  • 241. Data: 2014-03-03 16:31:10
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ja jako przedsiębiorca chciałbym wiedzieć co będzie.

    > taką wiedzę powinien dostać z co najmniej rocznym jeśli nie dłuższym
    > wyprzedzeniem.

    > zmiana prawa podatkowego robiona na kolanie w terminie dzisiaj jeszcze nie
    > wiemy ale już za miesiąc będzie obowiązywało to zwykle skurwysyństwo i to
    > wysokiej klasy.

    Tu pełna zgoda!

    Podobnie jak lista leków refundowanych nie powinna się zmieniać na kilka dni
    przed nowym rokiem, albo ostatnio kwestia podręczników do pierwszych klas,
    gdzie od września mają być darmowe, ale ani szkoły ani wydawcy jeszcze nie
    znają szczegółów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 242. Data: 2014-03-03 16:40:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dlatego podalem Mazury bo woda tam cieplejsza niz na kajmanach.

    No ale to nie _morze_ z plażami, falami itd. Ja uwielbiam mazury, ale moje
    małe dzieci wolą wielka plażę i fale co im zamki psują.
    Jedno nie zastąpi drugiego.

    > Jezeli uwazasz ze obecny standard jest dla zachodniego turysty
    > wystarczajacy
    > to chyba rzadko poza Gliwice sie ruszasz.

    Co roku spędzam 2 tygodnie na Mazurach. Bywałem też w portach zarówno nad
    Bałtykiem jak i nad morzem śródziemnym. Czego Twoim zdaniem brakuje marinie
    w Mikołajkach, albo w Węgorzewie? Owszem taka Doba, albo Ogonki nie mają w
    ogóle przystani ale na tym polega urok Mazur że są jeszcze trochę "dzikie".
    Ja wolę nocować w takich małych wioskach a nie przy betonowym nabrzeżu, ale
    dla zwolenników betonu też nocleg się znajdzie.

    > Jeden woli cieple morze, inny chlodniejsze gory.

    O tym właśnie piszę. Są kraje które mogą zaoferować znacznie większy urodzaj
    różnych klimatów niż my dlatego potęgą turystyczną nigdy nie będziemy
    niezależnie od naszych starań lub ich braku.

    Gdzie to przyznałem?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 243. Data: 2014-03-03 16:47:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:40:49 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Gdzie to przyznałem?

    Napisales, ze niezaleznie co by panstwo nie zrobilo, to oni i tak by do nas
    nie przyjechali. Pelna zgoda - niezaleznie co rzad nie wymysli to i tak to
    spier**i. To musza byc prywatne inwestycje.

    Mysle, ze Maniek calosc dobrze podsumowal - dyskusja z Toba nie ma wiekszego
    sensu poki uwazasz kazdego przedsiebiorce za
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 244. Data: 2014-03-03 16:49:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:47:49 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    Ops - obcielo mi.

    Mysle, ze Maniek calosc dobrze podsumowal - dyskusja z Toba nie ma wiekszego
    sensu poki uwazasz kazdego przedsiebiorce za zlodzieja.

    Tak - uwazasz KAZDEGO za zlodzieja, bo rzad tnac vat od samochodow, tnie
    KAZDEGO przedsiebiorce z kasy - a Ty temu przyklaskujesz.

    Dla mnie EOT - poczekam az Twoj gatunek wymrze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 245. Data: 2014-03-03 16:51:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 12:53:05 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > twoja historyjka jest zbieżna z historyjką dwóch wieśniaków. Szli i zobaczyli na
    drodze gówno. Jeden zaproponował drugiemu że jak tamten zje gówno to da mu

    A najwazniejsza puenta jest i tak taka - ze Polskie gowno jest najlepsze -
    takie wyhodowane na schabowym i kapuscie, nie to co sraczka francuza
    z jakichs slimakow, zab i owocow morza. Dlatego - jedzmy polskie gowna! :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 246. Data: 2014-03-03 16:52:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > nie możliwe.... :)

    Bo?

    > no to jak bedzie jak kupiłęm samochód osobowy będe mógł odliczać vat
    > zgodnie z ewidencją?

    > czy musze kupic smochód z kratką albo dostawczaka?

    Mnie się pytasz jak będzie?
    Ja nie stanowię prawa. Ja mogę co najwyżej napisać jak ja uważam że byłoby
    ok. I to już pisałem - dowolny samochód i jeśli wykorzystywany tylko do
    działalności to odliczasz
    całość VAT zarówno przy zakupie, naprawach ubezpieczeniu i paliwie. Jak
    wykorzystywany do działalności i prywatnie to odliczasz połowę VAT przy
    zakupie i naprawach a z benzyny proporcjonalnie do
    przebiegu prywatnego/służbowego.

