  • 431. Data: 2014-03-20 13:07:17
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-19 23:42, Adam pisze:

    > Z ogromna roznica - obdzwonienie 20 osob to kupa czasu. Sprobuj chocby
    > dla 10 niezaleznych osob ustalic wspolna date wyjazdu przez telefon.
    > Polegniesz bardzo szybko :-) Via net - pare minut dyskusji i data ustalona.

    To fakt, ale raz na jakis czas sie spotykamy i te doslownie kilka razy w
    roku wspolne tematy mozna zalatwic bez siedzenia co dzien na FB.
    Nie mam tyle czasu zeby co tydzien zbierac sie ze znajomymi na wyjazdy.
    W tym roku od stycznia wybieralismy sie wspolnie na narty i nic z tego
    nie wyszlo, glownie przeze mnie, a pozniej przez pogode. Przy naszej
    pracy praktycznie nie mam pojecia co bede robil za dwa dni, wiec czesto
    umawiamy sie niemal z dnia na dzien. Dluzsze wyjazdy to jeszcze wieksze
    problemy. Zgranie urlopow, rodzinnych imprez, wyjazdow dzieci na kolonie
    itp. staje sie coraz wiekszym problemem. Przewaznie pozostaje wyjazd
    rodzinny, co mi akurat wcale nie przeszkadza. Mam rodzine to mam
    wszystkich przy sobie i w tym gronie chyba najlepiej sie czuje. Troche
    starsze dzieci daja ogromnie duzo radosci.

    > Oczywiscie - zgodze sie. Ale wlasnie FB w tym zgrywaniu sie BARDZO pomaga :)
    > Jak widzisz ze 5 kumpli umawia sie na piwko to zaczynasz szukac sposobow
    > zeby z nimi tez pojsc :P A nie kazdy ma czas zeby wszystkich znajomych
    > obdzwaniac ze idzie na piwo. A tak - daje posta i wszyscy widza.

    To co piszesz mnie przekonuje. Czasem faktycznie brakuje nam takiej
    komunikacji spotkania sie spontanicznie w knajpie. Bywa, ze - a mogles
    zadzwonic. :-) Sek w tym, ze moich jakos tam malo a trzebaby chyba byc
    jak Ty on-line na faceboku. :-)

    Pozdro.. TK

  • 432. Data: 2014-03-20 14:01:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 12:50:50 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > GG nigdy nie było lepsze od ICQ a jakoś miało w Polsce więcej użytkowników.

    Czy ja wiem. Mialem ICQ i mialem GG. Pierwsze wersje GG byly swietne -
    dobra apka (malo pamieci/cpu, bez reklam). Poza tym w Polsce ICQ nie byl
    wcale taki popularny. Raczej malo kto uzywal. GG mozna powiedziec byl
    na naszym rynku pionierem :)

    > Po prostu zadziałał efekt skali. Tu naprawdę nie decyduje "lepszość".
    > Popatrz na dowolny Store z aplikacjami na telefon. Setki gier warcaby.
    > Obiektywnie _trochę_ lepszych i trochę gorszych, a popularność różni się
    > pomiędzy nimi o rzędy wielkości. Po prostu spora większość sortuje od
    > najpopularniejszych i wybiera pierwszy z brzegu - dlatego popularny staje
    > się coraz bardziej popularny niezależnie od tego czy jest obiektywnie

    Ale musial byc jakis powod dla ktorego ten popularny urosl w sile i wybil
    sie do najpopularniejszych :) Jakby FB byl do niczego to po wyprobowaniu
    wszyscy wrociliby do NK. A jakos nie wracaja :)

    > lepszy. Nie twierdzę że FB jest dobry albo zły nie zgadzam się po prostu z
    > twierdzeniem że jest popularny bo jest dobry. On jest popularny niezależnie
    > od tego czy jest dobry czy nie.

    To wez otworz konkurencyjny portal skoro wedlug Ciebie to dzielo
    przypadku ze FB stal sie taki popularny :-)

    > Np NK była obiektywnie bardzo kiepsko
    > napisanym serwisem. Nie była pierwszym ani jedynym ale udało im się
    > wypromować i powyżej pewnego poziomu ilości użytkowników spirala sama się
    > nakręcała - bo tak jak w Twoim przypadku "wszyscy znajomi tam byli". Aż

    NK tez byla w Polsce taka pierwsza prawdziwa spolecznosciowka, dlatego
    miala tylu uzytkownikow. Jak widac FB jest lepszy bo o NK juz nikt nie
    pamieta i wszyscy przeszli do FB. NK poszlo w zlym kierunku - gry, jakies
    prezenty, gabeczki, sledzik - totalne pierdoly dla gimnazjalistow :)

    > zmieniła się moda i ludzie zaczęli odchodzić. Gdy liczba znajomych w innym
    > serwisie przekroczyła tę pozostałą w NK to przeciętny Kowalski tez się
    > przeniósł z NK do nowego serwisu nie zastanawiając się czy ten nowy jest
    > dobry czy nie.

