  • 71. Data: 2014-02-27 16:50:05
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > O czym Ty piszesz człowieku??
    > Przecież na to nie ma już dziś!
    > Państwo ciągle pożycza od ludzi ale zadłużenie rośnie zamiast maleć.
    > To jest niesamowite... jak można tego ciągle nie widzieć?

    Wiesz moje zadłużenie też mocno urosło jak zainwestowałem w dom i to jest
    niesamowite jak można wciąż nie rozumieć że nie jest istotna wysokość
    zadłużenia sama w sobie tylko czy te pieniądze zostały przejedzone czy
    zainwestowane np. w nowe drogi.

    > Gdyby zmarginalizować pod. doch. to do PL zjechałoby się pół świata...
    > dochody z VATu ruszyłyby z kopyta i zrekompensowałyby "starty" z nawiązką.
    > Ale oczywiście nie o to politykom chodzi... cel jest inny przecież.

    Z ciekawości jaki?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2014-02-27 16:52:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > GÓWNO PRAWDA... jeśli naprawde w to wierzysz toi jesteś IDIOTĄ

    Na tym poziomie nie zamierzam dyskutować. Nie chodzi o wiarę ale podstawy
    ekonomii.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2014-02-27 16:55:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Ty jesteś jednak kosmitą, bez urazy ale tak jest niestety...
    > Straciłeś kontakt z rzeczywistością chyba skoro nie zdajesz sobie sprawy z
    > tego, że większość tych pieniędzy idzie na zmarnowanie - do ludzi wraca
    > ułamek.

    W jaki sposób one są marnowane? Pytam poważnie i lecę po popcorn :-)

    Nawet ich zakopanie ich nie zmarnuje bo wtedy wzrośnie wartość innych. Można
    je wytransferować za granicę jak robił gierek, ale jak na razie więcej do
    nas napływa z UE niż odpływa, czekam na inne pomysły, jak te pieniądze z
    naszych podatków są marnowane.

    Ekonomia to system naczyń połączonych i żadne pokrzykiwania tego nie
    zmienią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 74. Data: 2014-02-27 17:04:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > niesamowite jak można wciąż nie rozumieć że nie jest istotna wysokość
    > zadłużenia sama w sobie tylko czy te pieniądze zostały przejedzone czy

    no o to chodzi - zinwestowalismy w pół miliona nowych urzędników (cwane - bo
    oni nie zagłosują na kogos kto zechce ich pogonić), w pendolino, w stadiony.
    Ergi, jestes w stanie podac oprócz dróg (swoją drogą -drogie te drogi) w co
    takiego zainewstował twój ulubiony rząd co podniosłoby naszą
    konkurencyjność/produkcję?

    > Ale oczywiście nie o to politykom chodzi... cel jest inny przecież.
    >
    > Z ciekawości jaki?

    kasa, misiu, kasa... Dla znajomych królika....

    b.

  • 75. Data: 2014-02-27 17:18:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 15:04, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Jakbyś go odliczył teraz uczciwie a oszust o tysiąc więcej to kto miałby
    > większe koszty działalności?

    Ale jakie koszty? O paliwie bedzie mowa moze za 1,5 roku, choc jak znam
    zycie cos sie zmieni. Czego sie chcesz przyczepic? Czesci?
    Przeciez to i tak sie weryfikuje. Siedza panie w skarbowym i porownuja
    firmy o podobnym profilu dzialalnosci. Nie ma tak, ze w dwoch podobnych
    sklepach ktos moze jechac ciagle na stracie. Na to sa mechanizmy i dzis.
    Malo tego, to sie daje liczyc, srednia marze tez.

    > Właśnie to jest istotne _jednakowo_

    Przeciez i dzis rozliczaja sie wg. jednakowych zasad. A Tobie sie
    podoba, ze bedzie nie jednakowo sprawiedliwie. I nie pomyslales
    przypadkiem, ze ten dodatkowy koszt moze przyczynic do upadku kilku
    firm? O promowaniu duzych firm nie wspomne.

