-
371. Data: 2024-05-17 00:23:02
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 16.05.2024 o 23:37, Rutkowski, Jacek pisze:
> W dniu 16.05.2024 o 11:03, io pisze:
>> W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:
>
>>>
>>> Elektryk zużywa ile kW/km? 19? 25?
>>
>> 122Wh/km :-) Nie każdy oczywiście. Ale widać, że pojęcia nie masz. Na
>> 100km chyba chciałeś a nie 1km. 100 razy więcej, ale Tobie jak widać
>> nie robi różnicy :-) Takie to właśnie rozważania.
> Późno chyba było jak pisałem i rzeczywiście miało być na 100km.
> Wychodzi że 12kW/100km czyli przy prądzie z domu z gniazdka to nawet
> tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
> Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to
> 2,7*12=30żł/100km to już szału nie ma.
No ale nie chcę i nie wydaje mi się bym po to elektryka kupował by go
tanio ładować. No ale jest tanio, 1/10 spalinówki, czyli nie ma sensu
spalinówki odpalać. Nic nie wnosi, że mogę nią zrobić 700km na jednym
baku i rozwinąć 250km/h. Tylko problemy z chujkami co to pilnują swojego
bezpieczeństwa finansowego żerując na zwykłym obywatelu zamiast
prawdziwych przestępców ścigać. Ścierwo nie ma żadnych oporów by
uczciwych ludzi szykanować. No ale to się nie bierze znikąd. Ludzie
jakieś złudzenia mają i chodzą jednak na te wybory. I potem taki jeden z
drugim czuje się uprawniony zamiast wstydzić się.
>
> takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?
Przecież to Twizy. Małe, lekkie, dynamiczne. Ale do jazd lokalnych. Jak
se po mieście jedziesz to nie potrzebujesz dużego samochodu tylko mały.
Nie potrzebujesz rozwijać dużej prędkości tylko szybko wystartować. I
tak dokładnie jest.
>>
>>>
>>> Ostatnio czytałem o ładowaniu na szybkiej ładowarce elektryka:
>>> 2,78zł/kW :)
>>>
>>> To ile wyjdzie na 100km?
>>>
>>> Po 5 latach i 1000 - 1500 cyklach ładowania ile pojemności z baterii
>>> zostanie?
>>>
>>
>> A ile zostało w moim elektryku, że nie zgłaszam problemu z baterią?
>> Mógłbym przecież zgłosić, co mi tam. A jednak nie zgłaszam. Powiem
>> więcej, mam porównanie baterii w różnym wieku. Za mało jeżdżę? No może
>> za mało, może nie chodzi o to by jeździć więcej.
> Jakie robisz przebiegi rocznie?
> Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
> co 4 lata na auto prywatnie?
Se zobacz ile kosztuje na oto.. czy tam gdzie indziej. 20 tys zł.
> Za prąd grosze ale amortyzacja po 3kzł/miesiąc?
W kółko to samo. Wsadź sobie rurę wydechową swojego rzęcha do kabiny jak
Ci nie robi różnicy.
-
372. Data: 2024-05-17 01:41:40
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2024-05-16, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
> W dniu 16.05.2024 o 02:08, Marcin Debowski pisze:
>> On 2024-05-15, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>>> W dniu 15.05.2024 o 13:13, Jarosław Sokołowski pisze:
>> Nb. wspomniałeś wcześniej o następcy. Wiesz, że nie będzie dostepny w
>> sprzedaży, a tylko w subskrypcji?
>
> Jakżebym mógł nie wiedzieć :-)
>
> Pierwsze Twizy miały baterię wyłącznie w subskrypcji. Potem im przeszło.
Sugerujesz, że i tu im przejdzie?
>> Przy czym patrząc po obrazkach to "target" jakby melexowy, w zakresie
>> korpo i serwis.
>>
> Otóż podstawową różnicą w stosunku do starego jest 2x większy zasięg.
> Można sobie do starego kupić taką baterię.
A ma to znaczenie? Ile ten zasięg wynosi w starym?
