  • 221. Data: 2014-03-03 15:20:38
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:10:12 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Monopol, bo inne portale spolecznosciowe niemal nie istnieja. Mniejsza o
    > przyczyny.

    Ale co Ty opowiadasz :) Kazdy kraj ma pelno swoich spolecznosciowek.
    U nas oprocz facebooka masz jeszcze sweet fotka.pl, nasza-klase, czy bardziej
    profesjonalne - linkedin, goldenline, wykop.pl, czy chocby takie twory
    jak demotywatory, gimbazjalne kwejki i inne - nierzadko wieksze w skali
    naszego kraju od fejsbuka. Naprawde fejs nie jest najwiekszy i
    najpopularniejszy :)

    > Nie powiedzialem, ze FB to wylacznie zagrozenie, a tylko to, ze nie
    > nadaza za tym prawo.

    Dlaczego nie nadarza? Policja sobie doskonale radzi z namierzaniem
    hejtujacych w sieci, a paragrafy za zniewazanie i inne tego typu sa
    od dawna. Pozatym sila spolecznosci jest to ze jak ktos hejtuje bez sensu
    to znajdzie sie zaraz 100 takich co sprostuje jak jest na prawde.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 222. Data: 2014-03-03 15:20:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Lewacy są zdania, że ludzi da się wychować... zmienić... jakoś, żeby
    > nie oszukiwali, żeby nie byli... ludźmi ;-)
    >
    > Prawica twierdzi, że lepiej zmienić prawo bo ludzie się nie zmieniają,
    > oni dostosowują się do istniejących warunków - podejście czysto
    > cybernetyczne.

    cóż prawic też lubi grzebac w prawie tylko w innych sprawach.

  • 223. Data: 2014-03-03 15:22:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:13:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Może nie używaj słów których nie rozumiesz. Potępianie oszustów podatkowych
    > jest jak najbardziej patriotyczne w przeciwieństwie do oszukiwania na
    > podatkach - bo to z patriotyzmem nie ma nic wspólnego.

    Dazenie do bankructwa kraju nie jest patriotyczne.
    Dazenie do tego zeby obywatele mieli sie gorzej nie jest patriotyczne.
    Dazenie do tego zeby zachodnie korporacje dymaly nas bezkarnie nie jest
    patriotytczne. Szkoda, ze nie potrafisz wiazac faktow ze soba, a widzisz
    tylko wszystko tak zero-jedynkowo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 224. Data: 2014-03-03 15:24:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Przedsiebiorca zarabiajac wiecej - wiecej placi swoim pracownikom.
    > Ty zdaje sie tego w ogole nie bierzesz pod uwage - ale nie dziwie sie, bo
    > taki "standard" narzucily na nas zachodnie korporacje i sieci handlowe.

    Bez jaj. Mam nieszczęście znać 2 sklepikarzy z małych podkarpackich wiosek:
    płacą pracownicom najniższa krajową i każda z nich chętnie przeniosłaby się
    do Biedronki. Jak w Nowym Targu powstał pierwszy market to na każde miejsce
    dla kasjerki było 300 chętnych osób, dlatego podejrzewam, że inni prywatni
    sklepikarze w okolicy wcale a wcale nie dzielą się zyskami z pracownikami.

    > Mam wielu znajomych przedsiebiorcow i 90% bardzo chetnie dzieli sie
    > zyskami
    > ze swoimi pracownikami, nie traktujac ich jak niewolnikow.

    Takich też znam, ale nie 90%.

    > Wiesz jakie warunki trzeba spelniac zeby dostarczac towary do sieci
    > handlowych? Juz to ktos pisal - trzeba ciac koszty na wszystkim - w tym
    > i na pracownikach. Tobie sie podoba ze wszyscy (dostawcwy, pracownicy)
    > zarabiaja grosze, a zyskuje tylko zachodni wlasciciel ktory dzieki
    > optymalizacji podatkowej nie placi podatkow w kraju?