    Tylko czemu Kowalski sie przeniosl? :D Bo FB jest dobre. Masz moim zdaniem
    bardzo dziwna teorie jakoby popularnoscia serwisow rzadzil przypadek.

    > Protestuję :-)

    No to przynajmniej duchem jestem widac mlodszy :P

    > Jako dowód mogę podać to że aktywnie używałem GG w czasach numerów 4 i 5
    > cyfrowych (czyli tuż po starcie) i na tym GG plotkowaliśmy i umawialiśmy się
    > na piwo. Wcześniej używaliśmy czatów. To było w czasach gdy rozmowy i sms
    > były drogie a mał okto miał komórkę.

    GG i czaty to juz czasy nowozytne :D Najpierw to sie korzystalo z IRCa i to
    moznaby porownac do FB - taki czatroom w czasie rzeczywistym ze znajomymi :)

    > Rozumie, ale jak pisałem ja osiągam to samo innymi środkami i ciągle nie
    > widzę tej wartości dodanej która miałaby mnie i innych zachęcić do założenia
    > konta i używania akurat ich messagera.

    Tu nawet nie chodzi o komunikator tylko o tablice. O to miejsce gdzie wspolnie
    mozna "posiedziec" nad jakas kwestia. Tego NK nie miala :)

    > Wiem, podobnie jak Instagram jakiś czas temu. FB już wie, że osiągnął
    > maksimum i w ciągu kilku lat stanie się passe. Licza na to że kolejnym
    > liderem będzie WhatsApp albo Instagram.

    Instagram to zadna konkurencja dla FB - to tylko serwis do dzielenia
    sie fotkami.

    > Podałem już przykłady GG i NK. Oba były w swoim czasie gorsze od konkurencji
    > i popularniejsze.

    To zle przyklady - GG i NK byly pionierami na naszym rodzimym rynku typow
    uslug jakie prezentowaly. GG = pierwszy polski komunikator, NK = pierwsza
    polska spolecznosciowka (taka z prawdziwego zdarzenia i dla rzeczywiscie
    wszystkich ludzi we wszystkim wieku). Oczywiscie byly inne spolecznosciowki
    ale to zawsze byly serwisy dla wezszego grona osob. NK i FB sa targetowane
    dla wszystkich :)

    > Ok, czyli mam odpowiedź po 2s zamiast po 60s (lub naciśnięciu przycisku
    > odśwież). Nie przekonałeś mnie :-)

    Nie. Masz odpowiedz w 2 sekundy po tym jak ktos napisze. Nie wierze, ze
    wszyscy Twoi znajomi sprawdzaja poczte co 60 sekund przez 24/h. Bo jak
    ktos uzywa FB to na 99% ma apke w smartfonie i wiadomosci do niego
    rzeczywiscie trafiaja w 2 sek.

    Zrobmy test - ja napisze na wallu "Robie test - odpiszcie na ta wiadomosc",
    Ty wyslij takiego maila do znajomych. Zobaczymy ilu w ciagu np. 5 minut
    odpisze. Np. teraz. Chetny? ;)

    > Mam archiwum poczty sprzed nastu lat. Mogę odszukać dowolny mail i sprawdzić
    > w jakim hotelu kiedyś gdzieś nocowałem. Mogę znaleźć maila w którym ktoś mi
    > opisuje co w danym mieście powinienem zobaczyć itp (żeby pozostać tylko przy
    > wyjazdach).

