  • 21. Data: 2012-01-18 14:13:53
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jf6j2k$if6$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja już teraz widzę jak się ma moje 127 kWh/m2/rok do rzeczywistości...

    W Afryce miałbyś dom więcej niż pasywny :)

    Marek

  • 22. Data: 2012-01-18 15:02:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
    >Czytając opis teoretycznie wyglądało to bardzo rozsądnie , bo dzięki
    >izolacji wewnątrz wszystko można to idealnie połączyć (dom parterowy ,

    a wewnętrzne ściany to pies? jak to rozwiązali?

    >murów , a każdy kto rozpoczyna sezon wie ile ciepła musi wpompować w
    >mury zanim zrobi się w pomieszczeniu ciepło ...

    jeszcze raz - czy mury ciepłe czy zimne, nie zmieniają bilansu cieplnego.

    >Bo patrząc na wyniki jakie otrzymuje się w nowo budowanych domach
    >(certyfikat energetyczny) człowiek zastanawia się czemu mimo że
    >teoretycznie nieźle ocieplił dom wartość na certyfikacje w większości
    >ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...

    bo to "dobre" ocieplenie mozna o kant dupy potłuc - tradycją polskiej budowy
    jest niedbanie o ciepło. Brak izolacji od dołu (np płyta fundamentowa) i
    brak wentylacji z odzyskiem ciepła załatwiają skutecznie wszelkie wskaźniki
    i już zaden styropian nawet i 0,5metra na scianie nic nie pomoże. W teorii
    juz tak jest, praktyka dorzuca ściany wybudowane az do dachu, nieszczelny
    mur z poroszajsu i zostaje juz tylko grzac węglem żeby nie póść z torbami.
    Pod tym względym świadomosc polskiej budowy jest tragiczna - przeglądając
    "muratora", "dom" nie widać zmian, nawet w czasopismach nic nie piszą np. o
    scianach szczytowych a zdjęcia takich żle wybuowanych zamieszczają bez
    żadnego komentarza ze to błąd.

    b.

  • 23. Data: 2012-01-18 15:34:21
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nie, ale nie jest też miejscem dla:
    -przedszkolaków,
    -osób, które dłubały w nosie na fizyce i matematyce i generalnie uważają ,że
    tylko marketing i zarządzanie ofkorz
    -leni, którym sie nie chce wejść w gugle
    -debili
    Proszę sobie wybrać...

  • 24. Data: 2012-01-18 18:17:34
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze kilka lat temu mur 3 warstwowy był uważany za najlepsze
    > rozwiązanie, a ocieplenie było w środku, jak ma się to do ocieplenia
    > od środka, w końcu ta zewnętrzna warstwa była odizolowana od ciepła,
    > przemarzała..., Mój szwagier mieszka w takim domu już ponad 10 lat i
    > wiesz nie widzę na elewacji grzyba, odpadającego tynku...
    >
    > Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Zły przykład podałeś, ściana 3 warstwowa to zupełnie coś innego bo:

    1. Warstwa osłonowa w ścianie 3W nie jest połączona ze stropami,
    ścianami działowymi itd. i nie wychładza ich.( nie licząc kotew, ale
    to mozna pominąć)
    2. Warstwa osłonowa nie jest narażona na absorpcję pary z wnętrza
    budynku bo między nią a izolacja jest szczelina wentylacyjna.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 25. Data: 2012-01-18 19:28:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Sty, 14:13, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > teoretycznie nieźle ocieplił dom wartość na certyfikacje w większości
    > ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...

    A co ma certyfikat do energooszczędności?
    Żeby zrobić porządne obliczenia trzeba posiedzieć nad programem
    przynajmniej kilka godzin. Jak koleś inkasuje 50 zł za świadectwo to
    zgadnij ile czasu nad nim spędza? :>

    L.

  • 26. Data: 2012-01-18 21:39:41
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-18 14:13, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > tak ocieplają i nawet jeden dom został w PL tak wybudowany ...
    > Czytając opis teoretycznie wyglądało to bardzo rozsądnie , bo dzięki
    > izolacji wewnątrz wszystko można to idealnie połączyć (dom parterowy ,
    > bo przy piętrowym były by problemy z ciągłością ocieplenia). Do
    > wentylacji - rekuperator i powinno to być bardziej oszczędzne bo
    > eliminujemy całkowicie akumulację pomieszczenia i nie trzeba grzać
    > murów , a każdy kto rozpoczyna sezon wie ile ciepła musi wpompować w
    > mury zanim zrobi się w pomieszczeniu ciepło ...

