  • 521. Data: 2014-11-26 09:55:39
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-25 o 21:48, Maniek4 pisze:
> [...]
    sd-r5-m230-2gb-i4823280104.html

    > Blyszczace nie sa zle. Zalezy co kto lubi, ale rozdzielczosc faktycznie
    > moglaby byc lepsza. No i grafika osobna w niektorych testach wcale nie
    > jest szybsza od zintegrowanej.

    Jeśłi gówniana, to może tak być.

    > Tak czy tak szczegolnie szybka grafika w
    > dzisiejszych czasach raczej malo komu sie przydaje.

    Do pisania kodu tak, ale pogadaj z kimś, kto potrzebuje wydajnej grafiki
    do pracy/rozrywki.

    > Pewnie tak, ale pojecie rozbudowy z biegiem czasu coraz bardziej sie
    > dewaluuje. Generalnie rozbudowa laptopa i tak jest mocno ograniczona.

    Problem w tym, że w takim Lenovo zmienisz tylko napęd DVD. Do pamięci i
    HDD brak dostępu.
    A to IMHO podstawa.

    --
    Pete

  • 522. Data: 2014-11-26 09:56:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-25 o 21:50, Maniek4 pisze:

    > Bajer dla tych co nie potrafia pisac. :-)

    Nie wszyscy potrafią pisać bezwzrokowo :P

    --
    Pete

  • 523. Data: 2014-11-26 10:01:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-26 o 08:14, Kris pisze:

    > a np takie coś:
    > http://www.x-kom.pl/p/213415-notebooklaptop15-6-hp-p
    robook-450-i5-4210u-8gb-500-dvd-rw.html
    > Co znaczy:
    > ,Możliwość montażu dodatkowego dysku M.2 (brak elementów montażowych)
    >
    > Czy można tam wsadzić ssd jako drugi dysk?

    takie coś:
    http://www.x-kom.pl/g-5/c/1779-dyskissd.html?sort=pr
    oduct_price&features%5B1731%5D%5B22029%5D=1

    --
    Pete

  • 524. Data: 2014-11-26 10:24:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-26 00:00, Adam pisze:

    > Dlaczego nie? :-)

    Pierwszy z brzegu powod to taki, ze 15" to troche malo.

    Na moim chodza praktycznie wszystkie nowosci plynnie,
    > dodatkowo jest tu fantastyczna klawiatura (steelseries) do pracy takze na
    > codzien :-) Pudla z monitorem nie zabierzesz byle gdzie - laptopa jak
    > najbardziej! To juz nie te czasy ze laptop nie mogl dorownac osiagami
    > stacjonarce :)

    Od dziesieciu lat uzywam wylacznie laptopow i dobrze wiem, ze mozna grac
    niemal we wszystko. To jednak laptop i mimo, ze grac na tym sie da to
    jednak sprawdza sie lepiej w innych zastosowaniach niz gry. :-)

    > A co do matrycy - to nigdy blyszczacej - chyba ze bedziesz go uzywal zawsze
    > w pokoju gdzie nie bedzie na niego padac swiatlo (tylko po co wtedy w ogole
    > laptop? To w koncu urzadzenie latwo przenosne :-)

    Telefony tez maja blyszczace telewizory i zyc z tym sie da, choc
    ostatnio mlodemu kupilem matowa folijke. :-)

    > Jak wyjdziesz z blyszczkiem
    > na zewnatrz to nic nie bedziesz widzial - na matowej matrycy widac duuuuuuuzo
    > lepiej :-)

    I sporo gorzej za razem. Ja nie neguje tego, ze lepiej widac w sloncu,
    ogolnie nie ma odbic, ale maja tez swoje wady. Jak ktos uzywa laptopa
    jak nawigacji samochodowej to kupi z matowa matryca, jak ktos potrzebuje
    czystego obrazu to kupi blyszczaca. Ja uzywam blyszczacych. Nie ciagam
    sie z laptopem po plazy, wiec tak dla mnie jest OK.

    Pozdro.. TK

  • 525. Data: 2014-11-26 10:54:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-26 09:55, Pete pisze:

    > Do pisania kodu tak, ale pogadaj z kimś, kto potrzebuje wydajnej grafiki
    > do pracy/rozrywki.

    To prawda, ale mysle ze to jednak mniejszosc.

    > Problem w tym, że w takim Lenovo zmienisz tylko napęd DVD. Do pamięci i
    > HDD brak dostępu.
    > A to IMHO podstawa.