    > Jestem za, masz jakiś pomysł na prosty i szczelny system? Historia
    > pokazuje że im prostszy system tym więcej Polaków oszukuje.

    Najwazniejsze, ze maja sie bogacic. Nie rzad tylko ludzie. Jak
    spoleczenstwo bedzie bogate to rzad rowniez. Tak zrobil Regan.

    > Nie chodzi o to by obniżyć podatki bo wtedy zabraknie na drogi i
    > emerytury dla ludzi tzw. "starego" systemu.

    Te emerytury to sa smieszne, bo skladki to oni sami na siebie placili
    oczym zdaje sie zapomniales.
    A wiesz co? jest cos takiego jak racjonalizacja. Im bardziej
    skomplikowane przepisy to panstwo robi sie drozsze. Ty wychodzisz z
    zalozenia, ze nie chodzi o niskie podatki. Ja mysle, ze podatki musza
    byc niskie zeby nie oplacalo sie kombinowac i zeby ludzie mogli sie
    bogacic. Procedury tak samo latwe zeby chcialo sie je wykonywac, a nie
    prowadzenie papierkow kto, gdzie i za ile pojechal. Przeciez to jest
    smieszne. Tak samo walczy sie z pijanymi za kierownica. A wystarczy
    alkomat w samochodzie zeby ten wogole ruszyl. Ale nie, lepsze sa zawile
    procedury i policjant na kazdym rogu do lapania pijakow.

    > Chodzi o to by przy
    > podobnych obciążeniach więcej realizować i tak na to mam wiele przykładów.

    Na wiecej pieniedzy w budzecie jest tez inny sposob, mianowicie
    zmniejszenie wydatkow i to wcale nie na drogi.

    > Już pisałem (i nie tylko ja). Wolę płacić o 1-2% większe podatki i
    > jeździć po autostradach

    Platnych o ironio..

    > niż płacić niższe podatki a tracić znacznie
    > więcej czasu i pieniędzy stojąc w korkach. Ups, przepraszam znowu
    > wychodzi że zgadzam się z rządem.

    A kto Ci laske robi? Podatek na autostrady? Malo to akcyzy w paliwie?
    Skad przekonanie, ze nie da sie zarzadzac panstwem taniej? Taki jestes
    skory do dzielenia sie wlasnymi pieniedzmi? To zaloz fundacje "Pomagamy
    Rzadowi" ja nie bede wplacal, ale moze znajdziesz innych wyznawcow
    podobnych pogladow.

    > Popatrz a w Skandynawii podatki wyższe, a oszustów jakby mniej.
    > Nieprawdą jest że oszuści są tam gdzie wysokie podatki. Natomiast prawda
    > jest że tam gdzie są oszuści trzeba wprowadzić szczelny system.

    No i widzisz? Kolejny blad zlozenia. Wyciagasz bledne wnioski bazujac na
    jakichs danych. Powiedz mi zatem ilu Skandynawow przyjezdza do Polski za
    praca? Jaka procentowa wartosc stanowi 500zl z 2000zl, a jaka 1000zl z
    8000zl? Teraz uzyj swojego skandynawskiego przykladu i zastanow sie
    czemu ludzie tam uczciwie placa podatki.

    > Że co? Już pisałem gdyby chodziło o kasę to rząd by podniósł akcyzę na
    > paliwo a tymczasem jest na najniższym dopuszczalnym w UE poziomie.

    Czemu nie na powietrze od razu?
    Rzad widocznie lepiej wie, ze akcyza to inflacja i Twoich rad nie
    slucha. Poza tym Piarowo lepiej wyglada janosikowe zabieranie niby
    oszustom jak podnoszenie kosztow zycia wszystkim.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2014-02-27 17:39:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie przeczytales ustawy. Ta garstka uczciwych zlozy sie na nieuczciwych.

    Czytałem i sam już to wcześniej napisałem. Ale ta garstka uczciwych będzie
    miała mniej nieuczciwej konkurencji.

