  • 11. Data: 2013-11-13 23:25:40
    Temat: Re: Deski na legarach - pianka pod deske?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-13 08:10, Maciek pisze:

    > Czolem,
    >
    > Czy ktos przy montazu desek na legarach (klasyczna lita decha, pioro i
    > wpust) stosowal podkladanie pianki *miedzy deske a legar*?
    >
    > Wlasnie doswiadczalnie doszedlem do tego, ze podkladki wygluszajace miedzy
    > legarami a betonem skutecznie utrudniaja mi poziomowanie. Wolalbym
    > rozwiazanie jw., ale moze nie powinno sie tak robic?
    >
    > Co na to praktycy, jesli tu jacys sa? :>
    Ja dałem jako podkładki dylatacyjno-poziomujące między legary grube a
    poprzeczne drobne legary (a na to 2warstwy OSB) ... przycięte prostokąty
    ze starego linoleum czy innego takiego gumofilca z podłogi. Leżał z 15
    lat na podłodze, to kolejne 30 będzie leżał pod podłogą ;) Niby
    gumowo-amortyzujący, ale nawet 10warstw - dość sztywno trzyma wymiar
    (sprawdzone przy skręcaniu w imadle - ugięcie niewielkie). Jestem bardzo
    zadowolony. To pomieszczenie w którym to zastosowałem - ma najcichszą
    podłogę z całego budynku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173