  • 61. Data: 2015-05-05 09:24:02
    Temat: Re: Delimano
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-05 o 00:13, k...@g...com pisze:
> [...]
    co mają ISO 250 tysięcy. A i tak wszyscy chcą robić zdjęcia max z ISO 400. I dla tych
    100-400 ISO potrzeba prawie zawsze dodatkowego oświetlenia.

    .html

    > Pierwsza i najważniejsza uwaga. Robione aparatem posiadającym najnowocześniejszą
    matrycę jaka teraz jest produkowana. Jak by było zrobione Canonem czy Nikonem to na
    zdjęciu przy ISO 3200 była by kaszana. Ściągnij obrazek i obejrzyj po powiększeniu.
    Nawet Nex5 przy 3200 szumi.

    Nie mam co sciagac bo to moje a aparat jak by nie bylo jest z polki
    amatorskiej. Napewno nie lustrzanka i takie rzeczy robi ot tak sobie w
    trybie auto. I moim zdaniem to bardzo pozyteczna funkcja. Wszystkiego
    tak sie nie zrobi, ale czesto jednak ulatwia.

    > Wyobraź sobie że musisz zrobić zdjęcie brylantu. Kamień osadzony jest w
    pierścionku. Ma to być zdjęcie do branżowego czasopisma szlifierzy diamentów. Ma
    zajmować pół strony formatu A3. Ostry ma być brylant a to co 2mm za nim już nie.
    napotkasz poważny problem bo szlif w każdym brylancie jest tak robiony żeby zapewnić
    całkowite wewnętrzne odbicie. Do tego wszystkie powierzchnie szlifowane są na lustro
    i wszystko się chce w nich odbijać. Po co brylant. Sfotografuj zwykłą szklaną bombkę
    choinkową żeby Cie nie było w niej widać. Są zdjęcia luster i bombek, może wampiry je
    robią.

    No OK. Ja zdaje sobie sprawe, ze takie rzeczy sie robi i z tym nie
    dyskutuje. Wyobrazam tez sobie, ze robi sie zdjecia samochodow czy
    samolotow gdzie ostre ma byc nie tylko dwa milimetry, a co najmniej
    kilka metrow.
    Dyskusja jest raczej o tym czy tablet nadaje sie do robienia zdjec.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2015-05-05 10:52:22
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 09:24:05 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > kilka metrow.
    > Dyskusja jest raczej o tym czy tablet nadaje sie do robienia zdjec.

    Do zrobienia zdjęcia brylantu się nie nadaje ale do zdjęć z wycieczki po parku się
    nadaje. Tylko że mało wygodny do noszenia na wycieczki. Telefon w takiej sytuacji
    lepszy.

  • 63. Data: 2015-05-05 12:06:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-04 o 23:30, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Tu masz ISO 3200, 0.0EV, F5.6, 1/25s. Zrobione w pelnym automacie z reki
    > i z tzw. marszu. Zdjecie oddaje dokladnie klimat. Nic szczegolnego, ale

    To nie facet, tylko Koval :P

    --
    Pete

  • 64. Data: 2015-05-05 12:18:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-05 o 10:52, k...@g...com pisze:

    > Do zrobienia zdjęcia brylantu się nie nadaje ale do zdjęć z wycieczki po parku się
    nadaje. Tylko że mało wygodny do noszenia na wycieczki. Telefon w takiej sytuacji
    lepszy.

    Wiesz, ze to jest zawsze kompromis.
    Jak jedziemy na narty to biore tylko telefon. Tam swiatla duzo prawie
    niezaleznie od pogody i zdjecia wychodza przyzwoite. To tez tylko
    pamiatka. Filmiki tez daje sie krecic telefonem calkiem fajnie. Ale jak
    chce zrobic zdjecia wieczorem to telefon zwyczjnie do tego sie nie
    nadaje. Zreszta i w pelnym sloncu nie ma co porownywac. Dobre zdjecie to
    przeciez takie, ze jak patrzysz na nie to czujesz jak bys tam byl.
    Telefonem masz po prostu pamiatke.
    Zobacz jak wychodzi ISO 400 ciemna noca w automacie z reki (F3.5 1/10s).:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd0b5e71c567d998
    .html