    > A Ty szczesliwie zaplacisz wiecej. Gratuluje dobrego samopoczucia.

    Ja już teraz płacę "więcej" bo uczciwe firmy (a z takich korzystam) koszty
    swojej działalności przerzucają na garstkę uczciwych klientów. Gdy będą
    miały więcej klientów to ciężar się rozłoży.

    > Mnie to akurat nie smieszy.

    A mnie śmieszy że domaganie się uczciwości i potępianie oszustów nazywasz
    zawiścią. Choć tak szczerze to powinienem się smucić takim obniżeniem
    poziomu moralnego.

    > Jestes przerazliwie krotkowzroczny, tak przerazliwie, ze mnie to przeraza.

    Tak, tak. Przez 50 lat "komuny" socjaliści tak mówili o amerykanach ale
    historia pokazuje że jednak wolny rynek dość dobrze się sam reguluje :-)

    > A przez to, ze tak jest Ty male sklepy postrzegasz jako male i niewygodne.
    > Nie zastanawiales sie jak maja sie rozwinac?

    Ty tak na poważnie??? Ja mam wspierać rozwój małych sklepów??? Jak ktoś sam
    nie potrafi mnie zachęcić bym u niego kupował to mam go wspierać.

    > A kto mowi inaczej?

    No Ty właśnie zasugerowałeś że powinienem wspierać rozwój małych sklepów.

    > Rozmawiamy o polityce panstwa w skali makro, a nie Twoich
    > przyzwyczajeniach. Z malych sklepow powstaja tez duze, ale trzeba dac im
    > warunki i o tym jest ta dyskusja.

    Że co!!! Maniek przeczytaj jeszcze raz powoli co piszesz. Toż to nowomowa
    partyjna sprzed kilku dekad! "trzeba wspierać", "trzeba dać warunki".
    Przypominam że od 20 lat mamy gospodarkę wolnorynkową i nikogo nie trzeba
    wspierać ani dawać warunków!!!

    > Bo najwyrazniej wogole nie lapiesz o co w tym chodzi i bedziesz stal ze
    > sztandarem z napisem "Uwolnic Orke".

    Nie bo nie dałem się zmanipulować lewakom, że w dużych sklepach pracują
    niewolnicy z odebranymi paszportami i trzymani pod kluczem by nie mogli
    uciec.

    > Nie manipuluj i nie wyrywaj z kontekstu. Tam bylo napisane: "Bo zdaje sie
    > zadna siec polskiego kapitalu..."
    > Zdaje sie nie znaczy zadna siec nie ma.

    Ty tak na poważnie? Najpierw rzucasz oszczerstwo a później przecież pisałem
    "zdaje mi się".

    > A masz tam moze dane jakby bylo gdyby czesc firm nie upadla? No i wez z
    > tym Gusem. Naprawde rajcuje sie wzrost na poziomie 2% PKB? Takie Chiny jak
    > im nie szlo mialy 7%-9% tylko, ze tam inwestuje sie w nauke i przemysl, a
    > nie w sieci handlowe.

    Myślę, że w Afryce znajdziesz kraje które startują z jeszcze niższego
    poziomu więc procentowo są w stanie się jeszcze szybciej "podnosić" nie
    krępuj się dobrze Ci idzie zapędzasz się w manipulacji jak dobry
    związkowiec.

    > Iscie fachowy argument.

    Ty rzuciłeś tezę o większej wartości sklepikarzy od supermarketów więc Ty
    podaj argument za tą karkołomną tezą.

    [ciach nierozumienie akcyz, bo nie chce mi się po raz kolejny]

    > Byla, sam to pisalem. Jest w sieci, latwo sprawdzic.

    Podaj linka. Chętnie bym przeczytał jak minister twierdzi że jak podniosą
    akcyzę to spożycie wzrośnie.

    [ciach]

    > Blebleble. Pewnie prowadza jeszcze ksiegowosc owych darowizn.
    > Skoro one Cie nie okradaja to w jaki sposob okrada Cie baba jadaca do
    > fryzjera?