    A ja mam FB gdzie pisze "co zwiedzic w londynie?" i 200 znajomych z ktorych
    XX% tam bylo pisze mi co warto zwiedzic, a 5 z nich zaprasza mnie na piwo
    jak juz tam dojade :D To jest 10 x lepsze informacje niz szukanie w jakichs
    archiwalnych mailach :)

    > Nie sądzę abyś za kilkanaście lat miał archiwum swoich rozmów na FB. Bo nie
    > będzie już FB :-)

    Za kilkanascie lat to co bylo kilkanascie lat temu z Londynie bedzie juz dawno
    nieaktualne :-) Ba - za rok juz bedzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 433. Data: 2014-03-20 14:08:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-19 23:49, Adam pisze:

    > Kris stwierdzil ze jak kupuje komputer lub instaluje windowsa to MUSI
    > podawac dane do logowania do skype / konta microsoftu.

    Eeee chyba nie pisal, ze musi. :-)

    > O takie dane pyta
    > sie tylko i wylacznie windows 8. Wiec ja po prostu zaprzeczam. Da sie kupic
    > kompa z windowsem 7 i nikt sie o zadne hasla i konta pytac nie bedzie :)

    No tylko, ze kupujesz komputer, nie system. Tak sie akurat sklada, ze
    kompa z siodemka to chyba dzisiejszego nie kupisz. Mozna probowac z
    linuxem albo bez systemu, ale tez watpie. Po prostu jak zalezy Ci na
    konkretnej maszynie to wyboru wielkiego nie masz. Dostaje sie to g.. win
    8 z dobrodziejstwem inwentarza tak jak ja.

    > A inni juz wyjasnili - ze do dzialania win8 te konta nie sa potrzebne wiec
    > nic nie TRZEBA podawac ;)
    >
    > Nie robcie z siebie idiotow - bo z dotychczasowej dyskusji to wlasnie Wy sami
    > z siebie robicie takich borokow co sobie w zyciu nie radza i kazda korporacja
    > ich dowoli rucha (temu ukradli kase z premium sms, tamten nie daje rady
    > zainstalowac windowsa, a trzeci nie umie zainstalowac softu bez toolbara).

    :-DDD

    Wyluzuj, dyskutujemy tylko bardziej o dzisiejszym swiecie niz czynimy
    komus zarzuty.

    > Na sile chcecie to wszystko regulowac odgornie przez panstwo - panstwo ma
    > zabronic tego, tego, tamtego. To jest typowo lewackie podejscie do zycia :)

    To nie tak. Ja akurat uwazam, ze im mniej panstwa tym pewnie lepiej. Ale
    juz skoro zajmuje sie tak skutecznie lupieniem z nas podatkow to niech
    moze zrobi tez cos i dla nas w tak prostych sprawach jak np. sms
    premium. Da sie ze slimakow zrobic ryby to i zgode przy umowie na
    premium tez mozna wymyslic. Nie chodzi tu o mnie, czy o Ciebie, ale
    bardziej o naszych rodzicow. Oni nie widza tak ostatnio agresywnego
    parcia na kase z kazdej strony. Dla nich wszystko kiedys bylo proste.
    Zlodziejem byl ten co okradal mieszkanie. Innych mozliwosci bardzo nie
    bylo. A dzis? Jedno tak przez telemarketing i prawie nie da sie wywinac
    z umowy. W koncu ktos sie za to wzial i wymagana bedzie umowa pisemna.
    Moim zdaniem to akurat zmiany w dobrym kierunku.

    > Na rozluznienie jak ktos jeszcze nie widzial:
    > http://www.youtube.com/watch?v=JPCBB50jvXI
    >
    > Maniek jakbym Ciebie slyszal :)))

    To nie ja, ale zgodze sie. Jakbym siebie slyszal :-)
    No i czy kolo nie ma racji?
    Ja co prawda w innej sieci, ale tez chcieli mi cos wcisnac. Za blisko
    dwa lata zastanowie sie, czy nie przejsc na karte. Tyle zyskaja taka
    polityka. A jak widac robi sie to standard.

    Pozdro.. TK

  • 434. Data: 2014-03-20 14:14:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 13:07:17 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > To fakt, ale raz na jakis czas sie spotykamy i te doslownie kilka razy w
    > roku wspolne tematy mozna zalatwic bez siedzenia co dzien na FB.

    Ale to czasem jest impuls. Pojawily sie ostatnio bilety za 60 pln do Neapolu
    i jazda - mamy pare godzin na zebranie ekipy na wycieczke 4 dniowa. Bez FB
    - pewnie ze do zrobienia ale DUZO trudniej :)

    > Nie mam tyle czasu zeby co tydzien zbierac sie ze znajomymi na wyjazdy.

    Nikt nie mowi ze co tydzien.

