  • 11. Data: 2023-07-13 14:50:20
    Temat: Re: Dlaczego Tauron instaluje liczniki energii elektrycznej z dokładnościa do 1 kWh a nie 0,1 kWh ?o
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ja pierdole jaki ty beton jestes. Na rachunku sa pełne liczby , bez tego
    > co po przecinku.
    > https://i.iplsc.com/jak-czytac-otrzymany-rachunek-by
    -wyciagnac-z-niego-wnioski/000G95DFYAIP28VQ-C122-F4.
    jpg
    > A ty ze jakies impulsy. Licznik nie jest zerowany po odczycie i miejsca
    > po przecinku nie maja zadnego znaczenia dla uzytkowników ani dostawcy
    > pradu. Temat jest z dupy a ty się madrujesz rozgrzebujac gowno patykiem.

    Sam jesteś beton, prostego tekstu nie rozumiesz.
    O jakim zerowaniu ciągle pierdzielisz?
    Licznik zlicza do przodu, nikt go nie zeruje.
    Matematyki też nie znasz.
    Jak by "miejsca po przecinku" nie miały znaczenia to byś po zaświeceniu
    100W żarówki przez 6 godzin zapłacił za pełną 1kWh. A skasują Cię za 0,6kWh

    TG

  • 12. Data: 2023-07-13 14:56:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:50 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Jak by "miejsca po przecinku" nie miały znaczenia to byś po zaświeceniu
    > 100W żarówki przez 6 godzin zapłacił za pełną 1kWh. A skasują Cię za
    > 0,6kWh

    źle napisałem bo się Twoją fakturą zasugerowałem.
    Powinno być:
    Jak by miejsca po przecinku nie miały znaczenia to by Ci po zaświeceniu
    100W żarówki przez 6 godzin naliczyli w liczniku 1kWh, a naliczą 0,6kWh.

    To, że na fakturze masz podany stan do pełnych kWh nie oznacza, że licznik
    liczy z taką rozdzielczością.
    Wszystkie liczniki, które miałem od energetyki liczyły pojedyncze Waty.

    TG

  • 13. Data: 2023-07-13 15:06:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 13 July 2023 at 14:57:00 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > liczy z taką rozdzielczością.
    > Wszystkie liczniki, które miałem od energetyki liczyły pojedyncze Waty.

    Kręcisz jak zwykle i wijesz się jak piskorz

    ale powtarzasz, że wszystkie liczniki jakie miałeś byly wadliwe, bo nie byly
    certyfikowanymi urządzeniami pomiarowymi,
    gdyż zaokrąglają bez uprawnienia zużycie do 1 kWh,

    gdy oswietlenie LED promowane przez Brókselkę i Urszulkę,
    nie jest prawidłowo naliczane jako zużycie energii elektrycznej, gdyż wadliwe
    liczniki zaokrąglają zużycie do pelnych kWh,
    a oswietlenie LED to źródła o mocy 5W, 7W i wyżej

    czyli żadne 1000W

  • 14. Data: 2023-07-13 15:11:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:06 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > wadliwe liczniki zaokrąglają zużycie do pelnych kWh,
    > a oswietlenie LED to źródła o mocy 5W, 7W i wyżej

    Gdzie napisałem, że liczniki zaokrąglają do 1kWh? - pół dnia tłumaczę
    Tobie i Zenkowi, że tak właśnie nie jest.
    To, że na fakturze (u niektórych operatorów) są podane stany zaokrąglone
    do pełnych kWh nie oznacza, że licznik tak wewnętrznie liczy.
    Trudno coś wytłumaczyć komuś, kto nie rozumie co czyta.

    TG

  • 15. Data: 2023-07-13 15:27:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > To, że na fakturze masz podany stan do pełnych kWh nie oznacza,
    > że licznik liczy z taką rozdzielczością. Wszystkie liczniki,
    > które miałem od energetyki liczyły pojedyncze Waty.

    Analogowe mechaniczne liczą nawet miliwaty (ja innego licznika od
    energetyki nigdy nie miałem). Ale nie o to chodzi. Mnie to mogą na
    fakturze zaokrąglać nawet do dziesiątek kWh. A najlepiej tak, żeby
    co miesiąc wychodziły okrągłe złotówki. To nie stacja benzynowa,
    że człowiek płaci i odjeżdża i być może nigdy tam już nie wróci.
    Jak w jednej fakturze zapłacę prądziarzom 37 groszy więcej, to
    o tyle będzie mniejsza ta następna.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2023-07-13 15:36:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:27 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > że człowiek płaci i odjeżdża i być może nigdy tam już nie wróci.
    > Jak w jednej fakturze zapłacę prądziarzom 37 groszy więcej, to

    A czemu to piszesz pod moim postem? - coś nie tak napisałem?

    TG

  • 17. Data: 2023-07-13 15:48:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A czemu to piszesz pod moim postem? - coś nie tak napisałem?

    Czy jedynym powodem pisania może być tylko cośnietaknapisanie przez
    przedmówcę? Być może niektórzy tylko tym są powodowani, ale w takim
    razie życie ich smutnym być musi. Uzupełniłem informację o licznikach
    zliczających pojedyncze waty (niektórzy tylko z takimi się spotkali),
    o liczniki inne. Ponadto roztoczyłem swoją wizję na temat sposobu
    podawania danych na fakturze. Bez nacisku, że postulowanne podejście
    musi się każdemu spodobać.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2023-07-13 15:51:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 14:50:23 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > 100W żarówki przez 6 godzin zapłacił za pełną 1kWh. A skasują Cię za 0,6kWh

    Jednak beton jestes. Jak bys zuzył 0,6 kWh przy liczniku bez pokazywania miejsc
    dziesiętnych to byś nic nie zapłacił. Dopiero następnego dnia po czterech godzinach
    swiecenia przeskoczyło by z zera na jedynke. To ze on w srodku może liczyć do
    0,001kWh nie ma żadnego znaczenia. Liczy się to co pokazuje bo z tego się płaci za
    prad. Wychodzi ze ten patyk co masz do mieszania w gownie od czasu do czasu
    oblizujesz.

  • 19. Data: 2023-07-13 17:14:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > co pokazuje bo z tego się płaci za prad. Wychodzi ze ten patyk co masz
    > do mieszania w gownie od czasu do czasu oblizujesz.

    Napisałem w drugim poście pod tym poprawkę.
    Sam jesteś beton.

    TG

  • 20. Data: 2023-07-13 17:27:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:48 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > o liczniki inne. Ponadto roztoczyłem swoją wizję na temat sposobu
    > podawania danych na fakturze. Bez nacisku, że postulowanne podejście

    Sprawdziłem specyfikację PGE odnośnie liczników elektronicznych.
    Licznik ma być minimum w klasie 1 i ma mieć możliwość zaprogramowania
    każdej ilości miejsc po przecinku w zakresie od 0 do 4.
    W przypadku 1kWh oznacza to pokazanie 0,1Wh, czyli 100mWh.
    Mój pokazuje 3 miejsca po przecinku.

    TG