  • 11. Data: 2011-02-08 07:55:56
    Temat: Re: Dawno nie bylo projektu do oceny wiec daję;)0
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    news:80c6d124-1c42-48dc-86dd-e8a7122795cc@g11g2000vb
    q.googlegroups.com...
    On 7 Lut, 21:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > http://projekty.muratordom.pl/projekt_sloneczna-pola
    na,2070,1,0.htm

    > Prosze o Wasze uwagi na temat tego projektu.
    > Pozytywy, negatywy itp. Wszelkie opinie mile widzine(no może poza belkotem
    > smerfa papy)

    Podoba mi sie, ze jest oddzielona czesc dzienna (salon+kuchnia) od
    nocnej, prywatnej (3 pokoje). Podoba mi sie, ze jest maly WC dla
    gosci. Koncepcyjnie mam dokladnie tak samo. Troche malutkie te
    pokoiki.

    Dlaczego podział prywatnego domu musi być na strefę dzienną i nocną, na
    prywatną i publiczną, na ciepłą i zimną jakie jeszcze strefy wymyślisz.
    Wydaje mi się, że dla Ciebie każda przestrzeń prywatna, dzieli się jeszcze
    na prywatno publiczną i publiczno prywatną albo cos w tym stylu. Chcesz
    zbudować dom i od razu masz wizję ile to ludzi Cię odwiedzi którzy tez będą
    chcieli miec swoje strefy. Rozumiem gdyby była to parterówka np 300 m2 to
    można sobie pozwolić na strefa dla domowników i strefa dla odwiedzających,
    ale przy powierzchni 110 m2 nie ma to sensu.

    Teraz o domu.

    Wyjście na taras z pokoju i salonu zaburza strefę dzienno nocną. Kuchnia
    daleko od drzwi na taras, juz sobie wyobrażam obiad na tarasie, a potem
    bieganie po widelec lub cos tam, bieganie do kibelka, itp.. Pozatym
    śpiżarnia z oknem to nie najlepszy pomysł, z uwagi że zazwyczaj przetwory
    nie lubią jasności (a już napewno słońca). Najchętniej zamieniłbym pokój 6 z
    kuchnią. To tak na teraz

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-02-08 08:02:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "andrzej" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Na pierwszy rzut oka myślałem, ze to jest toaleta przyautostradowa w
    > Niemczech

    A od strony uzytkowej jak to widzisz?

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-02-08 08:03:08
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 7 Lut, 21:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Prosze o Wasze uwagi na temat tego projektu.
    > Pozytywy, negatywy itp. Wszelkie opinie mile widzine(no może poza belkotem

    Jest OK
    Jak dla mnie tylko trochę nieustawny salon.
    No i pytanie jak bedzie usytuowany względem stron świata. Okna sa z
    każdej strony i z każdej strony są pokoje dzienne (pokój dziecka
    uważam za dzienny). Najlepiej by chyba pasowało gdyby wejście wyszło
    od wschodu a sypialnie rodziców zamienic z pokojem nr 9.
    Poza tym fajnie ze jest spizarnia, duza kotłownia, przejscie do garazu
    i kotlowni z domu, trochę mała kuchnia ale jest ustawna a obok jest
    jadalnia.
    Trochę malo schowków na szafy, garderoby itp ale ja bym sie zastanowił
    nad przesunięcie ściany pomiędzy salonem a holem (10) w lewo i
    postawieniu przy tej ściance szafy w holu.

    Pzdr
    QbaB

  • 14. Data: 2011-02-08 08:05:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >I jeszcze w kibelku 12 drzwi dałbym nie w stronę kuchni i jadalni, żeby
    >wszyyyyscy goście musieli wysłuchiwać czyichś bąków, tylko założyłbym je na
    >ściance w stronę łazienki 7.
    >
    > A co... będziesz się budował??? :-)

    Ano takie plany mam. ;))

    Krzysiek

  • 15. Data: 2011-02-08 08:09:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale na ile osob to budujesz i takie tam?