    > W tym roku od stycznia wybieralismy sie wspolnie na narty i nic z tego
    > nie wyszlo,

    A czemu nie wyszlo? Bo organizacja byla pewnie do dupy :D

    > glownie przeze mnie, a pozniej przez pogode. Przy naszej
    > pracy praktycznie nie mam pojecia co bede robil za dwa dni, wiec czesto
    > umawiamy sie niemal z dnia na dzien.

    I do tego szybka komunikacja sie przydaje.

    > Dluzsze wyjazdy to jeszcze wieksze
    > problemy. Zgranie urlopow, rodzinnych imprez, wyjazdow dzieci na kolonie
    > itp. staje sie coraz wiekszym problemem.

    Latwiej to omowic w jednym miejscu w kilka osob naraz niz dzwonic do
    kazdego oddzielnie (a potem oddzwaniac 25 razy bo komus jednak cos wypadlo).

    > Przewaznie pozostaje wyjazd
    > rodzinny, co mi akurat wcale nie przeszkadza. Mam rodzine to mam
    > wszystkich przy sobie i w tym gronie chyba najlepiej sie czuje. Troche
    > starsze dzieci daja ogromnie duzo radosci.

    Nie widze w tym nic zlego ale jeszcze lepiej byloby jakby pojechaly 2-3-4
    rodziny :) Do wspomnianej Gruzji lecimy w czerwcu w ~20 osob - w tym
    trzy rodziny z malymi dziecmi (3-7 lat). Im wiecej osob tym weselej :)

    I prosze Cie nie pisz nic o chlaniu - bo zaczynam Cie z kogutkiem mylic ktory
    w kazdej imprezie, wyjedzie, grillu widzi tylko okazje do ochleju :D

> [...]
    > komunikacji spotkania sie spontanicznie w knajpie. Bywa, ze - a mogles
    > zadzwonic. :-) Sek w tym, ze moich jakos tam malo a trzebaby chyba byc

    A sprawdzales chociaz czy na pewno ich na FB nie ma? U mnie na FB wsrod
    znajomych sa nawet matki, ojcowie, a nawet dziadkowie znajomych :D

    BTW. Na FB zalatwilismy z sasiadem wykonanie drogi w naszym urzedzie (!)
    takze jak widac nie jest to tylko portal dla nastolatkow ;) U nas normalnie
    rzecznik urzedu urzeduje na FB podczas pracy i mozna go o wszystko co
    zwiazane z miastem spytac. Sam prezydent rowniez jak to napisales "jest
    online" i czesto zawstydza komentarzami hejtujacych :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 435. Data: 2014-03-20 14:19:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-20 10:55, masti pisze:

    > O'RLY?
    > http://www.nokia.com/global/products/phone/nokia-x/

    Nie pisalem, ze nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 436. Data: 2014-03-20 15:02:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-20 14:14, Adam pisze:

    > A czemu nie wyszlo? Bo organizacja byla pewnie do dupy :D

    Za pierwszym razem sie przeziebilem i kilka godzin na stoku nie byloby
    dla mnie dobre. Za drugim razem praca, a za trzecim pogrzeb. Trzy razy
    nie znalazlem czasu z przyczyn obiektywnych. Organizacja to wiesz jaka.
    Wstajemy rano i jedziemy.

    > I do tego szybka komunikacja sie przydaje.

    No owszem, tylko reszta musi byc online.
    Zwykle dziala to tak, ze dzwoni kumpel w piatek wieczorem - ostanio o 22
    i mowi, ze jutro jedziemy na narty. Nastepnego dnia mialem umowionego
    strategicznego klienta i nic by nie dalo umowienie sie tydzien
    wczesniej, bo i tak bym nie pojechal. Po prostu nie braknie komunikacji,
    tylko takie zycie.

    > Latwiej to omowic w jednym miejscu w kilka osob naraz niz dzwonic do
    > kazdego oddzielnie (a potem oddzwaniac 25 razy bo komus jednak cos
    wypadlo).

    Zgadza sie.
    Mozna spotkac sie tez na grilla i omowic szczegoly do 4 rano.

    > Nie widze w tym nic zlego ale jeszcze lepiej byloby jakby pojechaly 2-3-4
    > rodziny Do wspomnianej Gruzji lecimy w czerwcu w ~20 osob - w tym
    > trzy rodziny z malymi dziecmi (3-7 lat). Im wiecej osob tym weselej

    Tak, ale chodzi o to ze trudniej sie zebrac, a jak pojade z rodzina to
    nie czuje sie jakos gorzej.

