  • 1. Data: 2012-09-08 23:05:15
    Temat: Derenie sadzonki - jak sadzic ?
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    Zbliza sie moj debiut sadowniczy :)
    na cudzym terenie posadze derenie :)
    Prosze o porade, w jakiej odleglosci sadzic roslinki ?
    Jest ich 5, sa to odmiany szlachetne i obecnie maja ponizej metra wzrostu.
    Bede rowniez zobowiazana za porade czym opryskiwac
    (liscie juz wykazuja tendencje do brazowienia i wysychania)

    dziekuje z gory
    bp

  • 2. Data: 2012-09-09 08:42:21
    Temat: Re: Derenie sadzonki - jak sadzic ?
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-08 23:05, bulka paryska pisze:
    > Zbliza sie moj debiut sadowniczy :) na cudzym terenie posadze derenie :)
    > Prosze o porade, w jakiej odleglosci sadzic roslinki ? Jest ich 5, sa to
    > odmiany szlachetne i obecnie maja ponizej metra wzrostu.
    (...)

    Np. tutaj znajdziesz informacje, które Cię interesują.
    http://rosliny.wymarzonyogrod.pl/baza-roslin/drzewa-
    lisciaste/deren-jadalny,7_193/
    http://roslinyuzytkowe.blogspot.com/2009/12/deren-ja
    dalny.html

    Pozdrawiam Krycha.

  • 3. Data: 2012-09-09 13:58:58
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krycha_net" napisał w wiadomości
    > (...)
    > Np. tutaj znajdziesz informacje, które Cię interesują.
> [...]
    ==============
    Bardzo dziekuje Krycho;
    ja juz sporo sie naczytalam w necie o dereniach,
    brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
    zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za daleko
    do siebie ...
    No nic, zadzialamy na wyczucie :)
    pozdrawiam i dziekuje
    bp

  • 4. Data: 2012-09-09 15:46:29
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
    > zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za

    Rzuć okiem tutaj:
    http://www.metrofieldguide.com/portfolio/evergreen/c
    ornusmas/cornusmas.htm
    Wymiary w stopach (oczywiście:) ale popatrz na proporcje. Potem dodaj 1m "na
    zapas"
    i sadź.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-09-09 22:45:16
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fazi" < napisał w wiadomości

    > Rzuć okiem tutaj:
    > http://www.metrofieldguide.com/portfolio/evergreen/c
    ornusmas/cornusmas.htm
    > Wymiary w stopach (oczywiscie:) ale popatrz na proporcje. Potem dodaj 1m
    > "na zapas" > i sadĽ. pozdrawiam
    ====================
    Rzucilam, bardzo dziekuje za pomoc !!!
    :)
    pozdrawiam, zo

  • 6. Data: 2012-09-10 17:54:16
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Użytkownik <zowisia>

    Hejka. Dereń jadalny osiąga 8 metrów wysokości i 2,5 metra rozpiętość
    korony. Ponieważ jednakże jest również gatunkiem osłonowym, dobrym na
    niskie i wysokie żywopłoty można go w tym celu sadzić gęsto.
    Pozdrawiam alternatywnie Ja...cki

  • 7. Data: 2012-09-10 18:31:09
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Hejka. Dereń jadalny osiąga 8 metrów wysokości i 2,5 metra rozpiętość
    > korony. Ponieważ jednakże jest również gatunkiem osłonowym, dobrym na
    > niskie i wysokie żywopłoty można go w tym celu sadzić gęsto.
    ==================
    Bardzo dziekuje, Dirko,
    teraz mam opinie autorytetow, i z przyjemnoscia sie zastosuje.
    Te moje odmiany sa typowo dla owocow (odmiany specjalnie rozwijane),
    wiec raczej o ile sie da zapewnimy im stanowiska typu sadowego.
    Ciekawe ile lat beda potrzebowac na osiagniecie wymiarow, o ktorych piszesz
    :)
    uklony niskie,
    bp

  • 8. Data: 2012-09-10 21:10:32
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ciekawe ile lat beda potrzebowac na osiagniecie wymiarow, o ktorych
    > piszesz ...
    > :)

    Hejka. 18 lat. ;-)
    Pozdrawiam pełnoletnio Ja...cki

  • 9. Data: 2012-09-10 22:13:01
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hejka. 18 lat. ;-)
    Pozdrawiam pełnoletnio Ja...cki
    ==============
    Ojejku !!! to sie boje, ze nie doczekam ...
    pozdrawiam bardziej niz pelnoletnio
    ;)
    bp

  • 10. Data: 2012-09-10 23:06:29
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-09 13:58, bulka paryska pisze:
> [...]

    > brak mi tylko wskazowki co ile metrow posadzic te maluchy;
    > zeby mialy dosc miejsca za pare lat, ale zeby tez teraz nie mialy za

    Biorąc pod uwagę rozpiętość korony podaną przez Dirka,
    nieźle byłoby posadzić sadzonki dereni
    w odległości 5 m, jeżeli chce się mieć wygodne przejście między drzewami
    w przyszłości, lub 4 m jeżeli lubimy chodzić między gałązkami.

    A jakie odmiany sadzisz? Może też te o żółtych owocach?
    Taka odmianę planuję posadzić u siebie - Jantarnyj (Cornus mas Jantarnyj).
    Oczywiście, jeżeli znajdę tę odmianę w mojej okolicy.

    Pozdrawiam Krycha