    Nie nie podoba. Dla mnie po prostu świat nie jest czarno biały - Polski
    przedsiębiorca jest super a zachodni wyprowadza kapitał.

    > Dalej nie rozumiesz i wszystko odwrotnie pojmujesz

    Nie, nie pojmuję odwrotnie po prostu próbuję kilku osobom uświadomić, że
    świat nie jest czarno-biały jak to media i związkowcy malują.

    > - gdybysmy byli
    > bogatym krajem to kajmany przyjezdzalyby do nas.

    A to my mamy ciepłe morze?

    Nie jesteśmy i nigdy nie będziemy krajem turystycznym więc na to bym nie
    liczył, że do nas będą przyjeżdżać bogaci turyści i zarobimy na nich na VAT
    więcej niż nasi obywatele zostawiają w innych krajach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 225. Data: 2014-03-03 15:32:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:24:56 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > do Biedronki. Jak w Nowym Targu powstał pierwszy market to na każde miejsce

    A dlaczego? Moze dlatego ze nie maja z czego placic? Moze dlatego ze
    rzad dowalil im takie obciazenia ze ledwo wiaza koniec z koncem?
    Moze wlasnie dlatego ze nie moga sobie odliczyc pelnego vat od paliwa
    i remontow, przeciez gdyby mogli - to mieliby o tyle wiecej kasy do
    podzielenia.

    > dla kasjerki było 300 chętnych osób, dlatego podejrzewam, że inni prywatni
    > sklepikarze w okolicy wcale a wcale nie dzielą się zyskami z pracownikami.

    Bo ich na to nie stac. Bo nie maja warunkow do konkurowania z biedronka.

    > Nie, nie pojmuję odwrotnie po prostu próbuję kilku osobom uświadomić, że
    > świat nie jest czarno-biały jak to media i związkowcy malują.
    > A to my mamy ciepłe morze?

    A mamy chocby piekne Mazury ktore NICZM nie ustepuja kajmanom jezeli chodzi
    o krajobrazy, ktorych caly swiat powinien nam zazdroscic.
    Tylko ze nie ma kasy na to zeby stworzyc cala ta infrastrukture potrzebna
    turystom. A nikt nie przyjedzie spedzic tygodnia na zardzewialej lodce
    na ktorej gowna wylewa sie za burte.

    > Nie jesteśmy i nigdy nie będziemy krajem turystycznym więc na to bym nie
    > liczył, że do nas będą przyjeżdżać bogaci turyści i zarobimy na nich na VAT
    > więcej niż nasi obywatele zostawiają w innych krajach.

    Poki nie jestesmy bogaci i nie mozemy stworzyc warunkow - to na pewno
    nie bedziemy. I uwierz mi - panstwo takich warunkow NIE STWORZY.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 226. Data: 2014-03-03 15:33:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:15:02 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Tak, placonych od 1680 brutto albo nawet mniej.
    Wielu pracowników zatrudnionych u lokalnych przedsiębiorców by tak chciało. ale
    niestety albo na czarno albo umowa o działo czy jakieś zlecenie. Handel, transport,
    budowlanka, ochrona, gastronomia tam mniej więcej tak właśnie jest
    Wymień proszę te branże gdzie lokalny przedsiębiorca tak się zyskami z pracownikami
    dzieli.
    > Dalej nie rozumiesz i wszystko odwrotnie pojmujesz - gdybysmy byli
    > bogatym krajem to kajmany przyjezdzalyby do nas. Ale bogactwo nie wezmie
    > sie z dymania nas z wszystkiego przez zachod.
    Kurcze to zacznij te smartfony, tablety itp. polskiej produkcji kupować. A nie że
    pewnie 90% sprzętu w twojej firmie w Polsce nie zostało wyprodukowane. Przestań tez
    kupować w tej Biedronce co ja masz po sąsiedzku i kupuj w lokalnym sklepie;) Kurcze
    jeśli dobrze pamiętam to chyba nawet porotherm z polskiej cegielni nie kupowałeś
    tylko z zagranicy ściągałeś.

