  • 21. Data: 2012-10-04 09:10:48
    Temat: Re: Derenie sadzonki - posadzone :)
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-10-03 23:36, Leszek Serdyński pisze:

> [...]
    > fajny aromat i delikatny posmak migdałowy. Nalewu na owocach czeremchy
    > nie należy za długo trzymać, bo będzie zbyt gorzki. Dość szybko
    > przechodzi z pestek amigdalina. Ja trzymam nalew dwa tygodnie.
    > Czeremcha na nalewkę musi być dojrzała. U mnie na północy tuż przed
    > pełnią dojrzenia przylatują szpaki. Nie da się zebrać dojrzałych owoców.
    > Robię więc zamianę z pewnym panem myśliwym spod Jeleniej Góry. Ja mu
    > wysyłam bańki z dereniem, a on mi czeremchę ( zalane 70%). Czeremchówka
    > nie powinna być za mocna, bo alkohol tłumi smak i aromat.

    Zatem do roboty. Zdaje sie, ze to ostatni moment.
    Czeremchy mam nieprzebrane zasoby. Galezie pelne owoców dotykaja ziemi.
    Zjadaja je sarny - ciagna pyskami po calosci, a potem rozsiewaja
    pestki... Odchody skladaja sie z pestek.

    Spróbuje tak:

    1. Owoce z pestkami zaleje spirtem (czy wódka? Zawsze kłóce sie o to
    z żona) i zostawie na tydzien. Owoce rozgniatasz czy w calosci?
    2. Zleje, owoce juz bez alkoholu zasypie cukrem, moze dodam jakichs
    przypraw i przez kolejny tydzien bede potrzasal.
    3. Polacze 1 z 2, owoce przepłukam, przeleje przez sito i odstawie
    do gwiazdki.
    4. Przefiltruje, ew. poprawie moc, doslodze, odstawie do wakacji.

    Mówisz ze dziewczyny beda same lecialy przez rece?

    bardzo dziekuje i pozdro
    --
    A S

  • 22. Data: 2012-10-04 17:10:04
    Od: "gen. Italia" <a...@y...com>

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:506c25b5$1@news.home.net.pl...

    > Zrobilem raz i po dluzszym staniu (2 lata?) czeremchówka zgubila kolor.
    > Próbowalem takze nastawiac wino z czeremchy - tez kolor opadal.
    > W efekcie poniechalem owocu, którego w okolicy mam nieprzebrane ilosci.

    w tym roku próbowałem zrobić sok z czeremchy i potem nalewkę. Koloru w ogóle
    ten sok nie miał, co mnie zdziwiło, a smak miał niezbyt miły.
    Więc poszło do śmieci, szkoda mi było spirytu na eksperymenty.
    Natomiast nalewka z dzikiej trześni... mmmm....
    http://xiezyc.blogspot.com/2011/01/trzesniowka.html
    Również z aronii.

    Moon

  • 23. Data: 2012-10-04 21:59:24
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:506d3676$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2012-10-03 23:36, Leszek Serdyński pisze:
    >
    > Zatem do roboty. Zdaje sie, ze to ostatni moment.

    Bo szpaki się dobiorą.

> [...]
    > pestki... Odchody skladaja sie z pestek.
    >
    > Spróbuje tak:
    >
    > 1. Owoce z pestkami zaleje spirtem (czy wódka? Zawsze kłóce sie o to

    Spirtem młodzieżowym, czyli 70%. Bierzesz dwie butelki spirtu na butelkę
    wody.
    Możesz trochę poeksperymentować z czasem. Jedną porcję np. tydzień, drugą
    dwa tygodnie, trzecią trzy tygodnie.

    >Owoce rozgniatasz czy w calosci?

    Tylko w całości. Nie muszę filtrować nalewu.
    Owoce rozgniatają producenci hurtowi nalewek, aby więcej wyekstrachować.

    > 2. Zleje, owoce juz bez alkoholu zasypie cukrem, moze dodam jakichs
    > przypraw i przez kolejny tydzien bede potrzasal.

    Bez przypraw. Sama czeremcha jest doskonałością.

    > 3. Polacze 1 z 2, owoce przepłukam, przeleje przez sito i odstawie
    > do gwiazdki.

    Na gwiazdkę już daje się pić. Musi być nie za mocna i dość słodka.

    > 4. Przefiltruje, ew. poprawie moc, doslodze, odstawie do wakacji.
    >
    > Mówisz ze dziewczyny beda same lecialy przez rece?

    he he po kilku kieliszkach na pewno.

    Pozdrawiam i sukcesów....

  • 24. Data: 2012-10-04 22:06:28
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    Użytkownik "gen. Italia" <a...@y...com> napisał w wiadomości

    > w tym roku próbowałem zrobić sok z czeremchy i potem nalewkę. Koloru w
    > ogóle ten sok nie miał, co mnie zdziwiło, a smak miał niezbyt miły.
    > Więc poszło do śmieci, szkoda mi było spirytu na eksperymenty.

    Tylko zalewanie całych dobrze dojrzałych owoców.

    > Natomiast nalewka z dzikiej trześni... mmmm....
    > http://xiezyc.blogspot.com/2011/01/trzesniowka.html
    > Również z aronii.

    W zeszłym roku robiłem ze wszystkiego od jagody kamczackiej, poprzez
    poziomki do dereniówki. W tym roku tylko z derenia i czeremchy. Pozostałe
    przy nich to .... no nie warto.

    Pozdrawiam
    Leszek