    > I prosze Cie nie pisz nic o chlaniu - bo zaczynam Cie z kogutkiem
    mylic ktory
    > w kazdej imprezie, wyjedzie, grillu widzi tylko okazje do ochleju :D

    Nie mam zamiaru pisac o chlaniu, bo to akurat komfort wybiarania
    towarzystwa, co nie znaczy, ze piwkowanie wieczorne w dobrym
    towarzystwie jest zle. Za tak zwanego mlodego robilo sie rozne rzeczy.
    Pora wyciagnac wnioski i nie jezdzic z tymi co wyjazdu nie pamietaja, bo
    ciagle sa nawaleni. A niestety podobne wyjazdy zdarzalo mi sie zaliczyc,
    spiewajac sobie piosenke Elektrycznych Gitar - co ja robie tu uuu...
    Ostatni wakacje na Mazurach nieco mnie zniesmaczyly. Wszedzie piwo.
    Ludzie jak wypuszczenie z klatek. Laza z tymi puchami. Co ciekawe w
    takich Mikolajkach policja nic sobie z tego nie robi. Zrobilem zdjecie
    jak kilku kolesi nalalo szamponu do fontanny i siedzieli z piwem w tej
    fontannie pelnej piany. Ta piana zreszta fruwala po calym tamtejszym
    rynku czy jak to tam mozna nazwac. Moznaby wrzucic na jakiegos wykopa.

    > A sprawdzales chociaz czy na pewno ich na FB nie ma? U mnie na FB wsrod
    > znajomych sa nawet matki, ojcowie, a nawet dziadkowie znajomych :D

    Nie ma, nie ma..

> [...]
    > zwiazane z miastem spytac. Sam prezydent rowniez jak to napisales "jest
    > online" i czesto zawstydza komentarzami hejtujacych :D

    Niezly argument. Mamy wlasnie problem z gmina i jej podejsciem do drogi.

    Pozdro.. TK

  • 437. Data: 2014-03-20 15:24:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > dobra apka (malo pamieci/cpu, bez reklam). Poza tym w Polsce ICQ nie byl
    > wcale taki popularny. Raczej malo kto uzywal. GG mozna powiedziec byl

    No właśnie o tym piszę ICQ nie był popularny mimo że był dostępny na rynku
    wcześniej i działał stabilniej. Gg nawet to pierwsze bez reklam miało ciągłe
    problemy z serwerami. Działało jak chciało, jak nie chciało to nie działało,
    a potrafiło tez gubić wiadomości.

    ICQ działało stabilnie i zawsze. A im później to tym gorzej dla GG bo
    dołożono reklamy, wydłużono czas startu windowsa o pół minuty przez powolne
    ładowanie itp. kwiatki. A mimo to zyskiwało na popularności bo _większość_
    nie szukała _najlepszego_ rozwiązania tylko tego które mają ich znajomi.
    Jakość nie miała znaczenia.

    > Ale musial byc jakis powod dla ktorego ten popularny urosl w sile i wybil
    > sie do najpopularniejszych :) Jakby FB byl do niczego to po wyprobowaniu
    > wszyscy wrociliby do NK. A jakos nie wracaja :)

    Nie wiem, jaki był powód że FB tak szybko zyskał popularność na zachodzie u
    nas to była druga fala. Natomiast pamiętam początki NK (gdy jeszcze dostępna
    była tylko w okolicach Wrocławia) znajomy mi to pokazywał jako sposób na
    odnajdowanie kolegów z podstawówki. Wtedy to był lokalny portalik i ludzie
    nie krępowali sięi podawali _publicznie_ swoje dane osobiste jak nr
    telefonu.

    Minęło kilka miesięcy i pewnego dnia zauważyłem że codziennie na gazecie
    wyborczej jest artykuł o NK. Ktoś po porstu na siłę promował ten portal.
    Później się okazało że Agora chciała go kupić, ale się nie udało. Jak sięnie
    udało to były codziennie artykuł na temat pana gąbki i złego działania. I to
    na długo przed tym gdy ktokolwiek z moich znajomych na Górnym Śląsku tego
    używał. Ciągle to byłą lokalna inicjatywa, no ale już było na tyle głośno że
    samo poszło dalej.

    > To wez otworz konkurencyjny portal skoro wedlug Ciebie to dzielo
    > przypadku ze FB stal sie taki popularny :-)

    Nie, nie przypadku. Decydują _pierwsi_ użytkownicy (czyli marketing,
    marketing i marketing) dopiero później następuje efekt skali.