  • 227. Data: 2014-03-03 15:49:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Taksówka w sobotę wracałem i tak sie zastanawiam czy taki taksiarz
    > tez będzie muszony ewidencje prowadzić?
    > A agencja ochrony i patrole jeżdżące po okolicy?

    ja jako przedsiębiorca chciałbym wiedzieć co będzie.

    taką wiedzę powinien dostać z co najmniej rocznym jeśli nie dłuższym
    wyprzedzeniem.

    zmiana prawa podatkowego robiona na kolanie w terminie dzisiaj jeszcze nie
    wiemy ale już za miesiąc będzie obowiązywało to zwykle skurwysyństwo i to
    wysokiej klasy.

    co można sobie w RP zaplanować skoro nie wiem jak będę rozliczał jedno z
    narzędzi mojej pracy, a rok podatkowy już sie zaczął? Dzisiaj kupuję
    samochód i nie mam pojęcia jak go bedę mógł rozliczać.

    I na to urzędnicy biorą wysokie wymagrodzenie, premie roczne, a ministrowie
    zatrudniają kolejnych ekspertów z dupy za grubą kasę.

    Tak działa efektywne państwo któe chce wciąż wiecej kasy aby być jeszcze
    bardziej efektywne.

  • 228. Data: 2014-03-03 15:51:48
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-03 15:22, Adam pisze:

> [...]
    > Dazenie do tego zeby zachodnie korporacje dymaly nas bezkarnie nie jest
    > patriotytczne. Szkoda, ze nie potrafisz wiazac faktow ze soba, a widzisz

    Zwroc uwage, ze kazdy przyklad to definitywny oszust vs. uczciwie
    pracujacy. Tak jakby kazdy przedsiebiorca byl oszustem. No tak z tej
    calej dyskusji wynika.
    Szkoda tylko, ze Ergie nie raczyl sie ustosunkowac do 1,5 rocznej
    przerwy w odliczeniu VAT za remonty uczciwie rozliczajacego sie
    przedsiebiorcy. Jak wytlumaczyc racjonalnie te nie dajaca sie
    wytlumaczyc kwestie?
    Argumentow panowie brak. Musimy przyjac do wiadomosci, ze takich
    wyborcow mamy i niestety nadzieje na lepsze chyba przyjdzie nam odlozyc
    na pozniej.
    Wnioski w skrocie mamy takie:
    kazdy sklepikarz to oszust, sieci sa git bo placa podatki od
    nieruchomosci. Wielka laska jakby nikt inny nie placil. Gdyby nie te
    biedronki to podatki placiliby Ci sklepikarze. A strefy ekonomiczne
    panie Ergie, bo zes pan gdzies tam zaczal maja sens i sa porzadane dla
    firm ktore cos tworza, a nie tylko sprzedaja towary wytworzone gdzies
    tam i bez naszego udzialu.
    Strefy sa potrzebne dla zakladow produkcyjnych, bo przy nich zyja firmy
    kooperujace, a za produkcja kryje sie technologia ktora wraz z maszynami
    do nas pzychodzi. Produkcja to rowniez wyspecjalizowani pracownicy z
    niemal kazdej dziedziny. Za porownanie sieci handlowej do firm
    produkcyjnych proponuje swoistego grupowego nobla.

    Pozdro.. TK

  • 229. Data: 2014-03-03 15:54:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:33:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    budowlanka, ochrona, gastronomia tam mniej więcej tak właśnie jest

    Ale dlaczego tak jest? Rozmawiajmy o przyczynach, a nie skutkach :)
    Przyczyna jest wlasnie to ze zebym ja wyplacil pracownikowi 3k na reke,
    musze wydac z wlasnej kieszeni prawie 5200, a oprocz tego rzad rzuca mi
    pod nogi klody jakich nie maja duze korporacje.