> Poza tym na świecie produkuje się więcej takich małych elektryków. Np w
> Italii był dawno temu taki elektryk w różnych wariantach i stylistyce
> bardziej zbliżonej do nowego Twizy niż starego.
>
> Kwestia jest tego, że ludzie są bardziej otwarci na samochody
> uniwersalne niż krótkiego zasięgu. W d...pie mają ekologię. Ale to Ci co
> wydają pieniądze na samochody. Na chodniku w mieście jest dokładnie
> odwrotnie. Więc na dwoje babka wróżyła.
Kolorystyczna stylistyka obecnego, i ten kufer przy "bento" sugeruje
serwis/korpo. Jakby celowali w rynek indywidualny to by go nie malowali
jak elektronarzędzie. Ale może to część strategii. Przemalować zawsze
można i reklamować pośniej jako konsumencki model.
--
Marcin
-
373. Data: 2024-05-17 07:20:25
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-05-2024 o 23:37, Rutkowski, Jacek pisze:
> W dniu 16.05.2024 o 11:03, io pisze:
>> W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:
>
>>>
>>> Elektryk zużywa ile kW/km? 19? 25?
>>
>> 122Wh/km :-) Nie każdy oczywiście. Ale widać, że pojęcia nie masz. Na
>> 100km chyba chciałeś a nie 1km. 100 razy więcej, ale Tobie jak widać
>> nie robi różnicy :-) Takie to właśnie rozważania.
> Późno chyba było jak pisałem i rzeczywiście miało być na 100km.
> Wychodzi że 12kW/100km czyli przy prądzie z domu z gniazdka to nawet
> tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
> Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to
> 2,7*12=30żł/100km to już szału nie ma.
A on w ogóle ma port szybkiego ładowania?
Już nie wspominając o tym, że na DC spokojnie da się znaleźć stację z
ceną 1,99, a na AC koło 1,7 a nawet taniej.
>
> takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?
Spring potrafi zużyć na mieście poniżej 10, więc lżejsze Twizy 12 to
pewnie w każdym warunkach.
> Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
> co 4 lata na auto prywatnie?
Dlaczego kilkaset?
Można kilkadziesiąt, jak się nie potrzebuje dużego auta.
Jak się potrzebuje to 100.
HINT: Średnia cena kupowanego auta to w tej chwili ze 160 tys i to wcale
nie elektrycznego.
I szybko rośnie.
Więc może poczytajcie trochę na jakim świecie żyjecie, zanim coś napiszecie.
-
374. Data: 2024-05-17 07:23:50
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-05-2024 o 21:41, Mateusz Viste pisze:
> dn. 16.05.2024 o 16:18, Cavallino napisał:
>> Ja w 3 lata oszczędziłem już ze 40% ceny bev jako nowego.
>
> Masz zapewne zupełnie inne warunki lub wymagania.
> Ja piszę o mojej sytuacji, którą wcześniej opisałem.
>
>> HINT: Chyba nie do końca wiesz, ile obecnie kosztują ice i
>> przeliczasz jakieś ceny z historii.
>> Może też dotyczy to cen paliwa.... ;-)
>
> Sandero kosztuje obecnie 12 tys EUR.
W Polsce 62 tys.
Drożej niż Spring czy eC3 (z dopłatą)....
-
375. Data: 2024-05-17 07:27:39
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-05-2024 o 23:25, Rutkowski, Jacek pisze:
> W dniu 15.05.2024 o 07:54, Cavallino pisze:
>> W dniu 14-05-2024 o 19:07, Jarosław Sokołowski pisze:
>>
>>>> Teraz koszty prądu w ładowarkach takie, że może nawet nie ma róznicy
>>>> w kosztach eksploatacji :-)
>>>
>>> No więc właśnie. Nawet kol. Wenecki, ten co ma kilka elektryków, do
>>> tego wszyscy wujowie też mają, a spalinowego ani jednego, nawet on
>>> napisał, że gdyby nie miał prądu za darmo,
>>
>> Nie kłam.