    Cześć.
    Odnośnie ciągłości ocieplenia w tym przypadku... Pomijając kłopoty z
    degradacją ścian nośnych wskutek działania mrozu/wilgoci...
    Pomijając żaden komfort cieplny w przypadku awarii
    ogrzewania/klimatyzacji/wentylacji...

    - jak chcesz ocieplić drzwi? Choćby wewnętrzne? Ościeżnice będą
    kontaktowały się bezpośrednio ze ścianą o temp. np. 5st. C.
    - bardzo trudno uszczelnia się połączenia okien z izolacją po stronie
    zewnętrznej. Jeśli izolacja będzie od strony wewnętrznej to ryzyko, że
    będziesz miał np. wiaterek o temp. -15st. od strony okna jest spore.
    - jak powiesisz szafki? Na kołkach długości 20cm?
    - policz sumę powierzchni ścian wewnętrznych, sufitów itp. - nie
    szkoda styropianu?
    - jak wykonasz trwałe przyłącza CWU/230V? W styropianie nie osadzisz
    zbyt trwale puszki, chyba że ze ściany będzie wystawał kawałek kabla z
    listwą zasilającą na końcu, albo kawałek węża z zaworkiem do CWU.

    Sporo tego, a problemów jeszcze więcej.

    Yarecky.

  • 27. Data: 2012-01-19 10:16:42
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-18 12:54, /// Kaszpir /// pisze:

    > Ale moment ...
    >
    > Robię izolację cieplną na podłodze , ścianach i suficie. Wychodzi
    > idealny szczelny połączony termos.
    > Przemarzanie ścian mnie nie interesuje , bo i czemu ?

    I masz 16C na murze od środka oraz wilgoć wchodzącą z zewnątrz. Do tego
    jeszcze ciemno.

    Lepszych warunków do grzyba nie uświadczysz.

    M.

  • 28. Data: 2012-01-19 10:18:51
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-18 14:13, /// Kaszpir /// pisze:

    > Pytanie było takie bo oglądałem na internecie że w niektórych krajach
    > tak ocieplają i nawet jeden dom został w PL tak wybudowany ...

    A jakim klimacie są te kraje? Jakie są różnice temperatur lato-zima?

    M.

  • 29. Data: 2012-01-19 11:48:22
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 19:17, KS pisze:

> [...]
    > 2. Warstwa osłonowa nie jest narażona na absorpcję pary z wnętrza
    > budynku bo między nią a izolacja jest szczelina wentylacyjna.

    Widzisz już dziś znane są technologie ciepłych balkonów, wieńców.
    Wystarczy wyjść z monopolu styropianu i tradycyjnej budowy, poszukać
    innych rozwiązań.

    Wszyscy czepili się styropianu, no ew, wełny i nie widzą niczego poza
    tym. Już od dawna budowane są domy "kanadyjczyki", które niejako mają
    ocieplenie w środku, a równie dobrze można powiedzieć, że od środka bo
    często na zewnątrz jest więcej warstw niż od środka.

    Załóżmy jednak, że budujemy mur dwu warstwowy:

    Gzie pierwsza warstwa zewnętrza to beton komórkowy 24 i stanowi on
    warstwę nośną. Warstwa wewnętrzna nich nie będzie to styropian, a np.
    beton komórkowy klasy 250 i grubości 40 cm. Wieńce, nadproża bez
    problemu znajdziemy już jakiś system ocieplenia. Mamy mur dwu warstwowy
    z termoizolacją od środka.

    Przykład nie idealny ale trzeba zerwać z dotychczasowym sposobem
    budowania, i szukać lepszych rozwiązań.

    Wydaje się, że z punku ergonomii, termoizolacja od środka jest lepszym
    rozwiązaniem.
    Oczywiście aby "zadziałało" to jak należy potrzebne są odpowiednie
    technologie lub modyfikacja obecnych.
    No i zawsze może okazać się, że jednak inaczej będzie lepiej i taniej.
    Jenak zamiast udowadniać, że się nie da może lepiej spróbować udowodnić,
    że jednak się da.
    Ariusz

  • 30. Data: 2012-01-19 11:57:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 11:37, Ariusz <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wiesz nie widzę na elewacji grzyba, odpadającego tynku...
    >
    > Więc jednak ocieplenie od środka nie jest niczym nowym, czy złym.

    Ale ma szczeline miedzy ociepleniem a zewnetrzna warstwa muru.
    Szczeline ktora powinna byc wentylowana.
    pozdr.

    --
    Adam