    Najgorsze telefonami wychodza zdjecie w ruchu. Wlasciwie to nie wychodza
    w ogole. Tlo co najwyzej.
    No i takie cos telefonem raczej nie wyjdzie dobrze choc nigdy nie
    probowalem.:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e050f12c932ab85
    .html

    Wydaje sie poruszone nie wiem dlaczego. Robione bezposrednio z piasku na
    plazy (ISO 400, 15s). Bylo tak ciemno, ze wlasnych rak nie bylo widac.
    Kris powinien wiedziec co jest na obu zdjeciach. :-)

    Tu małe porownanie aparatu z telefonem jak jeszcze to kogos interesuje:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d726e2e2b0a61b79
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46ec730e1fe33670
    .html

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2015-05-05 12:40:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-05 o 12:06, Pete pisze:
    .html

    > To nie facet, tylko Koval :P

    Moze byc. :-)

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2015-05-05 14:02:20
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 12:18:49 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Kris powinien wiedziec co jest na obu zdjeciach. :-)
    >
    > Tu małe porownanie aparatu z telefonem jak jeszcze to kogos interesuje:

    Wiem jak wychodzi z nexa bo mam między innymi 5N. Trzeba bylo kupić 5N to pomimo że
    taka sama obudowa i to samo w danych technicznych inny aparat niż 5R. Sony zrobił tak
    dobry kompakt z oznaczeniem N że wszystkie następne popsuł żeby konkurencji do
    półprofesjonalnych kamer nie robił. Robisz błąd fotografując bez statywu przy słabym
    świetle. Jak masz problem z noszeniem statywu za 30 złotych to taki teleskopowy kijek
    robiący za statyw sobie kup. Jak się bawisz w zdjęcia to do nexa dokup dobry obiektyw
    (obiektywy). Najlepiej jak by były dedykowane do pełnej klatki. Radzieckie z Zenita
    bardzo dobrze się sprawdzają i nie są bardzo drogie.

  • 67. Data: 2015-05-05 15:33:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-05 o 14:02, k...@g...com pisze:

> [...]
    dobry kompakt z oznaczeniem N że wszystkie następne popsuł żeby konkurencji do

    No nie. 5R ma chociazby focus z detekcja fazy.

    > Robisz błąd fotografując bez statywu przy słabym świetle.

    To nie sa jakies ciekawe zdjecia, wiec nie ma czego zalowac. Zwykle
    wakacyjne wyjazdy i jakies tam ciekawostki nie do publikowania. Ale masz
    racje z tym statywem. Generalnie cieszy mnie to, ze mozna prawie w ogole
    nie uzywac lampy.

> [...]
    (obiektywy). Najlepiej jak by były dedykowane do pełnej klatki. Radzieckie z Zenita
    bardzo dobrze się sprawdzają i nie są bardzo drogie.

    Z tymi zenitowymi jest taki problem, ze nie maja silnika.

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2015-05-05 16:17:44
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 15:33:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    bardzo dobrze się sprawdzają i nie są bardzo drogie.

    > Z tymi zenitowymi jest taki problem, ze nie maja silnika.

    Drobne nieporozumienie się wdarło. I tym że N doskonalszy odnosiło się do filmowania.
    No nie mają zenitowskie silnika. Ale mają zdecydowanie większą rozdzielczość niż
    kitowy. Kitowy to takie wąskie gardło na wlocie.

  • 69. Data: 2015-05-05 16:24:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-05 o 16:17, k...@g...com pisze:

    > Drobne nieporozumienie się wdarło. I tym że N doskonalszy odnosiło się do
    filmowania. No nie mają zenitowskie silnika. Ale mają zdecydowanie większą
    rozdzielczość niż kitowy. Kitowy to takie wąskie gardło na wlocie.

    To prawda, ale jakos trudno mi sobie wyobrazic lapanie ostrosci recznie
    gdzies w ruchu takim aparatem. Co innego lustro.

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2015-05-05 16:40:24
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 16:24:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > To prawda, ale jakos trudno mi sobie wyobrazic lapanie ostrosci recznie
    > gdzies w ruchu takim aparatem. Co innego lustro.

    Sprzedają wizjery do nexa. Lustrzanki to archaizm. Dobre były w czasach aparatów na
    kliszę. Teraz mają więcej wad niż zalet.