>> Było napisane nie o prądzie za darmo, tylko o mieszkaniu w bloku bez
>> dostępu do gniazdka.
>> Różnica jest zasadnicza.
>>
>>> to by jeździł "hybrydą
>>> z gazem" (jest coś takiego w ogóle?).
>>
>> A skąd się bierze lpg w samochodach?
>> Jedziesz, zakładasz i masz.
>>
>> No i w hybrydzie z lpg jest jeszcze jeden problem, wyje, nie jedzie i
>> jest droższa niż bev w zakupie.
>>
> Nie wiem czy droższa
Ale ja wiem.
Zobacz sobie ceny C-HR.
>ale o toyotach hybrydach na LPG w W-wie na
> taxi to nie tylko słyszałem ale miałem okazję jeździć i powiem
> że byłem mile zaskoczony osiągami.
A ja taką właśnie miałem i też byłem zaskoczony - hałasem i brakiem
osiągów, jeśli chciało się ten hałas utrzymać w ryzach.
Sprzedałem po 10 miesiącach....
> jak usłyszałem że to wyrabia się w mieście w 5l LPG/100km
> a na trasie przy 120k/h nie więcej niż 7l i to z klimą w upał...
Dokładnie tak było.
Ale to nadal wielokrotnie drożej niż bev.
W trasie trochę taniej, albo podobnie, ale trasa przekraczająca zasięg
bev, to jakieś mikroprocenty jazd w roku.
-
376. Data: 2024-05-17 09:59:20
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2024-05-15, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
> Fakt, że lepiej i czyściej, ale jadąc raz w roku na wakacje do
> przysłowiowej Chorwacji, musisz poświęcić dodatkową godzinę czy dwie
> więcej na ładowanie.
Tak co chwilę czytam o tej przysłowiowej Chorwacji a właśnie się
nadziałem na art. w Rzepie...
https://moto.rp.pl/na-prad/art40355621-do-chorwacji-
nie-jedz-elektrykiem-siec-ladowarek-w-europie-jest-m
ocno-dziurawa
"Jak podaje Europejskie Stowarzyszanie Producentów Pojazdów ACEA, aż 61
proc. wszystkich publicznych punktów ładowania na terenie całej Unii
Europejskiej zlokalizowane jest w zaledwie 3 krajach. To niewielka
Holandia (23 proc. wszystkich ładowarek), a także Niemcy i Francja (po
19 proc.). W pozostałych krajach nasycenie jest już zdecydowanie
mniejsze. Bardzo kiepsko przedstawia się sytuacja w Chorwacji, gdzie dla
elektryków przygotowano niespełna 1,1 tys. punktów ładowania. I choć
samochody w pełni elektryczne stanowią tam zaledwie 2,8 proc. rynku, to
w letnim sezonie na chorwackich drogach pojawią się jadący z prądem
turyści, których potrzeby okażą się nie mniejsze niż tubylców."
--
Marcin
-
377. Data: 2024-05-17 10:34:39
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-05-2024 o 09:59, Marcin Debowski pisze:
> On 2024-05-15, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>> Fakt, że lepiej i czyściej, ale jadąc raz w roku na wakacje do
>> przysłowiowej Chorwacji, musisz poświęcić dodatkową godzinę czy dwie
>> więcej na ładowanie.
>
> Tak co chwilę czytam o tej przysłowiowej Chorwacji a właśnie się
> nadziałem na art. w Rzepie...
I co w związku z tym?
Wierzysz bardziej artykułom hejterów, czy komuś kto już kilka razy był
elektrykiem w Chorwacji?
Sytuacja tam jest podobna jak u nas, czyli oblegane są nieliczne darmowe
punkty ładowania.
W innych może CZASEM zdarzyć się mała kolejka i trzeba będzie poczekać,
ale zazwyczaj są puste.
W szczycie sezonu rzecz jasna będzie gorzej, zwłaszcza na dojazdówkach,
ale akurat Chorwaci mają przy nich większość stacji ładowania.