    Na razie 2+1. Za kilkanascie lat córka z domu wybedzie to pewnie 2 osoby
    zostana- no chyba ze wtedy jeszcze cos innego wymysle.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-02-08 08:47:07
    Temat: Re: Dawno nie bylo projektu do oceny wiec daje;)0
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > chyba ze wtedy jeszcze cos innego wymysle.

    Albo... się coś przytrafi :PPP

  • 17. Data: 2011-02-08 08:59:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Albo... się coś przytrafi :PPP

    Różnie w życiu bywa;))

    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-02-08 11:17:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lut, 08:55, "abo" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlaczego podzia prywatnego domu musi by na stref dzienn i nocn , na
    > prywatn i publiczn , na ciep i zimn jakie jeszcze strefy wymy lisz.
    > Wydaje mi si , e dla Ciebie ka da przestrze prywatna, dzieli si jeszcze
    > na prywatno publiczn i publiczno prywatn albo cos w tym stylu. Chcesz

    A skad Ci takie rewelacje do glowy przyszly ? Dla mnie dom musi miec
    strefe dostepna wylacznie dla mieszkancow (nocna, prywatna, nazwij to
    jeszcze jak chcesz) i strefe dla gosci, oddzielona najlepiej drzwiami.
    Wtedy goscie nie paletaja sie po "naszej" strefie - sypialnia moze byc
    niezascielona, a w naszej lazience moga lezec brudne skarpetki. Moja
    zona moze sobie zaprosic kumpele rano w niedziele, a ja moge sobie
    dluzej pospac i bez skrepowania w majtach przejsc z sypialni do
    lazienki, garderoby etc. To byl dla mnie priorytet przy wyborze
    projektu i juz. Moze nie zapraszasz gosci, moze lubisz paradowac w
    majtach przed kolezankami zony :D a moze lubisz jak Twoja zona
    pokazuje sie w bieliznie Twoim kumplom. Nie wiem - nie wnikam,
    wyrazilem tylko swoja opinie.

    > zbudowa dom i od razu masz wizj ile to ludzi Ci odwiedzi kt rzy tez b d
    > chcieli miec swoje strefy. Rozumiem gdyby by a to parter wka np 300 m2 to
    > mo na sobie pozwoli na strefa dla domownik w i strefa dla odwiedzaj cych,
    > ale przy powierzchni 110 m2 nie ma to sensu.

    Jest sens. Mam na parterze 140m2 -> bez garazu jest dokladnie 110m2 i
    taki podzial sprawdza sie idealnie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-02-08 11:52:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> writes:

> [...]
    >>
    > Na razie 2+1. Za kilkanascie lat córka z domu wybedzie to pewnie 2
    > osoby zostana- no chyba ze wtedy jeszcze cos innego wymysle.

    Jak na moje wyczucie, to dom na rodzine 2-osobową ma za dużo sypialni,
    a na większą - za mało łazienek.

    Na trzy sypialnie jedna łazienka i to łączona z kiblem. Co prawda dwie
    umywalki, więc możesz z żoną naraz myć zęby (z trudem, bo łazienka
    mała), ale już jak jedna osoba sie kąpie to druga musi na siku na
    drugi koniec domu do kibla przy kuchni lecieć, a umyć się nie ma
    gdzie.

    Za to kotłownia większa niż łazienka z kiblem razem wzięte, po co to
    komu, węgiel tam będziesz trzymać czy co? Przy ogrzewaniu gazowym piec
    dwufuncyjny nie jest wiele większy od 'junkersa' łazienkowego i
    spokojnie moze być w łazience. Przerobić tę kotłownię na łazienkę,
    dostepną nie z garażu, a z mieszkania.

    Dwie łazienki to jest minimum...

    MJ

  • 20. Data: 2011-02-08 12:19:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    >>
    > Na razie 2+1. Za kilkanascie lat córka z domu wybedzie to pewnie 2
    > osoby zostana- no chyba ze wtedy jeszcze cos innego wymysle.

    za duzy :)