    Kwestia podejscia. Ja nie przywiazuje sie do komputerow na dluzej jak
    dwa lata. Jak chodzi dluzej to dobrze, ale nie robie tragedii jak
    zabraknie mi dysku, bo komputer i tak po tym czasie zrobi sie stary.
    Dokladanie czego kolwiek to i tak reanimowanie trupa. Dzis chyba nikt
    swiadomy nie kupuje kompa na cale zycie tylko na zadania jakie wykonuje
    dzis i najblizszej przyszlosci. Do normalnych zadan domowych z palcem w
    de wystarczy nawet najtanszy laptop. Dolozenie paru zyli sprawi, ze w
    rozsadnym okresie konfiguracji mozliwej do zmiany w laptopie prawie na
    pewno nie trzeba bedzie zmieniac. Ale oczywiscie trudno zrozumiec
    blokowanie RAM jak piszesz. Czemu Na czym polega brak dostepu do pamieci?

    Pozdro.. TK

  • 526. Data: 2014-11-26 10:59:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-26 09:56, Pete pisze:

    > Nie wszyscy potrafią pisać bezwzrokowo :P

    Co znaczy, ze tracili na czyms czas. :-) A wystarczylo dla rozrywki po
    10 minut dziennie w klawisze pykac. Zadna sztuka tylko trzeba chciec i
    podswietlenie przestaje byc potrzebne. W dzisiejszych czasach to niemal
    podstawa.

    Pozdro.. TK

  • 527. Data: 2014-11-26 11:02:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 08:14:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > ,Możliwość montażu dodatkowego dysku M.2 (brak elementów montażowych)
    >
    > Czy można tam wsadzić ssd jako drugi dysk?

    Tak - juz Pete Ci podrzucil linka do dyskow (troche drogawe z tym interfejsem).
    Co do samego laptopa - konfig calkiem fajny, HPkow nigdy nie uzywalem - maja
    raczej opinie awaryjnych (ale to moja subiektywna opinia :) No i nie ma
    systemu, wiec sobie wrzucisz normalnego win7 ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 528. Data: 2014-11-26 11:06:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 10:01:02 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > takie coś:
    > http://www.x-kom.pl/g-5/c/1779-dyskissd.html?sort=pr
    oduct_price&features%5B1731%5D%5B22029%5D=1

    Martwi mnie "brak elementów montazowych" Bo może się okazac że kupie lapka + dysk SSd
    i zabraknie "elementu montażowego" cokolwiek to znaczy. A za duperele typu "element
    montażowy" producenci potrafią wołać kupe kasy.

  • 529. Data: 2014-11-26 11:08:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 10:24:53 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pierwszy z brzegu powod to taki, ze 15" to troche malo.

    Do grania?? Dla mnie idealny :-) Wiekszy nie oznacza wygodniejszy ;)

    > Od dziesieciu lat uzywam wylacznie laptopow i dobrze wiem, ze mozna grac
    > niemal we wszystko. To jednak laptop i mimo, ze grac na tym sie da to
    > jednak sprawdza sie lepiej w innych zastosowaniach niz gry. :-)

    Moj sie sprawdza idealnie i do gier i do pracy :-) Nie widze wad w stosunku
    do stacjonarki (poza oczywiscie brakiem realnych mozliwosci rozbudowy ale
    mowimy o wygodzie uzytkowania porownujac tu i teraz dwa konkretne kompy).

> [...]
    > jak nawigacji samochodowej to kupi z matowa matryca, jak ktos potrzebuje
    > czystego obrazu to kupi blyszczaca. Ja uzywam blyszczacych. Nie ciagam

    A matowe maja brudny obraz? Dla mnie nie rozni sie niczym - poza tym, ze
    na blyszczacej widac glownie odbitego uzytkownika :-)

    > sie z laptopem po plazy, wiec tak dla mnie jest OK.

    Nie trzeba odrazu na plaze - mozna z nim wyjsc na taras, do ogrodka, mozna
    siedziec przy otwartym na osciez oknie i wszystko dalej widac :) Ja
    pracuje bardzo duzo w domu - a przyjemniej sie pracuje na swiezym powietrzu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 530. Data: 2014-11-26 11:08:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 listopada 2014 11:06:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    SSd i zabraknie "elementu montażowego" cokolwiek to znaczy. A za duperele typu
    "element montażowy" producenci potrafią wołać kupe kasy.

    Element montazowy to jedna srubka ktora prawdopodobnie dostaniesz z dyskiem ;)
    Te dyski wkladasz jak RAMy i zabezpieczasz jedna srubeczka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.