-
378. Data: 2024-05-17 11:13:01
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 16 May 2024 20:49:50 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 16-05-2024 o 16:41, J.F pisze:
>>> Statystyczny konsument samochodu,jadąc raz w roku na wakacje do
>>> przysłowiowej Chorwacji, musi poświęcić dodatkową godzinę czy
>>> dwie więcej na ładowanie".
>>
>> 2-4, bo drugie tyle przy powrocie?
>
> Dramat normalnie.
No ale bądzmy rzetelni :-)
rozłożone na dwa dni, na letnim urlopie, by mi nie przeszkadzały.
Ale 2h dłuzej przy wyjezdzie w Alpy ... juz troche tak.
Niby można wstac 2h wczesniej, i odespać na ładowarkach :-)
>> Ogólnie jakoś tak, o ile trafi na szybkie ładowarki i nie trafi na
>> kolejki.
> Do tego służą aplikacje w samochodzie....
Aplikacja szybkiej ładowarki nie wybuduje. Ani kolejki nie skróci.
Owszem, można sobie wybrać lepszą ... o ile dojedziesz :-)
>>> , ma być sprawny. A smrodzenie? "Hybryda
>>>> z gazem" nie smrodzi? O, właśnie, dlaczego czymś takim nie pojechać
>>>> do "przysłowiowej Chorwacji"?
>>>
>>> Jechałem.
>>> Wychodziło trochę szybciej, za to dużo drożej i głośniej.
>>>
>>> Nie jest to powód dla którego miałbym rezygnować z fajnej jazdy w ciszy
>>> elektrykiem.
>>
>> Ale teraz:
>> -prąd drogi ... nadal na prądzie taniej?
>
> Powiedzmy że podobnie.
>
>> -przy predkosci ok 120km/h, hybryda dużo głośniesza?
>
> Wycie skrzyni cvt słyszysz w trybie ciągłym.
> Zwłaszcza jak trzeba pod górkę przyspieszyć, albo z niej zwolnić.
A Myjk w swoim mitsu nie ma cvt :-)
Zresztą nawet w toyocie nie wiem, czy to zasługuje na nazwę cvt.
w elektrycznym przekładnia nie wyje ?
J.
-
379. Data: 2024-05-17 11:37:49
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-05-2024 o 11:13, J.F pisze:
> Ale 2h dłuzej przy wyjezdzie w Alpy ... juz troche tak.
Przecież i tak nie chcesz bev kupować, więc nie będą.
Więc skończ już truć o tych nartach co chwilę.
>>> Ogólnie jakoś tak, o ile trafi na szybkie ładowarki i nie trafi na
>>> kolejki.
>> Do tego służą aplikacje w samochodzie....
>
> Aplikacja szybkiej ładowarki nie wybuduje.
Na Zachodzie jest ich tyle, że nie musi.
>>> -przy predkosci ok 120km/h, hybryda dużo głośniesza?
>>
>> Wycie skrzyni cvt słyszysz w trybie ciągłym.
>> Zwłaszcza jak trzeba pod górkę przyspieszyć, albo z niej zwolnić.
>
> A Myjk w swoim mitsu nie ma cvt :-)
A wiesz ile kosztuje takie Mitsu?
Od 2 do 4 bev za to kupisz.... ;-)
> Zresztą nawet w toyocie nie wiem, czy to zasługuje na nazwę cvt.
>
>
> w elektrycznym przekładnia nie wyje ?
Nie.
Przecież to nie chodzi o wycie przekładni jako takiej, tylko silnika
benzynowego, który jest zmuszany przez taki "automat" do pracy na
wysokich obrotach.
Ciągłych.
Narastający hałas przy zwykłym automacie tak nie przeszkadza.
-
380. Data: 2024-05-17 12:05:37
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Marcin Debowski napisał:
> Jakby celowali w rynek indywidualny to by go nie malowali jak
> elektronarzędzie.
Trafna uwaga. To chyba w ogóle najlepiej nazwać elektronarzędziem.
--
Jarek