    I taki przepis uważam za uczciwy, ale jak piałem jest drobny problem:
    obawiam się że znaczna większość przedsiębiorców nawet przy tak prostych i
    jasnych regułach by oszukiwała, albo twierdząc że samochód jest używany
    tylko zarobkowo, albo zaniżając przebiegi prywatne, więc wymagałoby to armii
    urzędników.

    Był swego czasu przepis/interpretacja (nie wiem, czy nadal jest) by w koszta
    wrzucać tylko rozmowy służbowe a prywatne nie. Co się okazało po kontrolach?
    Że znaczna większość osób nie prowadzi w ogóle rozmów prywatnych :-) Obawiam
    się że z samochodami byłoby podobnie.

    > Swoja droga to kratki były najdurnieszym pomysłem w historii świata.

    Były.

    > Dawno temu kupiłem kombi na firme aby mieć możłiwość przewożenai wiekszych
    > towarów, państwo mnie uszczęśliwiło kratką która skutecznie utrudniała mi
    > wykorzystanie pełnych cech funkcjonalnych tego pojazdu.

    > Tylko Kretyn mógł to wymyślić.

    A mogło być gorzej: mój znajomy się takim autem wybrał do Czech na narty i
    jak wracał to go czescy celnicy nie chcieli przepuścić na normalnym pasie
    tylko skierowali na pas dla ciężarówek gdzie stracił kilka godzin.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 247. Data: 2014-03-03 17:06:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > wiekszego
    > sensu poki uwazasz kazdego przedsiebiorce za zlodzieja.

    Nie wiem, co Maniek napisał, bo przestałem go widzieć od bzdury z popiersiem
    w sypialni.

    Nie wiem też, jak z tego że potępiam oszustów wysnuwasz wniosek że uważam
    każdego przedsiębiorcę za złodzieja.

    > Tak - uwazasz KAZDEGO za zlodzieja, bo rzad tnac vat od samochodow, tnie
    > KAZDEGO przedsiebiorce z kasy - a Ty temu przyklaskujesz.

    Co Ci się mocno pomyliło oto cytat:

    A wracając do meritum. Nie znam żadnego dobrego rozwiązania kwestii
    wykorzystywania służbowych samochodów do prywatnych celów, więc ciężko mi
    stwierdzić czy to nowe rozwiązanie jest lepsze czy gorsze od poprzedniego.

    Czy to jest poparcie dla tego pomysłu???

    > Dla mnie EOT - poczekam az Twoj gatunek wymrze.

    A ja Tobie życzę miłego dnia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 248. Data: 2014-03-03 19:06:24
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > A ludziska butów reklamować masowo nie chcą nie wiem czemu.
    > Jak się telewizor popsuje to w ramach gwarancji każdy zgłasza
    > a buty to już krempacja jakaś;)

    A jak Ci się te buty psują ?
    Bo przetrzeć buty czy zedrzeć zelówkę to można i w jeden dzień,
    jak się człowiek uprze a i narzędziem jakiś się posłuży, albo
    będzie ciągnął butcik za samochodem jadąc np. z Gdańska do
    Krakowa ;)

  • 249. Data: 2014-03-03 19:34:44
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > I właśnie dlatego 60% osób prowadzących działalność formalnie nie odnotowuje
    > zysku i nie płaci podatku.

    O fajnie, a skąd te dane ?
    Ja prowadzę i odprowadzam. Ale może i tak jest... że większości się nie udaje.
    Zwłaszcza na początku zanim się zdobędzie klientów, to chyba normalne,
    że nie wykazuje się zysku a stratę - bo często tak faktycznie jest - i nie jest
    to żadne kombinowanie.

    Czyli z tego wynika że te 40% prowadzących małą działaność utrzymuje
    w takim razie ten kraj. Filarem gospodarki nazywani są właśnie mali i średni
    przedsiębiorcy, bo pewnie jako jedyni faktycznie te podatki płacą ;)

  • 250. Data: 2014-03-03 20:20:52
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-03 10:24, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Jasne :-)
    >
    > I właśnie dlatego 60% osób prowadzących działalność formalnie nie

    A dlaczego nie 100%?
    Przecież to taka sama wartość z dupy wzięta jak te twoje 60%