodzimy. Czy ktoś z Was palił juz w kominku tym czerwonym
    dębem.Czy są jakieś gorsze cechy w stosunku do deba rodzimego ?? Od
    tygodnia obniżone(!!) ceny zakupu w Nadlesnictwie na Db,Bk i Gb wynoszą
    174zł/m3 brutto(klasa S2a)
    Pozdrawiam Marex

  • 2. Data: 2009-03-07 20:49:05
    Temat: Re: Dąb czerwony - opał do kominka~~
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dębem.Czy są jakieś gorsze cechy w stosunku do deba rodzimego ?? Od
    > tygodnia obniżone(!!) ceny zakupu w Nadlesnictwie na Db,Bk i Gb wynoszą

    Ogólnie twarde drzewo daje więcej ciepła i wolniej się spala. Robinia
    akacjowa też dobra.

  • 3. Data: 2009-03-08 18:05:16
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Marex pisze:
> [...]
    > dębem.Czy są jakieś gorsze cechy w stosunku do deba rodzimego ?? Od
    > tygodnia obniżone(!!) ceny zakupu w Nadlesnictwie na Db,Bk i Gb wynoszą

    Ja bym tam się tym za bardzo nie przejmował. Jeżeli uda Ci się to drewno
    przyzwoicie wysuszyć to będzie ok.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*