    > NK tez byla w Polsce taka pierwsza prawdziwa spolecznosciowka,

    Nie była. Była pierwszą z tak dużym marketingiem. Różne grona i inne
    istniały już wcześniej i miały się dobrze tyle że o nich codziennie nie
    pisali dziennikarze.

> [...]
    > pamieta i wszyscy przeszli do FB. NK poszlo w zlym kierunku - gry, jakies
    > prezenty, gabeczki, sledzik - totalne pierdoly dla gimnazjalistow :)

    Znam osoby które założyły konto na FB tylko po to by grać w gry, więc to nie
    argument.

    > Tylko czemu Kowalski sie przeniosl? :D Bo FB jest dobre. Masz moim zdaniem
    > bardzo dziwna teorie jakoby popularnoscia serwisow rzadzil przypadek.

    Nie przypadek i to nie teoria.

    Na początku rządzi reklama i moda, a później efekt skali.

    Czy w czasach NK słyszałeś w telewizji w co drugiej audycji hasło
    "zapraszamy na naszą stronę na NK"? Nie a jak do Polski wchodził FB to
    "dziwnym trafem" zarazem miał taką darmową reklamę. Wiele audycji publicznej
    telewizji kończyło się zaproszeniem na stronę na FB.

    Podam Ci kolejny przykład z branży. Dlaczego w Polsce Firefox miał 40% rynku
    gdy średnio w Europie miał 20%. Bo kiedyś u nas zapanowała moda na "inność"
    i dalej zadziałał efekt kuli śnieżnej. Znajomi maja FF to ja też spróbuję.

    > No to przynajmniej duchem jestem widac mlodszy :P

    Ciągle nie rozumiem, dlaczego ciągle próbujesz w jakiś sposób nobilitować
    używanie FB. Co to ma do "duchowej młodości czy starości" że nie używam
    czegoś co nie jest mi potrzebne?

    > GG i czaty to juz czasy nowozytne :D Najpierw to sie korzystalo z IRCa i
    > moznaby porownac do FB - taki czatroom w czasie rzeczywistym ze znajomymi
    > :)

    No właśnie o IRC pisałem jako czacie. Te późniejsze czat-roomy były pełne
    gimnazjalistek (choć wtedy jeszcze nie było gimnazjów) spragnionych faceta.

    > Tu nawet nie chodzi o komunikator tylko o tablice. O to miejsce gdzie
    > wspolnie
    > mozna "posiedziec" nad jakas kwestia. Tego NK nie miala :)

    Miała forum klasowe. Tyle że wtedy jeszcze smartfony nie były tak popularne.
    Pewnie gdyby rozkwitła teraz to byś miał w Storach dedykowane aplikacje i
    powiadomienia o nowym wpisie.

    > Instagram to zadna konkurencja dla FB - to tylko serwis do dzielenia
    > sie fotkami.

    I do pogaduch.

    > To zle przyklady - GG i NK byly pionierami na naszym rodzimym rynku typow
    > uslug jakie prezentowaly. GG = pierwszy polski komunikator,

    Ale co to znaczy Polski? Czy jak ja napiszę Worda to odniesie sukces po
    będzie pierwszym polski edytorem? One były pierwszymi _promowanymi_ w
    Polsce, a nie pierwszymi dostępnymi.

> [...]
    > Oczywiscie byly inne spolecznosciowki
    > ale to zawsze byly serwisy dla wezszego grona osob. NK i FB sa targetowane

    Ja pamiętam NK gdy nie była "targetowana" do wszystkich :-)

> [...]
    > wszyscy Twoi znajomi sprawdzaja poczte co 60 sekund przez 24/h. Bo jak
    > ktos uzywa FB to na 99% ma apke w smartfonie i wiadomosci do niego

    Do tej pory rozumiałem Twoją argumentację, ale teraz to coś się rozjeżdża.
    Na jakiej podstawie zakładasz że jak ktoś ma apkę do FB to ma ustawione
    powiadomienia a jak ma program pocztowy to powiadomienia o nowej poczcie ma
    wyłączone???