    Nie _okrada_. Jest oszustką ale nie złodziejką. Dotarło w końcu???

    > To przeciez ten sam kociol do ktorego wplywaja badz nie wszystkie podatki.
    > Jezeli dziwka nie placi to za nia zaplaci ktos inny, bo wydatki rzadowe
    > musza sie bilansowac.
    > No litosci przeciez to podstawy.

    A jaka pracę zarobkową ona wykonuje i czym to się różni od kochanki której
    się daje kwiaty???

    > A to co Cie obchodzi, ze ktos na czarno pracuje?

    Elementarne: Wprowadza nierówna konkurencję, bo może zaoferować swoje usługi
    taniej niż uczciwe firmy. Jeszcze jakieś pytania do podstaw ekonomii?

    > Musi byc jeszcze tanio, nie tylko prosto.

    Jest znacznie taniej niż w Skandynawii a oszustów sporo więcej. Jak "tanio"
    byś chciał? Każdy psycholog Ci to wytłumaczy - to pusty frazes - ot takie
    najprostsze tłumaczenie - oszukuję by wyjść na swoje. Tymczasem prawda jest
    taka oszukuję bo jestem oszustem koniec kropka.

    > Zbierze sie tego z 800 zyla na koniec roku. Nie rob sobie jaj.

    Już Cię prosiłem nie pisz o tym o czym nie masz pojęcia. ok. tysiąc na
    pierwsze i drugie i 1,5 tysiąca na trzecie.

    > Basenu do gara dzieciom nie wlozysz. Z basenem do szkoly tez nie pojda.

    Nie wierzę że sam to wymyślasz, musisz to czytać z jakiejś partyjnej ulotki.
    Co by nie było to zawsze źle. I nie ważne że jest najlepiej w historii, ale
    Ty i tak napiszesz że jest źle.

    > Zeby bylo smieszniej to mam taka karte. No i zgadnij ile mnie zaplace za
    > basen? jeden zloty za osobe, doslownie jeden zloty. Z cala rodzina jak
    > pojde w weekend to za godzine zaplace (nie pamietam biletow rodzinnych)
    > jakies lekko 50 zl. Z karta minus 5zl. Przeciez to jest kpina. To sie robi
    > po to zeby powiedziec, ze sie robi. Ale prosze Cie nie nazywaj tego
    > polityka prorodzinna.

    Tu masz przykład z Gliwic gdy jeszcze tam mieszkałem:

    https://gliwice.eu/dla-mieszkancow/rodzina-3/partner
    zy-programu

    W sąsiednich miastach wygląda to podobnie. 50% a nie 1zł.

    > Moj serdeczny kolega w Angli za calodniowy pobyt czteroosobowej rodziny
    > placil w przeliczeniu na zl 50 zyli. Zobacz jaka jest skala.

    > Przedszkole to raptem trzy lata. No wez sie nie zapedzaj. Dobrze zrobili,
    > ale nie zachwycaj sie tak.

    Nie zachwycam się po prostu prostuję bzdurę jakoby było coraz gorzej. Jest
    coraz lepiej. Możesz twierdzić że jeszcze niewystarczająco dobrze, ale nie
    pisz kłamstw jakoby było gorzej.

    > Albo siedziec na doopie w domu zeby nie wiedziec jak jest na swiecie.

    Aha, czyli już się wycofujesz z tezy że jest gorzej? Teraz domagasz się by
    było tak jak na świecie :-) Wiesz, może gdyby nie oszuści podatkowi to
    byłoby lepiej.

    > Na szybko - nie da sie kupic szkolom ksiazek zeby dzieci mogly korzystac z
    > tego na lekcji i nie targac do domu? Po chu co rok kupowac nowe
    > podreczniki na ktore sam wydaje jakies 1500 zyla co rok? Nawet Twoja ulga
    > podatkowa tego nie niweluje, po prostu smieszne jest to co piszesz,

    Ostatnie ostrzeżenie, bo szkoda mi czasu na prostowanie ciągłych bzdur.