    Tak BTW - pierwsze co powinno byc zmienione to sposob wyplacania
    wynagrodzenia. Pracownik powinien dostawac pensje brutto i sam sobie
    oplacac wszystkie skladki i podatki - po pierwszym miesiacu po rzadzie
    nie byloby sladu. Wtedy dopiero by sie otworzyly pracownikom oczy kto
    jest tym zlym - nie pracodawca, tylko rzad.

    > Wymień proszę te branże gdzie lokalny przedsiębiorca tak się zyskami z pracownikami
    dzieli.

    Z przedsiebiorcow ktorych znam to - JA ;) (branza IT), moja zonka wlasnie
    awansowala w stosunkowo niewielkiej firmie transportowej - szef ZAWSZE
    w dobrych miesiacach daje premie, paczki na swieta, funduje wyjazdy dla
    pracownikow, a zarabia sie u niego grubo powyzej sredniej. Budowlanka?
    Znam wiele malych firm ktore chocby mi pomagaly w budowie - wiele z nich
    dziala do dzisiaj w niezmienionym skladzie na zasadzie partnerstwa, choc
    tylko jeden czy dwoch czlonkow ekipy jest jej wlascicielami.

    Problem niedzielenia sie z pracownikami tak naprawde wystepuje przede
    wszystkim tam gdzie NIE MA sie czym dzielic. Tam gdzie jest kasa - madry
    pracodawca zawsze podzieli sie z nia z pracownikiem, bo madry pracodawca
    wie ze to pracownicy tworza firme. A glupi pracodawca pojdzie predzej czy
    pozniej z torbami - rynek go zweryfikuje.

    > Kurcze to zacznij te smartfony, tablety itp. polskiej produkcji kupować.

    Nie ma takich.

    > A nie że pewnie 90% sprzętu w twojej firmie w Polsce nie zostało
    > wyprodukowane.

    Polska nic nie produkuje bo nie ma warunkow ku temu. Wszystko zostalo
    wyprzedane. A wyjatki - dobite przez skarbowke.

    > Przestań tez kupować w tej Biedronce co ja masz po sąsiedzku i kupuj w
    > lokalnym sklepie;) Kurcze jeśli dobrze pamiętam to chyba nawet porotherm z
    > polskiej cegielni nie kupowałeś tylko z zagranicy ściągałeś.

    Ale to nie tak ma dzialac. Konsument sam ma wybrac co dla niego lepsze/tansze.
    Mi tez wygodniej w Biedronce kupowac i tam kupuje. I nie winie siebie za
    to ze tak robie - winie panstwo, ze nie pozwala bogacic sie swoim obywatelom.
    Naprawde wolalbym wybierac czy kupic marchewke w Jasiu i Malgosi, czy
    Fiziu miziu, a nie w Biedronce czy Zabce. Naprawde nie chcialbys, zeby
    sytuacja byla odwrotna - i to niemcy kupowali u siebie w marketach chociazby
    lewiatana, a nie my u nas w marketach lidla??
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 230. Data: 2014-03-03 15:55:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > _Moim_ zdaniem jeśli zrobiła to _przy_ _okazji_ to jak najbardziej
    > był to użytek w ramach działalności. Tak samo jak odwożenie dzieci
    > _po_ _drodze_ do pracy itd.
    >
    > Choć oczywiście to _moja_ interpretacja bazująca na prawie moralnym a
    > nie państwowym.

    nie możliwe.... :)

    no to jak bedzie jak kupiłęm samochód osobowy będe mógł odliczać vat zgodnie
    z ewidencją?

    czy musze kupic smochód z kratką albo dostawczaka?

    Swoja droga to kratki były najdurnieszym pomysłem w historii świata.

    Dawno temu kupiłem kombi na firme aby mieć możłiwość przewożenai wiekszych
    towarów, państwo mnie uszczęśliwiło kratką która skutecznie utrudniała mi
    wykorzystanie pełnych cech funkcjonalnych tego pojazdu.

    Tylko Kretyn mógł to wymyślić.

    Te kratki w samochodach u żywanych do Pracy tylko utrudniają ich
    eksploatację, komuś kto kupuje Porsche Cayen kratka w niczym nie przeszkadza
    :)