    > Zrobmy test - ja napisze na wallu "Robie test - odpiszcie na ta
    > wiadomosc",
    > Ty wyslij takiego maila do znajomych. Zobaczymy ilu w ciagu np. 5 minut
    > odpisze. Np. teraz. Chetny? ;)

    Zła pora na testy. Jeszcze są w pracy więc część z nich zobaczy maila
    szybciej niż wiadomość na FB. Bo z FB w pracy nie mogą korzystać. Wieczorem
    będzie odwrotnie. Jakiś czas temu przyjąłeś milczące założenie że wszyscy
    mają smartfony z dedykowanymi apkami. Muszę Cię zmartwić tak nie jest :-)
    Jest ciągle sporo osób które aby zobaczyć wiadomość na FB muszą wejść na
    stronę. Tymczasem SMS'a zobaczą natychmiast, a maila z opóźnieniem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 438. Data: 2014-03-20 17:47:08
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Adam <a...@g...com> :

    > SMS / mail to jak golab pocztowy w porownaniu do rozmowy przez telefon
    > tylko jeszcze 10 x lepszy ;)
    > pozdr.

    Ej, czy Ty nie masz innego zajęcia?
    Jesteś niedowartościowany.

  • 439. Data: 2014-03-20 18:45:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 17:47:08 UTC+1 użytkownik A_K napisał:

    > Ej, czy Ty nie masz innego zajęcia?
    > Jesteś niedowartościowany.

    Aha.

    --
    Adam Sz.

  • 440. Data: 2014-03-20 19:14:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 marca 2014 15:24:44 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > problemy z serwerami. Działało jak chciało, jak nie chciało to nie działało,

    Mimo wszystko GG bylo pierwsze na lokalnym rynku - w jezyku polskim etc.
    To jej dawalo podstawowa przewage :)

> [...]
    > nie szukała _najlepszego_ rozwiązania tylko tego które mają ich znajomi.

    Chodzi o to dlaczego ci "pionierzy" zaczeli uzywac gg? Skoro nie bylo tam
    jeszcze zadnych uzytkownikow, malo znajomych - co ich przy tym trzymalo!?
    No cos jednak musialo :)

> [...]
    > odnajdowanie kolegów z podstawówki. Wtedy to był lokalny portalik i ludzie
    > nie krępowali sięi podawali _publicznie_ swoje dane osobiste jak nr

    No coz - kiedys dane osobowe nie byly tak chronione i wiele z tych osob nadal
    nie widzi nic zlego w pokazywaniu swoich - publicznie.

    > Minęło kilka miesięcy i pewnego dnia zauważyłem że codziennie na gazecie
    > wyborczej jest artykuł o NK. Ktoś po porstu na siłę promował ten portal.

    Moze ktos za to zaplacil, moze nie - nie wiem. Wiem tylko ze emocje jakie
    towarzyszyly mozliwosci znalezienia i porozmawiania ze starymi druchami
    z lawki byly ogromne i ja sam z duza checia z NK korzystalem. Dzieki temu
    odnalazlem kilku starych znajomych i do dzisiaj utrzymujemy trwaly
    kontakt :)

    > Nie, nie przypadku. Decydują _pierwsi_ użytkownicy (czyli marketing,
    > marketing i marketing) dopiero później następuje efekt skali.

    To spytam inaczej -> co jest wedlug Ciebie zlego w FB? Co bys inaczej /
    lepiej rozwiazal? No moim zdaniem portal jest swietny i robi to czego
    od niego oczekuje - mam wszystkich znajomych "pod reka" i na biezaco
    ciekawe informacje (nie - zaden z moich znajomych nie publikuje fotek
    obiadow ani kup jakie robia po ich zjedzeniu ;)

    > Nie była. Była pierwszą z tak dużym marketingiem. Różne grona i inne
    > istniały już wcześniej i miały się dobrze tyle że o nich codziennie nie
    > pisali dziennikarze.

    Marketingiem jak marketingiem - do NK ludzie sami przychodzili bo mogli
    znalezc tam swoich dawnych znajomych. Ja mimo jak wiesz jestem bardzo mocno
    z siecia zwiazany (zawodowo od '98, a z samego internetu bardzo intensywnie
    korzystam od '96) a jakos grono mnie nie przyciagnelo. Zupelnie - nawet nie
    pamietam jak ten portal wygladal :)

    > Znam osoby które założyły konto na FB tylko po to by grać w gry, więc to nie
    > argument.

    Wiekszosc jednak zaklada konta zeby miec kontakt ze znajomymi :)

    > Czy w czasach NK słyszałeś w telewizji w co drugiej audycji hasło
    > "zapraszamy na naszą stronę na NK"?

