  • 11. Data: 2009-08-04 11:23:06
    Temat: Re: Daszek na wiatę
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5921l$cte$1@news.onet.pl...

    > No tak, ale koszt... Co najmniej 2x tyle, co zwykle dechy.

    No tak ale dechy mogą klawiszować i nie są polecane pod gonty. Producenci
    zalecają OSB lub sklejkę wodoodporną. My kupowaliśmy dechy na promocjach w
    supermarketach budowlanych. Dodatkowo przy łączeniu na piuro-wpust dechy
    kładzie siębez odpadów bo koniec dechy nie musi wypadać dokładnie nad
    krokwią.

    > Z tym, ze u mnie same slupy maja cos 2.5 metra, jak dam spadek 20% to
    > jeszcze mi to podniesie jeden brzeg o metr. Ale pomysle nad tym.
    >
    > Poza tym u mnie jest to konstrukcja calkowicie wolnostojaca.

    Zawsze może zrobić dach bardziej płaski a dla pewności dać podwójną warstwę
    papy podkładowej. Myśmy dawali tylko jedną i na małe zakłady może dlatego
    raz przeciekło.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 12. Data: 2009-08-04 13:12:43
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > No tak ale dechy mogą klawiszować i nie są polecane pod gonty.
    Prawda. Znalazlem tez gdzies podlogowke w cenie 50/m2, wiec
    juz porownywalnie z tarcica :)

    > My kupowaliśmy dechy na promocjach w
    > supermarketach budowlanych.

    Wlasnie o tym pisze, tylko nie wiedzialem, ze to promocja.

    > Zawsze może zrobić dach bardziej płaski a dla pewności dać podwójną
    > warstwę
    > papy podkładowej. Myśmy dawali tylko jedną i na małe zakłady może dlatego
    > raz przeciekło.

    To tylko wiata ogrodowa... jak sobie raz na rok troche pokapie, to
    nic sie nie stanie.

    dzieki jeszcze raz

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-08-04 13:14:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pełnego deskowania pod blachę absolutnie nie trzeba, a to też
    > oszczędność.

    Sama blacha na krokwie ? To by mnie urzadzalo.
    I to zapewnia wystarczajaca sztywnosc ? Snieg tego nie wgniata ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 14. Data: 2009-08-04 14:47:13
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Sama blacha na krokwie ? To by mnie urzadzalo.
    > I to zapewnia wystarczajaca sztywnosc ? Snieg tego nie wgniata ?
    Blacha ma swój profil i to ją usztywnia plus łata co 1m i nic się nie
    dzieje.
    Blacha przykręcona specjalnymi śrubami pod kolor i z gumowymi podkładkami.
    Kropla wody nie przejdzie przez kilkadziesiąt lat. Papa tyle nie wytrzyma
    i znacznie cięższa jest. Z czasem posypkę traci. U mnie po sześciu latach
    schudła z połowę w grubości i zrobiła się bardzo podatna na rozdarcie, co
    w końcu nastąpiło w kilku miejscach i to było przyczyną wymiany całej
    konstrukcji dachu. Faktem było, że dałem tylko jedną warstwę najtańszej
    podkładowej papy, prawie papier.

  • 15. Data: 2009-08-04 15:04:59
    Temat: Re: Daszek na wiat
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > przerost formy nad treścią .... ja dałem zwykły jednospadowy, na wierzch
    > poliwęglan i działa :) krokwie 5x10, belki 10x10, łaty standardowe

    Znaczy, halne u Ciebie wieją ?

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2009-08-04 15:32:47
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > A nie podzielić ?

    Ile dostaniesz, jak 10" podzielisz przez 2,54 ;-) ?

    Przykładowe:
    http://bioengr.ag.utk.edu/extension/extpubs/planlist
    97.htm#General Barn and
    Utility Shed Plans

    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2009-08-05 07:14:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ile dostaniesz, jak 10" podzielisz przez 2,54 ;-) ?

    > Przykładowe:
    > http://bioengr.ag.utk.edu/extension/extpubs/planlist
    97.htm#General Barn
    > and Utility Shed Plans