    A przy okazji dobrze że (nieświadomie i złośliwie , ale jednak)
    przypomniałeś - od tego roku to szkoły mają kupować podręczniki dla
    pierwszych klas, od następnego dla drugich itd i być ich właścicielami.
    Szafki w szkołach są od dawna i dzieci nie musza nosić książek do domu.

    Równolegle istnieje projekt darmowego podręcznika.

    > a ja nie naleze do tych najmniej zarabiajacych. Wiec spodziewam sie, ze
    > inni maja znacznie gorzej i doprawdy chwala im za to, ze sobie radza.

    Może po prostu swoją energię poświęcają na pracę a nie na narzekanie, a może
    pamiętają jak było w latach 80-tych i każdego dnia budzą się coraz
    szczęśliwsi. A może po prostu mają rozum i oczy i widzą jak z każdym rokiem
    ich stać na coraz więcej.

    Tak, wiem, zaraz usłyszę że za Gierka każdy* miał dom, dwa samochody, trzy
    telewizory i spędzał wczasy za granicą więc teraz oczywiście jest gorzej.

    * - Tylko nie usłyszę że "każdy" to "każdy swój".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2014-02-27 18:05:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 17:04:46 +0100 osobnik zwany Budyń napisał:

> [...]
    > - bo oni nie zagłosują na kogos kto zechce ich pogonić), w pendolino, w
    > stadiony. Ergi, jestes w stanie podac oprócz dróg (swoją drogą -drogie

    a potrafisz to wykazać? czy tylko pbędziesz powtarzał za niedouczonymi
    dziennikarzami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2014-02-27 18:10:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 15:21:47 +0100 osobnik zwany quent napisał:

> [...]
    > kontakt z rzeczywistością chyba skoro nie zdajesz sobie sprawy z tego,
    > że większość tych pieniędzy idzie na zmarnowanie - do ludzi wraca

    poproszę o dane.

  • 79. Data: 2014-02-27 19:43:31
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    polski-rzad-okrada-kierowcow-w-majestacie-prawa,

    Skoro tak łatwo redaktor feruje wyroki typu "kradzież" a Ty na grupie
    donosisz o takiej działalności, bądź łaskaw zastanowić się nad tym, co
    ten zły "rząd" robi z ukradzionymi pieniędzmi? Tusk z Kaczyńskim palą
    banknotami w kominku? Jasne że nie. Więc co z tą kasą robią? Odpowiem
    Ci. najogólniej utrzymują przy życiu stada leni. OD początku tych którzy
    chodzą za karę do szkoły a w niej się nie uczą, tych którzy nic nie
    potrafią robić, i to "nic" im wyceniono minimalną wypłatą na 1200zł po
    tych którzy zarabiali przez większość życia nie więcej niż 10 usd, ale
    emeryturę mają 350 usd i płaczą że to mało.

    Więc zastanów się nad tym że jeśli "rząd" oferuje Ci coś za darmo,
    żądasz aby coś było bezpłatne, ktoś za Ciebie i 50 mln polaków będzie
    musiał "jakoś" za to zapłacić. Wyjścia z tego dołka są, ale będą bolały,
    wiec lepiej tą gównianą sytuacje zrzucić na przyszłe pokolenia.... Tak
    chce większość.
    ToMasz

  • 80. Data: 2014-02-27 20:05:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-27 16:55, Ergie wrote:
    > W jaki sposób one są marnowane? Pytam poważnie i lecę po popcorn :-)

    Potrzeba będzie sporo popcornu bo masz sporo do nadrobienia:

    https://www.google.pl/search?q=państwowe+pieniądze+s
    ię+marnują&oq=państwowe+pieniądze+się+marnują&aqs=ch
    rome..69i57.9377j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=
    122&ie=UTF-8#q=marnuj%C4%85+publiczne+pieni%C4%85dze
    &safe=off

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info