    Nie - ale na NK nie mozna bylo miec przeciez zadnej swojej strony :)
    To byl/jest portal dla osob prywatnych. Na FB siedzi wszystko - osoby
    prywatne ale i rowniez (a moze przede wszystkim) firmy.

    > Nie a jak do Polski wchodził FB to
    > "dziwnym trafem" zarazem miał taką darmową reklamę. Wiele audycji publicznej
    > telewizji kończyło się zaproszeniem na stronę na FB.

    Bo strona firmowa na FB do znakomita forma komunikacji. Szybka i wygodna.
    Sam mam lekko ponad 500 polubionych na mojej firmowej i ta komunikacja
    znakomicie "zaciesnia" wiezy miedzy firma a jej klientami. Znika cala ta
    granica, choc akurat w mojej firmie komunikacja z klientami w kazdym
    medium jest na dosc luznym poziomie.

> [...]
    > i dalej zadziałał efekt kuli śnieżnej. Znajomi maja FF to ja też spróbuję.

    Tylko ze gdyby FF byl gorszy - to nie byloby tych znajomych co to maja FF i
    nikt by go nie probowal :D Wedlug Ciebie "pionierzy" facebooka czy firefoxa
    zaczeli z tych narzedzi korzystac... z jakiej przyczyny? Ktos ich do tego
    zmuszal czy sami stwierdzili "o jakie zajebiste! zostaje i namowie znajomych
    zeby przyszli" ?

    > Miała forum klasowe. Tyle że wtedy jeszcze smartfony nie były tak popularne.
    > Pewnie gdyby rozkwitła teraz to byś miał w Storach dedykowane aplikacje i
    > powiadomienia o nowym wpisie.

    Moze by i tak bylo. Ale nie jest :-)

    > Ale co to znaczy Polski? Czy jak ja napiszę Worda to odniesie sukces po
    > będzie pierwszym polski edytorem? One były pierwszymi _promowanymi_ w
    > Polsce, a nie pierwszymi dostępnymi.

    Czy klient ICQ byl dostepny w jezyku polskim i mial strone do pobrania go
    w jezyku polskim ? Jak pamietam to NIE :) Polski = w polskim jezyku, z
    polskim interfejsem, strona i supportem. Przeciez gdyby facebook byl po
    angielsku to w Polsce zdobylby pewnie z max 10% uzytkownikow ktorych ma
    teraz :)

    > Ja pamiętam NK gdy nie była "targetowana" do wszystkich :-)

    Jak nie? Jak sama nazwa mowi byla targetowana do wszystkich ktorzy chodzili
    do jakiejs klasy, a o ile wiem to kazdy Polak ma w obowiazku uczeszczanie do
    szkoly :) Wiec NK jest adresowana do kazdego.

> [...]
    > powiadomienia a jak ma program pocztowy to powiadomienia o nowej poczcie ma

    Bo instalujac defaultowo apke do FB (a jest jedna oficjalna) powiadomienia
    sa domyslnie wlaczone - i nawet nie wiem czy da sie je wylaczyc (nawet nie
    probowalem nigdy szukac bo to jest cholernie wygodne). Z kolei wszystkie
    klienty e-mail defaultowo nie maja sprawdzania "real-time" poczty i
    powiadamiania o niej. Tylko poczta typu push-email mialaby szanse dzialac
    tak samo - ale to jest strasznie rzadko spotykana usluga.

    > Zła pora na testy.

    Hehehehehheehheehehhehe :)

    > Jeszcze są w pracy więc część z nich zobaczy maila
    > szybciej niż wiadomość na FB.

    W pracy nie maja telefonow przy sobie?

    > Bo z FB w pracy nie mogą korzystać.

    Na prywatnym telefonie wiadomosci nie zobacza? :) Moi nie maja z tym
    problemu :-)

    > Wieczorem będzie odwrotnie. Jakiś czas temu przyjąłeś milczące założenie
    > że wszyscy mają smartfony z dedykowanymi apkami. Muszę Cię zmartwić tak
    > nie jest :-)

    No to znowu widac "roznica pokoleniowa" bo ja nie znam nikogo kto nie
    ma smartfona. Moja tesciowa nawet ma :D

    > Jest ciągle sporo osób które aby zobaczyć wiadomość na FB muszą wejść na
    > stronę. Tymczasem SMS'a zobaczą natychmiast, a maila z opóźnieniem.

    Widac po prostu mamy innych znajomych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.